Markkinointi Tapio Nyrönen Oy 30-vuotta: Asiakaspalvelu kaiken perusta

22.07.2018 11.01

nyro1.jpg

Markkinointi Tapio Nyrönen Oy Viitasaarelta on tehnyt jo 30 vuoden ajan - vuodesta 1988 lähtien - koneellisen puunkorjuun parissa työskentelevien yritysten kanssa hyvää yhteistyötä.

(kuva yllä: Tapio Nyrönen on myynyt tuotteita metsäkonealan ammattilaisille jo 30 vuoden ajan. Kuvassa alkuperäinen GB Harvester -laippa mikä tuli mukaan myyntiohjelmaan 90-luvun alussa Interforst -messuilta Saksasta, samoin kuin STIHLin teräketjut. Tänä päivänä Markkinointi Tapio Nyrönen Oy myy Iggesundin laippoja mutta STIHL kuuluu valikoimaan edelleen.)   

Markkinointi Tapio Nyrönen Oy toimittaa metsäkonealalle mm. harvesteriketjuja ja -laippoja, voiteluaineita sekä puunmerkintävärejä. Metsäkoneyrittäjien palvelukonseptin osana on myös teräketjujen teroituspalvelu, joka sekin toimii ovelta-ovelle -periaatteella. Toiminnassa tärkeässä roolissa on lisäksi voiteluaineiden maahantuonti; laajaa tuotevalikoimaa myydään koneurakoitsijoiden lisäksi mm. metsä-, teräs-, lasi-, alumiini- ja elintarviketeollisuudelle sekä kunnossapitoalan toimijoille.

- Teemme töitä kentällä laajan asiakaskunnan parissa kasvotusten eli aivan samalla tavalla kuin olemme toimineet alusta saakka, vaikka paljon asiat ovat matkan varrella kehittyneetkin. Olemme pysyneet konseptillamme hyvin mukana koko ajan kiristyneessä kilpailussa - lopulta kuitenkin hyvät tuotteet ja asiakaspalvelu ratkaisee valinnat puunkorjuun ammattilaisten keskuudessa, sanoo Tapio Nyrönen.

Oikeassa paikassa viittaaminen vei Saksaan

Säynätsalossa vuonna 1949 syntynyt Tapio Nyrönen lähti opiskelemaan Kotkan puutalousopistoon sahapuolta ja jo sitä ennen nuoren miehen kesät meni töissä Enso-Gutzeitin vaneritehtaalla.

nyro2.jpg(kuva: Tapio Nyrönen lähti Saksaan kesäharjoitteluun vuonna 1972;  Finnfellow laiva liikennöi silloin Helsingin ja Travemünden väliä.)

- Kotkan koulusta lähetettiin ryhmä opiskelijoita Saksaan tutustumaan alan toimintaan ja kysytiin onko vapaaehtoisia niin viittasin heti ja se kädennosto muutti merkittävästi elämäni suuntaa. Niin sitten vuonna 1972 läksin Saksaan 23 vuotiaana - tuo vuosi muistetaan aina Münchenin olympialaisista missä Lasse Virén voitti 10 000 metrin kultaa vaikka kaatui ja toisaalta kisojen aikaisesta terrori-iskusta. Majoituin Bad Tölziin mikä sijaitsee noin 60 km Münchenistä etelään alppien reunalla ja kiertelimme ensin viikon verran Tirolin kauppakamarin vieraana sahoja ja lastulevytehtaita. Sitten olin nelisen kuukautta töissä August Moralt Industriella jolla oli saha- ja vaneriteollisuutta sekä ovi- ja lastulevytehtaita. Tuon ainutlaatuisen kesän jälkeen palasin Kotkaan toiselle opintovuodelle, vaikka sydämeni menetin alpeille silloin kun ensimmäisen kerran matkustin junalla Münchenistä Innsbruckiin, katsellen lumihuippuisia vuoria samalla kun kirsikkapuut kukkivat vihertävissä laaksoissa. Niinpä olen palannut alppimaisemiin sen jälkeen jopa useampiakin kertoja vuodessa, kertoilee Nyrönen.    

nyro3.jpg(kuva: August Moralt Industrien tehtaalla valmiit vanerilevyt pinkattiin käsin ja Afrikkalaisten Gabuneiden läpimitta oli komea.) 

Seuraavana vuotena Nyrönen suunnisti jälleen neljäksi kuukaudeksi Saksaan, tällä kertaa Horn-Bad Meinbergiin mikä sijaitsee pohjoisemmassa, noin 50 kilometriä Hannoverista lounaaseen. Kesätyöpaikka oli Hornitexin lastulevytehtaassa.

- Sitten kun valmistuin vuoden päästä Kotkasta niin lähdin saman tien tulevan vaimoni kanssa Saksaan Niddaan, hieman Frankfurtista itään. Sain vakituisen työpaikan Hornitexilta ensin korjaamolla sekä lastuvelytehtaan tuotannossa. Puolen vuoden kuluttua siirryin osto- ja myyntipuolelle kravatti kaulassa. Vuonna 1975 iski Eurooppaan raju lama mikä koetteli Saksan taloutta kovalla kädellä, jolloin työpaikkojen kadotessa alta ulkomaalaiset eivät saaneet enää helpolla oleskelulupaa - kuten emme mekään. Meille tuli asunnolle Helsingin Sanomat mistä en ollut löytänyt puolen vuoden aikana ollenkaan sahapuolen työpaikkailmoituksia, sillä Suomessakin oltiin laman kourissa. Sitten kun oikein tutkin niin vanhasta lehdestä löytyi yksi ainut ilmoitus missä Haapaniemen saha haki kotimaan myyntipäällikköä. Otin yhteyttä ja satuin saamaan työpaikan joten muutimme Suomeen ja aloitin hommat missä vierähti sitten melkein 15 vuotta, kertoo Nyrönen. 

nyro8.jpg

(kuva: Mototarvikemyyjä Tapio Nyrönen on Saksassa kuin kotonaan; asuihan hän maassa jo 70-luvulla. Interforstissa on tullut käytyä vuodesta 1990 - kuvassa Tapio Interforst messuilla Münchenissä heinäkuussa 2018 Stihlin osastolla.)

Yrittäjäksi vuonna 1988

Vuonna 1988 Nyrönen perusti perusti Markkinointi Tapio Nyrönen Oy:n ja lähti yrittäjäksi.

- Näin Helsingin Sanomissa ilmoituksen että saksalainen voiteluainevalmistaja OPTIMOL haki myyjiä. Menin koulutustilaisuuteen Helsinkiin ja kun siellä kysyttiin onko kellään matkustusvalmiutta seuraavalla viikolla Müncheniin, tein elämäni toisen tärkeän viittauksen. Saksankielen taito auttoi paljon asiaa ja niin aloitin myymään OPTIMOLin ns. pitkäkuituisia voiteluaineita, joita ei löytynyt siihen aikaan keneltäkään muulta valmistajalta. Tässä Viitasaaren ympäristössä oli isoja metsä- konepuolen toimijoita, joten lähdin tutkimaan heidän tarpeitaan aiempaa paremmille voiteluaineille. Siitä se lähti yhteistyö käyntiin metsäkoneyrittäjien kanssa joista lukuisat ovat pysyneet koko toiminnan ajana asiakkainani - ensimmäisiä OPTIMOL voiteluaineen ostajia olivat mm. Keijo Mikkonen, Paavo Honkaperä, Tuomas Friman ja Hannu Rakkolainen. Siihen aikaan ei ARP-puhelinverkko vielä toiminut kovinkaan hyvin tai sitten oli aina akku tyhjä joten kun maakunnassa ajellessani näin savotan niin ajoin yleensä parkkiin tien varteen ja lähdin tervehtimään konemiehiä; Pellikan Matti joskus on minulle muistellut miten innokas myyntimies käveli Pajerosta metsään vaseliinituubia esittelemään - hän muuten käyttää edelleen samaa rasvaa, naurahtaa Nyrönen.

Voiteluainetoiminta laajentui

OPTIMOLin kanssa 30 vuotta sitten alkanut yhteistyö jatkuu edelleen, vaikka voiteluaineen nimi onkin yrityskaupan myötä vaihtunut Castroliksi.

- 90-luvun alussa aloitimme BINOL -voiteluaineiden maahantuonnin Ruotsista. Näiden luontoystävällisten voiteluaineiden valmistaja Aarhus Karlshamn AB on yksi Euroopan johtavista biohajoavien öljyjen valmistajista ja on lajissaan Skandinavian suurin. Hyvä yhteistömme on jatkunut jo yli 20 vuotta, sanoo Nyrönen. 

90-luvun alussa voiteluaineiden tuotevalikoima laajeni edelleen, kun Markkinointi Tapio Nyrönen Oy aloitti Belgialaisten SOGELUB -erikoisvoiteluaineiden maahantuonnin. 

- Belgiassa valmistettavien ja teknisesti edistyksellisien SOGELUB -voiteluaineiden monipuolinen valikoima mahdollisti laajan tarjonnan myös teollisuuden vaativiin tarpeisiin, lisää Nyrönen.

nyro4.jpg

(kuva: Biohajoavien hydrauli- ja teräketjuöljyjen menekki oli parhaimmillaan 90-luvun puolivälissä; osasto Jyväskylän Puu- ja Metsämessuilla.)

Aina paikalla siellä missä tapahtuu

Tapio Nyrönen on tehnyt aina jatkuvaa markkinointityötä ja osallistunut aktiivisesti alan messuille kuten FinnMetkoon sekä lukuisiin muihin kotimaan tapahtumiin.

nyro5.jpg

(kuva: Vaseliinikauppaa Metko-messujen tapaan 90-luvun alussa - asiakkaana Hannu Rakkolainen Kurikasta nostaa laatikkoa autonsa kyytiin.)

- Olen kierrellyt myös maailmalla paljon messuilla, mistä on ollut paljon hyötyä yritystoimintaan. Esimerkiksi 90-luvun alussa Saksassa Interforstissa alkoi edelleenkin jatkuva yhteistyö STIHLin kanssa ja aloitimme teräketjujen myynnin; samalla reissulla otimme myyntiohjelmaan myös GB -motolaipat. Silloin Baijerissa oli ollut kovat myrskyt ja tuhoja korjaamaan oli lähtenyt urakoitsijoita myös Suomesta. Kävimme messumatkalla katsomassa myrskypuun korjuuta sekä myös OPTIMOLin voiteluainetehtaalla. Ja illalla nautimme asiakkaiden kanssa Hofbräuhausissa baijerilaisen illallisen, muistelee Nyrönen.   

Kun Ruotsiin iski kovat myrskyt vuonna 2005 niin Markkinointi Tapio Nyrönen pyöritti myrskytuhoilla toimineille suomalaisille urakoitsijoille teräketjuhuoltoa. Sitten tuulet iski Saksaan ja Ranskaan, joissa myös palveltiin asiakkaita ja mm. voiteluainevalmistaja SOGELUB toimitti vaseliinit suoraan Belgian tehtaaltaan myrskysavotoille. 

nyro6.jpg

(kuva: Markkinointi Tapio Nyrösen teräketjupalvelua käyttävät metsäkoneurakoitsijat ympäri maata.)

Teräketjujen teroituspalvelun uranuurtaja

Teräketjujen teroituspalvelun Tapio Nyrönen aloitti heti 2000-luvun alussa kehittäen palvelukonseptin, mikä on ollut niin toimiva että monet muutkin ovat sitä alkaneet tekemään:

- Siihen aikaan ajettiin oikeastaan aina uudella ketjulla tai teroiteltiin ketjuja käsikoneella mikä oli enemmän harrastelua ja laatukin mitä sattui. Me kävimme hakemassa urakoitsijoilta kasan ketjuja ja palautimme ne ammattilaitteilla teroitettuina, tarkistettuina ja rasvattuina. Teroituspalvelun ympärille alkoi sitten kehittyä muuta tuotemyyntiä, jolloin urakoitsija saa kaiken tarvisemansa helposti kotiin kannettuna ja kilpailukykyiseen hintaan, sanoo Nyrönen.

nyro7.jpg

(kuva: Tapio Nyrönen aloitti liikkuvan teräketjujen teroituspalvelun jo 2000-luvun alussa; käytetyt teräketjut haetaan urakotsijoilta ja palautetaan teroitettuna - samalla toimitetaan metsäkoneurakoinnin tarvikkeet. Antti Nyrönen palvelee asiakkaita ammattitaidolla toisessa polvessa.)

 

 

24.05.2022 8.33Volvo Trucks on ensimmäinen maailmassa, joka käyttää fossiilivapaata terästä kuorma-autoissaan
23.05.2022 15.45Janne Sarasmäki aloittaa Turussa Renault Trucks myyjänä
23.05.2022 14.00Scania toimittaa Einridelle 110 täyssähköistä Scania kuorma-autoa
23.05.2022 8.00Metsäpäivä pohjoiskarjalaisin voimin Hokkaidon Suomi-viikolla
23.05.2022 7.33Käyttövoiman merkitys työsuhdeauton valinnassa on noussut entisestään
22.05.2022 11.33Ministeri Harakka: Hallitus tukee joukkoliikennettä ja panostaa kyberturvallisuuteen
21.05.2022 14.22SKAL: Kuljetusalan polttoainetuessa vielä parannettavaa
21.05.2022 12.00Stora Enson yli 800 kesätyöntekijää työskentelee 70 eri tehtävässä
20.05.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 20/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
20.05.2022 16.11Myöhäinen kevät viivästyttää istutustöitä - istutuskauden jatkaminen loppupäästä mahdollista
20.05.2022 13.00Ajovarma jatkaa tieliikenteen lupa- ja tutkintotehtävien palveluntuottajana
20.05.2022 9.00Järeitä säästöpuita jätetään aiempaa enemmän hakkuissa ? vesiensuojelussa yhä parannettavaa
19.05.2022 10.52Metsäkeskus uudistaa Metsään.fi-palvelun
19.05.2022 10.32Maakaasun tulo Venäjältä saattaa loppua jo tällä viikolla - Gasum uusien haasteiden edessä
19.05.2022 10.14Nokian Renkailta joka sään ja akselipaikan linja-autorengas päätiekäyttöön
18.05.2022 11.00Volvon FM sähkökuorma-auto ensiesittelyssä Suomessa
18.05.2022 8.00Vieremällä valmistui 18 000. metsäkone
17.05.2022 13.01Gasum vie Gazprom Exportin kanssa tehdyn maakaasun hankintasopimuksen välimiesmenettelyyn
17.05.2022 12.44Volvo Trucks avaa akkutehtaan Belgiassa
17.05.2022 8.02Ponsselle arvostettu muotoilupalkinto
17.05.2022 7.54Liikenteen sähköistäjä Enerqolta kova liikevaihto
16.05.2022 12.22TIMBERSPORTS® esittelee vuoden kilpailut - Göteborgin MM-kisat vuoden kohokohta
16.05.2022 9.22Arboristit ottavat mittaa toisistaan puukiipeilyn SM-kisoissa
16.05.2022 8.00Emma Mäkinen avausvoittoon ratakuorma-autojen SM-sarjassa Kemoralla
14.05.2022 14.00Tienpito sujuvoituu - Routa Metsähallitus -tienpidon toiminnanohjausjärjestelmä otettiin käyttöön
14.05.2022 12.00Ajokorttilaki uudistumassa - ikäpoikkeuslupaa ehdotetaan poistettavaksi
13.05.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 19/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
13.05.2022 9.00Nuoren metsän hoidon tukitasoa nostetaan ja ehtoja lievennetään 1. kesäkuuta alkaen
12.05.2022 11.20Walkin mittava painokoneinvestointi Pietarsaaressa vastaa kuitupohjaisten pakkausten kasvavaan kysyntään
12.05.2022 11.01DHL ja Volvo Trucks aloittavat uuden päästöttömän yhteistyön jopa 44 sähkökuorma-auton tilauksella
12.05.2022 9.00Ansiomitalit moottoriliikenteen ammattilaisille
12.05.2022 9.00Stora Enso rekrytoi 14 metsäasiantuntijaa ja perustaa kaksi uutta toimipistettä
12.05.2022 9.00SKAL: Kuljetusalan tilanteeseen odotetaan helpotusta - jakeluvelvoitteen alentaminen etenee, lakiesitys lausuntokierroksella
11.05.2022 13.00Kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajat uudenlaisen tilanteen edessä - kuinka valmistautua syksyyn?
11.05.2022 9.00Stora Enson uudessa palvelussa metsänomistajalle maksetaan monimuotoisuuslisää
10.05.2022 16.44Metsä-Multia Oy:n työntekijöille "Työyhteisön hyvä tyyppi" -stipendejä
10.05.2022 13.11Nurminen Logisticsin uusi eteläinen Trans-Kaspian reitti vastaa kovaan markkinakysyntään
10.05.2022 12.11PONSSE Managerilla jo yli tuhat asiakkuutta
10.05.2022 12.00Metsäalan oppilaitosten yhteistyöllä tuotettiin ajantasaisia työturvallisuuden koulutusmateriaaleja
10.05.2022 10.00SKAL:n lausunto valtion väyläverkon investointiohjelmasta vuosille 2023-2030
10.05.2022 8.00Huippuasiantuntijat varoittavat: Suomi ei saa vajota innovaatiokriisiin
09.05.2022 15.33Kivirock -jättilehti työn alla - lähde mukaan ilmoituksella!
09.05.2022 14.00Yli 500 yrityksen viesti komissiolle: bioenergialle isompi rooli
09.05.2022 11.20Täysin uusi Ford E-Transit Custom Suomeen 2023
09.05.2022 8.22Scania Super voittaa Green Truck-palkinnon jo kuudennen kerran peräkkäin
09.05.2022 8.00Neste ja DB Schenker yhteistyöhön raskaan kaluston sähköistämisessä
08.05.2022 13.00Stora Enso investoi 10 miljoonaa euroa Imatran tehtaiden energiatehokkuuden parantamiseen ja hiilijalanjäljen pienentämiseen
08.05.2022 12.00Tavarankuljetusrobotit noudattavat jalankulkijan liikennesääntöjä, vaikka eivät ole jalankulkijoita
08.05.2022 9.00Verla, Tervasaari, Kymi, Seikku - UPM:n vanhimmat tehtaat juhlivat monin tavoin 150-vuotisjuhliaan
07.05.2022 10.00Metsien ensimmäiset harvennushakkuut ovat usein liian voimakkaita
06.05.2022 16.00KATSO TÄSTÄ! Ammattilehden ja Kivirockin MAXPO 2022 erikoislähetys - jättikooste osastoista & tunnelmista
05.05.2022 13.00Volvo Trucks lisää I-Shift-vaihteiston vaihtamisnopeutta jopa 30 %
05.05.2022 10.00Pekant Oy ostaa JS-Automoto Oy:n korjaamoliiketoiminnan
04.05.2022 9.00Ponsse Scorpionin Future Cabin -ohjaamolle Fennia Prize Winner -muotoilupalkinto
04.05.2022 7.33ANDRITZ uudistaa valkaisulaitoksen Stora Enson Skutskärin tehtaalla Ruotsissa
03.05.2022 15.55Metsänviljely monipuolistuu vähitellen
03.05.2022 9.19Ruskeasuon raitiotievaunuvarikon työmaa sulkee kaasutankkausaseman noin kuukaudeksi
03.05.2022 8.32Tulli: Kiellettyjä hyttyskarkotteita on taas alkanut tulla Suomeen
02.05.2022 20.33HUOMIO! Ammattilehden Mediamobiili ja Kivirock mukana MAXPO 2022 -näyttelyssä osastolla A170 - tervetuloa käymään!
02.05.2022 16.42Renault Trucks D-, D Wide ja C 2.3 mallit päivittyvät entistäkin polttoainataloudellisemmiksi
02.05.2022 12.00Toimitusvaikeudet patoaa uusien autojen rekisteröintejä
02.05.2022 11.52Ajoneuvoteknologian kehittyminen näkyy polttonesteiden myynnissä
02.05.2022 10.02Volvo aloittaa raskaiden sähkökuorma-autojen myynnin
02.05.2022 9.00LUE TÄSTÄ! Fluid Finland 1/2022 lehti on ilmestynyt - todella mielenkiintoista hydrauliikan, pneumatiikan ja automaation asiaa
01.05.2022 16.00Avoimien ovien päivä perjantain 6.5. John Deere Forestryn uudessa Rovaniemen toimipisteessä
01.05.2022 11.00Ota kantaa valmisteilla olevaan Kansalliseen metsästrategiaan
01.05.2022 9.22Kuljetuskuutio-palkinto 2021 liikenneasemaketju Jari-Pekka Oy:lle
30.04.2022 11.00UPM osavuosikatsaus Q1 2022: Tiukat markkinat tukivat vahvaa tulosta
29.04.2022 20.10KATSO TÄSTÄ VIIKON 17/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
29.04.2022 11.00Raskaan Volvo-sähkökuorma-auton Suomen ensiesittely ja koeajokiertue 17.-23.5.2022
29.04.2022 10.42Valkoposkihanhien muutto alkanut
28.04.2022 9.00Ponsse toimitti 200. metsäkonesimulaattorin Ruotsiin
27.04.2022 15.00Ratakuorma-autot: Emma Mäkinen testasi Ivecoa T?ekissä, ajaa SM-sarjaa Sisulla
27.04.2022 9.02Logsetin kasvunäkymät Ruotsissa saavat lisävoimaa - uusi varaosajakelu
27.04.2022 8.55Tietopaketti kokoaa yhteen sen, mitä jatkuvasta metsänkasvatuksesta tiedetään
27.04.2022 8.41Aluehallintovirasto: Ammattikuljettajien ajo- ja lepoaikoja laiminlyödään huomattavan paljon
26.04.2022 13.12Qauntron - Uusi peluri sähkökuorma-autojen markkinaan
26.04.2022 12.07Ponssen osavuosikatsaus Q1 2022
26.04.2022 12.00Katso tästä ensimmäiset kuvat uudesta Amarokista
26.04.2022 10.50Paras mahdollinen suoja on kypärän tärkein ominaisuus
25.04.2022 17.33Ford hyötyautot oheispalveluineen Ford Pro tuotenimen alle
25.04.2022 16.13Ponssen Juha Vidgrénille Suomen Yrittäjien yrittäjäristin suurristi
25.04.2022 13.22Ponsse arvioi kuluvan vuoden liikevoiton jäävän merkittävästi edellisvuotta pienemmäksi
25.04.2022 10.03Junnikkala Oy etsii puunkorjuu- ja kuljetusurakoitsijoita
25.04.2022 9.02Stora Enso myy sahansa ja puunhankintansa Venäjällä
24.04.2022 15.00Kevät saapuu ja vesilintujen laskentakausi on jälleen alkamassa
24.04.2022 11.00Hallitukselta tärkeä esitys kotimaan puunkuljetusten turvaamiseksi
23.04.2022 11.00Metsäteollisuuden tuoteinnovaatiot ja tuotteiden ilmastohyödyt vielä tuntemattomia kuluttajille
22.04.2022 23.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 16/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys John Deere Forestryn Laukaan avoimien ovien päivästä ja Oulun Oikiat Konepäivät tapahtumasta
22.04.2022 10.32Hiab on saanut Yhdysvalloista yli 24 miljoonan euron ajoneuvotrukkitilauksen
22.04.2022 9.30Ford Pro esittelee seuraavan täyssähköisen hyötyajoneuvomallinsa toukokuussa
21.04.2022 9.57MTK kannustaa metsänomistajia puukauppojen kilpailuttamiseen
21.04.2022 9.29Ponsse palkitsi teräslevytoimittajansa vuoden toimittaja 2021 -palkinnolla
20.04.2022 17.00LUE TÄSTÄ! Kevään 2022 jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - paljon mielenkiintoista kuljetus- ja konealan asiaa...
20.04.2022 16.22Täysin uusi Scudo vahvistaa Fiatin asemaa hyötyajoneuvomarkkinoilla
20.04.2022 15.37TTS Työtehoseura ja Vehon solmivat jättikaupan hyötyajoneuvoista
20.04.2022 12.00Einari Vidgén Säätiö jakaa tunnustuksia nyt jo 17. kerran - haku aukeaa 22.4.
19.04.2022 16.20Citroen Berlingosta alennetun autoveron vaihtoehto - pyyntihintaan luvassa huomattava huojennus
19.04.2022 15.00Harvinainen koeajokiertue 27.4.-19.5. Vuoden kuorma-autoksi palkittu DAF edustaa uutta sukupolvea
19.04.2022 11.00Afryn selvitys: Politiikkatoimet nostamassa vientiteollisuuden logistiikkakustannuksia jopa 500-900 miljoonaa vuonna 2030

Näytä lisää »