Mercedes-Benz X-sarja haastaa talven - Vipuvoimaa suomalaisvalmisteilla

03.05.2018 13.55

X-sarja_hilltip.jpg

Viime vuonna Mercedes-Benz muutti uudella X-sarjan pickupillaan käsityksemme Eurooppalaisesta lava-autosta. Kiinnostus autoa kohtaan on ollut ennennäkemätöntä. Veho Hyötyajoneuvot ja Hilltip Oy ovat hiljattain käynnistäneet yhteistyön, joka tuo korkealaatuiset HillTip-tienhoitovarusteet tarjolle X-sarjaan. Jälleen kerran Mercedes-Benz voi muuttaa käsityksemme pickupien tarjoamista mahdollisuuksista. Nyt lumenpoiston moniosaajana.

Veho Hyötyajoneuvot aloittaa suomalaisten HillTip-tienkunnossapitotuotteiden jälleenmyynnin. Vuonna 2004 perustettu Hilltip on johtava eurooppalainen kevyille avolava- ja kuorma-autoille soveltuvien teiden talvikunnossapitolaitteiden valmistaja. Hilltip Oy:n tuoteperheeseen kuuluvat aurauslaitteiden ja hiekoitusjärjestelmien lisäksi erilaiset ajoneuvoon asennettavat nesteiden ja kiinteiden aineiden levittimet, harjakoneet sekä painepesurijärjestelmät. Edellä mainittujen lisäksi Hilltip tunnetaan myös edistyksellisestä auraus- ja hiekoituskäyttöön kehitetystä HTrack-hiekoituspäiväkirjastaan.

”HillTip-tuoteperhe sisältää useita nivel- ja alueauravaihtoehtoja. Valinnan varaa on myös hiekoittimissa ja niiden varusteissa. Kehittämämme HTrack hiekoituspäiväkirja tehostaa merkittävästi lumenpoiston ja kiinteistöhuollon toimintaa. Sen avuin voit helposti analysoida kannattavimmat reitit sekä laskea tarkasti levitettävän materiaalin määrän. Hiekoituspäiväkirja myös tallentaa ajoneuvosi liikkeet, joten voit tarvittaessa näyttää missä ajoneuvo on ollut ja milloin. Lisäksi näet kuinka paljon materiaalia levitettiin ja myös sen mistä ja milloin on aurattu”, kertoo Oy Hilltip Ab:n myyntipäällikkö Frank Mäenpää.

Yhteistyösopimus vahvistaa Veho Hyötyajoneuvojen asemaa lava-autojen ja teiden ja piha-alueiden ylläpitotehtävissä tarvittavien laitteiden toimittajana sekä tekee Mercedes-Benzistä kokonaisvaltaisen toimijan merkille vielä uudessa ajoneuvoluokassa. ”Avatun yhteistyön myötä meille tarjoutuu mahdollisuus alansa parhaiden ja tuottavimpien lisälaitteiden sekä niihin liittyvien varusteiden toimittamiseen kilpailukykyiseen hintaan, asiakasystävällisesti avaimet käteen periaatteella ja ilman ylimääräisiä välikäsiä”, Veho Hyötyajoneuvojen myyntijohtaja Jani Tolonen kertoo.

X-sarja_Hilltp_taka.jpg

Veho tarjoaa HillTip-varusteet asiakkailleen valmiiksi asennettuina ja asianmukaisesti muutoskatsastettuina paketteina, jotka on räätälöity yhdessä valmistajan kanssa. Hilltip vastaa varusteiden asennuksesta, takuusta ja huoltopalveluiden tarjonnasta. ”Olemme erittäin innoissamme tästä merkittävästä yhteistyöstä. Sen myötä pystymme tarjoamaan parhaat markkinoilta saatavilla olevat ratkaisut ja palvelut entistäkin laajemmalle ja korkeaan laatuun tottuneelle asiakaskunnalle. Kehitämme tuotteita jokaiselle vuodenajalle sekä kaikenlaisille autoille ja koneille. Tuotteemme vaativat vain vähäistä huoltoa ja ne valmistetaan Suomessa, lumenpoiston ammattilaisten asiantuntemuksella”, Mäenpää toteaa.

Menestyksekäs lanseeraus

Uuden yhteistyön motiivina on molemminpuolinen halu tarjota monipuolisempaa palvelua korkeaa ja kestävää laatua arvostaville asiakkaille. Ensimmäinen HillTip-talvipaketilla varustettu Mercedes-Benz X-sarjan auto esiteltiin helmikuussa Lahdessa tienhoidon ammattilaiset yhteenkokoavilla Talvitiepäivillä. Lanseerauksen päätähtenä toimi Mercedes-Benz X 250 d 4Matic. Sen HillTip-talvipaketti sisälsi mm. 2250-VP Snowstriker™-nivelauran ja 550 Icestriker™-hiekoittimen sekä HTrack -hiekoituspäiväkirjan.

Kestävät ja kustannustehokkaat HillTip-varusteet ovat saatavilla kaikkiin X-sarjan malleihin. ”Talvitiepäivien yhteydessä järjestetty työnäytös, monisatapäisen, tienhoidon ammattilaisista koostuvan yleisön edessä oli mitä parhain ympäristö Mercedes-Benz X-sarjalle ja siihen tarjottavien auraus ja hiekoituslaitteiden lanseeraukselle”, Tolonen toteaa.

Veho Hyötyajoneuvojen ja Hilltipin nyt käynnistämä yhteistyö tukee molempien yhtiöiden pitkän ajan suunnitelmia asiakkaille tarjottavien kestävien palveluiden kehitystyössä. ”Yhteistyössä Hilltip Oy:n kanssa voimme aidosti varmistaa monipuolisten palvelujen saavutettavuuden ajoneuvon koko elinkaaren ajan, suunnittelusta toteutukseen ja jatkuvaan kehitykseen”, Tolonen kiteyttää.

”Olemme erittäin innostuneita yhteistyöstä Veho Hyötyajoneuvojen ja Mercedes-Benzin kanssa. Kumppanuutemme luo lisäarvoa tuotteillemme sekä vahvistaa Hilltip Oy:n asemaa johtavana teiden ylläpitolaitteiden valmistajana ja tarjoajana Suomessa, ja odotamme innolla yhteistyömme syventymistä myös muille markkinoille”, Mäenpää lisää.

X-sarja_Hilltip3.jpg

Mercedes-Benz X-sarja

Mercedes-Benzin X-sarja yhdistää ainutlaatuisella tavalla pickup-mallin perinteiset vahvuudet – lujuuden, käytännöllisyyden, voiman ja maastoajon ominaisuudet – Mercedes-Benzeille tyypillisiin klassisiin piirteisiin: premium-tason muotoiluun, mukavuuteen, erinomaiseen ajodynamiikkaan ja turvallisuuteen.

Kolme malliversiota, oikea vaihtoehto löytyy niin maastoon kuin kaupunkiin 

X-sarjan voimalinja ja auton vahva erillisrunko takaavat pickupille loistavat käyttöominaisuudet. Leveä raideväli (edessä 1632, takana 1625 mm), viiteen tukivarteen perustuva taka-akselin rakenne, erillisjousitetut etupyörät ja kierrejouset molemmilla akseleilla takaavat vakuuttavat ajo-ominaisuudet niin maantiellä kuin maastossa. X-sarja sopiikin vaivattomasti hyvin monenlaiseen käyttöön vaativasta maastoajosta aina maantietaipaleille saakka.

Saatavana on kolme eri malliversiota käyttötarpeesta riippuen: perusmalli X-Class Pure kovaan työkäyttöön, auton muotoilua ja mukavuutta korostava X-Class Progressive sekä oman elämäntapaan saumattomasti istuva X-Class Power, joka istuu yhtä helposti kaupunkiympäristöön kuin harrastuskäytössä kivisille metsäpoluillekin.

Uuden X-sarjan mitat
Pituus 5340 mm
Leveys 1920 mm
Korkeus 1819 mm
Akseliväli 3150 mm
Lavan pituus 1587 mm
Lavan korkeus 474 mm
Maksimikuorma 1042 kg
Jarrullisen perävaunun paino 1650-3500 kg

Malliversion valinta vaikuttaa takapuskurin ulkonäköön: Pure-tasolla se on musta, Progressive-tasolla auton korinvärinen ja Power-tasolla kromikoristeltu. X-sarjan voi tilata myös ilman takapuskuria, jolloin lavan takareuna aukeaa 180 asteen kulmassa. Akseleiden väliin lavalle mahtuu eurokokoinen standardoitu kuormalava tai hiekoituslaite säiliöineen.

X-sarja on ainoa keskikokoinen pickup, jossa kuormatilan valaistus on vakiovaruste. Valaistuksesta vastaavat kolmanteen jarruvaloon sijoitetut led-valot, jotka voi sytyttää keskikonsolissa olevalla kytkimellä. Kuormatilassa on vakiona myös 12V:n pistoke.

Matkustamo takaa aidon premium-luokan Mercedes-Benz-elämyksen

X-sarjan matkustamo tarjoaa laatua ja mukavuutta, jota aikaisemmin ei ole koettu keskikokoisten pickup-autojen segmentissä. Power-tason autoissa sisustusvaihtoehtoja on kolme, ja matkustamon yläosaan saa mustan tai pähkinänruskean Artico-tekonahkaverhoilun. Progressive- ja Power-varustelluissa autoissa keskikonsolin reunat ja ovenkahvat ovat hopeanharmaat. Kojelaudan vapaasti seisova monitoiminäyttö on tuttu V-sarjasta. Comand Online -multimediajärjestelmän yhteydessä ruudun halkaisija on 8,4 tuumaa. Terävä näyttökuva toistaa tarkasti myös auton 360 asteen ympäristövalvontajärjestelmän kuvan.

Vakiovarusteisiin kuuluu 3-puolainen ja 12-näppäiminen monitoimiohjauspyörä, jonka korkeus on säädettävissä.  Progressive- ja Power-tason autoissa ohjauspyörä, vaihteenvalitsin ja seisontajarrun kahva ovat nahkapäällysteisiä. Comand Online- ja Audio 20 CD -järjestelmien yhteydessä keskikonsolissa on Mercedes-Benzin henkilöautoista tuttu touchpad-ohjain. Sen avulla kuljettaja voi kädenliikkeillä ja tietokonehiiren tapaan kirjaimia ja merkkejä syöttämällä hallita auton monipuolisia infotainment-ominaisuuksia.

Pure-varustelluissa autoissa istuimet on verhoiltu mustalla Tunja-kankaalla, musta tekonahkaverhoilu on tarjolla valinnaisvarusteena. Progressive-tason autoissa verhous on mustaa posadas-kangasta, ja valinnaisena tarjolla on Artico-tekonahka/Dinamica-mikrokuituverhoilu. Jälkimmäinen on vakiona Power-varustelluissa autoissa, joissa verhousta korostetaan vielä alpakanharmaalla tikkauksella. Power-varusteluun kuuluvat myös sähkösäätöiset istuimet ja sähköinen ristiselän tuki. Sisäkaton verhoiluun X-sarjassa on kaksi värivaihtoehtoa: macchiato beige tai musta kangasverhoilu.

X-sarjan tärkeimmät sisämitat
Hartiatila edessä/takana 1500 mm/1471 mm
Polvitila takana 581 mm
Tehokas jalkatila edessä/takana 1066 mm/830 mm

Voimakkaat moottorit ja huippuluokan maastoajo-ominaisuudet

X-sarjan voimanlähteiksi on tarjolla kaksi voimakasta ja tehokasta nelisylinteristä vaihtoehtoa. Mercedes-Benzin 2,3-litraisessa commonrail-dieselissä on kaksi tehovaihtoehtoa: X 220 d yhdellä turboahtimella kehittää 120 kW/163 hv tehon, kaksiahtiminen X 250 d -biturbo puolestaan 140 kW/190 hv. Molemmat ovat saatavana sekä takavetoisina malleina että varustettuna kytkettävällä nelivedolla. Voiman välittää kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. 7-vaihteisen automaatin saa valinnaisena X 250 d:n ja X 250 d 4Maticin yhteyteen.

Kesän aikana moottorivalikoima laajenee X 350 d:llä, jonka V6-dieselmoottori tuottaa 190 kW/258 hv tehon ja 550 Nm:n väännön. Tällöin autossa on vakiovarusteena jatkuva 4Matic-neliveto ja 7G-Tronic Plus -automaattivaihteisto. Vaihteistoa voidaan käyttää myös ohjauspyörän painikkeilla, ja mukana on moottorin ECO start/stop-pysäytystoiminto. Dynamic Select -valitsimen ansiosta käytössä on myös viisi ajotilaa: Comfort, ECO, Sport, Manual ja Offroad, jotka vaikuttavat muun muassa moottorinohjaukseen, automaattivaihteiston vaihtamisaikaan sekä start/stop-järjestelmän toimintaan.

Kaikissa X-sarjan nelivetomalleissa on vakiona DSR-alamäkihidastin ja alennusvaihde, ja valinnaisvarusteena taka-akselille saa tasauspyörästön lukon. Ainoana keskikokoluokan pickupina X-sarjassa on niin ikään vakiovarusteena jäähdytetyt jarrulevyt molemmilla akseleilla. Edessä levyjen halkaisija on 32 ja takana 30,8 senttiä. Kaikilla Euroopan markkinoilla vakiona on mukavuusjousitus, jolloin maavara on 202 milliä. Valinnaisvarusteena saa 20 millillä korotetun jousituksen, joka puolestaan on vakiovaruste kaikilla Euroopan ulkopuolisilla markkina-alueilla.

X-sarjan maasto-ominaisuudet
Kahluusyvyys 600 mm
Maavara Etuakseli 202 mmTaka-akseli 221 mm (korotettu maavara)
Lähestymiskulma/jättökulma, edessä/takana 28.8 astetta/23,8 | 30,1/25,9 (korotettu maavara)
Max. kallistuskulma 49,8 astetta | 49 (korotettu maavara)
Ylityskulma 20.4 astetta | 22 (korotettu maavara)
Mäennousukyky 100 %

Turvallisuus ja liitettävyys erottavat X-sarjan pickup-kilpailijoista

X-sarjan turvallisuus on koeteltua ja kiitettyä Mercedes-Benz-tasoa. Vahva alusta ja matkustamo muodostavat lujan, törmäyksiä kestävän ja kolarivoimia absorboivan rakenteen. Passiivista suojaa täydennetään seitsemällä turvatyynyllä ja i-Size-yhteensopivalla lastenistuinten kiinnityksellä. Vakiovarusteena on kolme aktiivista turvajärjestelmää: aktiivinen jarruavustin, kaista-avustin sekä liikennemerkkiavustin. Varustukseen kuuluvat lisäksi perävaunuavustin, rengaspaineen valvontajärjestelmä, hätäkutsumahdollisuus, vakionopeudensäädin sekä led-ajovalot. Saatavana on peruutuskameran lisäksi myös 360 asteen ympäristönvalvontajärjestelmä.

Toinen X-sarjan poikkeus nykyisiin pickup-malleihin verrattuna on auton liitettävyys. X-sarjan verkkopääte on varustettu omalla sim-kortilla, jonka avulla käytössä ovat kattavat Mercedes me -palvelut sekä älypuhelin- ja pc-yhteydet. Kuljettaja voi koska tahansa hakea käyttöönsä esimerkiksi navigaatiotietoja tai seurata autonsa tilaa, vaikkapa polttoainetankin täyttöastetta tai rengaspaineita, etänä oman puhelimensa tai päätelaitteensa avulla. Samalla tavalla onnistuvat esimerkiksi X-sarjan huoltopalveluiden tilaus ja hallinta sekä avun saaminen paikalle ongelmatilanteissa.

Comand Online -multimediajärjestelmä tarjoaa käyttöön kovalevypohjaiset navigointi- ja paikannustiedot. Mercedes me -palvelun avulla kuljettaja saa tietoonsa esimerkiksi edessä olevat ruuhkat ja niiden pituudet sekä vaihtoehtoisen reitin ruuhkan ohittamiseksi. Suunnistusta helpottavat näytön kolmiulotteinen 3D-kuva ja rakennetun ympäristön havainnolliset näyttökuvat. Järjestelmään voidaan tallentaa tai siirtää SD-kortilla myös omia reittisuunnitelmia. Navigaattorin näyttöön saadaan kerralla jopa neljän eri vaihtoehtoista reittiä, joista yksi on aina laskettu mahdollisimman taloudelliseksi.

23.05.2022 14.00Scania toimittaa Einridelle 110 täyssähköistä Scania kuorma-autoa
23.05.2022 8.00Metsäpäivä pohjoiskarjalaisin voimin Hokkaidon Suomi-viikolla
23.05.2022 7.33Käyttövoiman merkitys työsuhdeauton valinnassa on noussut entisestään
22.05.2022 11.33Ministeri Harakka: Hallitus tukee joukkoliikennettä ja panostaa kyberturvallisuuteen
21.05.2022 14.22SKAL: Kuljetusalan polttoainetuessa vielä parannettavaa
21.05.2022 12.00Stora Enson yli 800 kesätyöntekijää työskentelee 70 eri tehtävässä
20.05.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 20/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
20.05.2022 16.11Myöhäinen kevät viivästyttää istutustöitä - istutuskauden jatkaminen loppupäästä mahdollista
20.05.2022 13.00Ajovarma jatkaa tieliikenteen lupa- ja tutkintotehtävien palveluntuottajana
20.05.2022 9.00Järeitä säästöpuita jätetään aiempaa enemmän hakkuissa ? vesiensuojelussa yhä parannettavaa
19.05.2022 10.52Metsäkeskus uudistaa Metsään.fi-palvelun
19.05.2022 10.32Maakaasun tulo Venäjältä saattaa loppua jo tällä viikolla - Gasum uusien haasteiden edessä
19.05.2022 10.14Nokian Renkailta joka sään ja akselipaikan linja-autorengas päätiekäyttöön
18.05.2022 11.00Volvon FM sähkökuorma-auto ensiesittelyssä Suomessa
18.05.2022 8.00Vieremällä valmistui 18 000. metsäkone
17.05.2022 13.01Gasum vie Gazprom Exportin kanssa tehdyn maakaasun hankintasopimuksen välimiesmenettelyyn
17.05.2022 12.44Volvo Trucks avaa akkutehtaan Belgiassa
17.05.2022 8.02Ponsselle arvostettu muotoilupalkinto
17.05.2022 7.54Liikenteen sähköistäjä Enerqolta kova liikevaihto
16.05.2022 12.22TIMBERSPORTS® esittelee vuoden kilpailut - Göteborgin MM-kisat vuoden kohokohta
16.05.2022 9.22Arboristit ottavat mittaa toisistaan puukiipeilyn SM-kisoissa
16.05.2022 8.00Emma Mäkinen avausvoittoon ratakuorma-autojen SM-sarjassa Kemoralla
14.05.2022 14.00Tienpito sujuvoituu - Routa Metsähallitus -tienpidon toiminnanohjausjärjestelmä otettiin käyttöön
14.05.2022 12.00Ajokorttilaki uudistumassa - ikäpoikkeuslupaa ehdotetaan poistettavaksi
13.05.2022 22.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 19/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
13.05.2022 9.00Nuoren metsän hoidon tukitasoa nostetaan ja ehtoja lievennetään 1. kesäkuuta alkaen
12.05.2022 11.20Walkin mittava painokoneinvestointi Pietarsaaressa vastaa kuitupohjaisten pakkausten kasvavaan kysyntään
12.05.2022 11.01DHL ja Volvo Trucks aloittavat uuden päästöttömän yhteistyön jopa 44 sähkökuorma-auton tilauksella
12.05.2022 9.00Ansiomitalit moottoriliikenteen ammattilaisille
12.05.2022 9.00Stora Enso rekrytoi 14 metsäasiantuntijaa ja perustaa kaksi uutta toimipistettä
12.05.2022 9.00SKAL: Kuljetusalan tilanteeseen odotetaan helpotusta - jakeluvelvoitteen alentaminen etenee, lakiesitys lausuntokierroksella
11.05.2022 13.00Kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajat uudenlaisen tilanteen edessä - kuinka valmistautua syksyyn?
11.05.2022 9.00Stora Enson uudessa palvelussa metsänomistajalle maksetaan monimuotoisuuslisää
10.05.2022 16.44Metsä-Multia Oy:n työntekijöille "Työyhteisön hyvä tyyppi" -stipendejä
10.05.2022 13.11Nurminen Logisticsin uusi eteläinen Trans-Kaspian reitti vastaa kovaan markkinakysyntään
10.05.2022 12.11PONSSE Managerilla jo yli tuhat asiakkuutta
10.05.2022 12.00Metsäalan oppilaitosten yhteistyöllä tuotettiin ajantasaisia työturvallisuuden koulutusmateriaaleja
10.05.2022 10.00SKAL:n lausunto valtion väyläverkon investointiohjelmasta vuosille 2023-2030
10.05.2022 8.00Huippuasiantuntijat varoittavat: Suomi ei saa vajota innovaatiokriisiin
09.05.2022 15.33Kivirock -jättilehti työn alla - lähde mukaan ilmoituksella!
09.05.2022 14.00Yli 500 yrityksen viesti komissiolle: bioenergialle isompi rooli
09.05.2022 11.20Täysin uusi Ford E-Transit Custom Suomeen 2023
09.05.2022 8.22Scania Super voittaa Green Truck-palkinnon jo kuudennen kerran peräkkäin
09.05.2022 8.00Neste ja DB Schenker yhteistyöhön raskaan kaluston sähköistämisessä
08.05.2022 13.00Stora Enso investoi 10 miljoonaa euroa Imatran tehtaiden energiatehokkuuden parantamiseen ja hiilijalanjäljen pienentämiseen
08.05.2022 12.00Tavarankuljetusrobotit noudattavat jalankulkijan liikennesääntöjä, vaikka eivät ole jalankulkijoita
08.05.2022 9.00Verla, Tervasaari, Kymi, Seikku - UPM:n vanhimmat tehtaat juhlivat monin tavoin 150-vuotisjuhliaan
07.05.2022 10.00Metsien ensimmäiset harvennushakkuut ovat usein liian voimakkaita
06.05.2022 16.00KATSO TÄSTÄ! Ammattilehden ja Kivirockin MAXPO 2022 erikoislähetys - jättikooste osastoista & tunnelmista
05.05.2022 13.00Volvo Trucks lisää I-Shift-vaihteiston vaihtamisnopeutta jopa 30 %
05.05.2022 10.00Pekant Oy ostaa JS-Automoto Oy:n korjaamoliiketoiminnan
04.05.2022 9.00Ponsse Scorpionin Future Cabin -ohjaamolle Fennia Prize Winner -muotoilupalkinto
04.05.2022 7.33ANDRITZ uudistaa valkaisulaitoksen Stora Enson Skutskärin tehtaalla Ruotsissa
03.05.2022 15.55Metsänviljely monipuolistuu vähitellen
03.05.2022 9.19Ruskeasuon raitiotievaunuvarikon työmaa sulkee kaasutankkausaseman noin kuukaudeksi
03.05.2022 8.32Tulli: Kiellettyjä hyttyskarkotteita on taas alkanut tulla Suomeen
02.05.2022 20.33HUOMIO! Ammattilehden Mediamobiili ja Kivirock mukana MAXPO 2022 -näyttelyssä osastolla A170 - tervetuloa käymään!
02.05.2022 16.42Renault Trucks D-, D Wide ja C 2.3 mallit päivittyvät entistäkin polttoainataloudellisemmiksi
02.05.2022 12.00Toimitusvaikeudet patoaa uusien autojen rekisteröintejä
02.05.2022 11.52Ajoneuvoteknologian kehittyminen näkyy polttonesteiden myynnissä
02.05.2022 10.02Volvo aloittaa raskaiden sähkökuorma-autojen myynnin
02.05.2022 9.00LUE TÄSTÄ! Fluid Finland 1/2022 lehti on ilmestynyt - todella mielenkiintoista hydrauliikan, pneumatiikan ja automaation asiaa
01.05.2022 16.00Avoimien ovien päivä perjantain 6.5. John Deere Forestryn uudessa Rovaniemen toimipisteessä
01.05.2022 11.00Ota kantaa valmisteilla olevaan Kansalliseen metsästrategiaan
01.05.2022 9.22Kuljetuskuutio-palkinto 2021 liikenneasemaketju Jari-Pekka Oy:lle
30.04.2022 11.00UPM osavuosikatsaus Q1 2022: Tiukat markkinat tukivat vahvaa tulosta
29.04.2022 20.10KATSO TÄSTÄ VIIKON 17/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
29.04.2022 11.00Raskaan Volvo-sähkökuorma-auton Suomen ensiesittely ja koeajokiertue 17.-23.5.2022
29.04.2022 10.42Valkoposkihanhien muutto alkanut
28.04.2022 9.00Ponsse toimitti 200. metsäkonesimulaattorin Ruotsiin
27.04.2022 15.00Ratakuorma-autot: Emma Mäkinen testasi Ivecoa T?ekissä, ajaa SM-sarjaa Sisulla
27.04.2022 9.02Logsetin kasvunäkymät Ruotsissa saavat lisävoimaa - uusi varaosajakelu
27.04.2022 8.55Tietopaketti kokoaa yhteen sen, mitä jatkuvasta metsänkasvatuksesta tiedetään
27.04.2022 8.41Aluehallintovirasto: Ammattikuljettajien ajo- ja lepoaikoja laiminlyödään huomattavan paljon
26.04.2022 13.12Qauntron - Uusi peluri sähkökuorma-autojen markkinaan
26.04.2022 12.07Ponssen osavuosikatsaus Q1 2022
26.04.2022 12.00Katso tästä ensimmäiset kuvat uudesta Amarokista
26.04.2022 10.50Paras mahdollinen suoja on kypärän tärkein ominaisuus
25.04.2022 17.33Ford hyötyautot oheispalveluineen Ford Pro tuotenimen alle
25.04.2022 16.13Ponssen Juha Vidgrénille Suomen Yrittäjien yrittäjäristin suurristi
25.04.2022 13.22Ponsse arvioi kuluvan vuoden liikevoiton jäävän merkittävästi edellisvuotta pienemmäksi
25.04.2022 10.03Junnikkala Oy etsii puunkorjuu- ja kuljetusurakoitsijoita
25.04.2022 9.02Stora Enso myy sahansa ja puunhankintansa Venäjällä
24.04.2022 15.00Kevät saapuu ja vesilintujen laskentakausi on jälleen alkamassa
24.04.2022 11.00Hallitukselta tärkeä esitys kotimaan puunkuljetusten turvaamiseksi
23.04.2022 11.00Metsäteollisuuden tuoteinnovaatiot ja tuotteiden ilmastohyödyt vielä tuntemattomia kuluttajille
22.04.2022 23.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 16/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys John Deere Forestryn Laukaan avoimien ovien päivästä ja Oulun Oikiat Konepäivät tapahtumasta
22.04.2022 10.32Hiab on saanut Yhdysvalloista yli 24 miljoonan euron ajoneuvotrukkitilauksen
22.04.2022 9.30Ford Pro esittelee seuraavan täyssähköisen hyötyajoneuvomallinsa toukokuussa
21.04.2022 9.57MTK kannustaa metsänomistajia puukauppojen kilpailuttamiseen
21.04.2022 9.29Ponsse palkitsi teräslevytoimittajansa vuoden toimittaja 2021 -palkinnolla
20.04.2022 17.00LUE TÄSTÄ! Kevään 2022 jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - paljon mielenkiintoista kuljetus- ja konealan asiaa...
20.04.2022 16.22Täysin uusi Scudo vahvistaa Fiatin asemaa hyötyajoneuvomarkkinoilla
20.04.2022 15.37TTS Työtehoseura ja Vehon solmivat jättikaupan hyötyajoneuvoista
20.04.2022 12.00Einari Vidgén Säätiö jakaa tunnustuksia nyt jo 17. kerran - haku aukeaa 22.4.
19.04.2022 16.20Citroen Berlingosta alennetun autoveron vaihtoehto - pyyntihintaan luvassa huomattava huojennus
19.04.2022 15.00Harvinainen koeajokiertue 27.4.-19.5. Vuoden kuorma-autoksi palkittu DAF edustaa uutta sukupolvea
19.04.2022 11.00Afryn selvitys: Politiikkatoimet nostamassa vientiteollisuuden logistiikkakustannuksia jopa 500-900 miljoonaa vuonna 2030
18.04.2022 12.00Wattiway Oy laajentaa haketuspalveluihin
18.04.2022 10.00Mäntyjen uuden tuhonaiheuttajan levinneisyyden selvitys käynnistyy - Luke kerää kansalaisten näytteitä etelänversosurmasta

Näytä lisää »