Gyllene Hjulet on Sponsrings- och Eventförening -järjestön oma jokavuotinen inspiraatiotapahtuma, ja palkinto on myönnetty vuodesta 1997 lähtien.

Palkinto myönnetään 13 sarjassa. Swedish Steel Prize on nimetty ehdokkaaksi kahteen sarjaan, joista toisessa valitaan vuoden business-to-business-tapahtuma ja toisessa vuoden pitkäaikainen tapahtuma. Sarjat ovat avoimia tapahtumille, jotka luovat tavaramerkkiin tai liiketoimintaan liittyvää hyötyä yritysasiakkaiden kohderyhmälle.

Swedish Steel Prize on SSAB:n suurin ja tärkein markkinointitapahtuma ja tärkeä liikkeellepaneva voima, jonka avulla löydetään uusia, innovatiivisia tapoja erikoislujien teräksen hyödyntämiseen nykyaikaisen rakentamisajattelun ja tehokkaiden valmistusmenetelmien avulla.

Viime vuoden tapahtuma oli järjestyksessä kuudestoista ja houkutteli paikalle 600 asiakasta 47 maasta. Kilpailuun lähetettiin 57 hakemusta.

”Tapahtuman aikana SSAB näyttää parhaat puolensa tuotantolaitosten, tuotteiden ja teknisen osaamisen osalta, esimerkiksi esittelemällä teknisen tuen ja tietopalvelukeskuksen. Ei myöskään sovi unohtaa, että asiakkaamme sijoittavat sekä aikaa että rahaa vierailuun luonamme, ja tämä on meille oivallinen mahdollisuus syventää suhteitamme heihin näiden päivien aikana”, selittää sisältö- ja tapahtumapäällikkö Susanne Nordhqwist, joka on toiminut Swedish Steel Prize -kilpailun projektipäällikkönä viiden vuoden ajan.

”Nimitys Gyllene Hjulet -ehdokkaaksi on hieno juttu ja todiste siitä, että Swedish Steel Prize on niin SSAB:tä kuin asiakkaitakin hyödyttävä tapahtuma”, hän toteaa.

Neljä muuta vuoden business-to-business-tapahtuma -sarjan palkintoehdokkaaksi nimitettyä ovat Canon Exceptional Business Tour – Flytten till framtidens kontor – Just Cruising’ Productions AB, Dagens Media DJ Battle 2014 – Dagens Media & CBAB event, Mekonomen ”Tänk om…” – Passion Lab & Mekonomen Group ja Proact Sync – Creative Meetings & Proact.

Voittaja julistetaan gaalaillallisella Tukholmassa 26. maaliskuuta.