Suomen ensimmäiset Fuso eCanter kuorma-autot DB Schenkerille27.01.2021 10.50
Suomeen saapuneet autot mukaan lukien DB Schenkerillä on kalustossaan yhteensä 41 FUSO eCanteria Euroopan jakeluliikenteessä. Tällä määrällä yhtiö on FUSOn sähköajoneuvojen suurin eurooppalainen asiakas. - Otamme nämä Suomen ensimmäiset FUSO eCanterit käyttöön Turun ja Helsingin seuduilla. Lisäksi varaudumme sähköautojen käyttöönottoon myös ensi vuonna valmistuvassa Tampereen alueen terminaalissa, sanoo Suomessa DB Schenkerin maakuljetuksista vastaava johtaja Harald Knaapinen. FUSO eCanterin akusto koostuu kuudesta 13,8 kWh litiumioni-korkeajänniteakusta, jolloin käytettävissä oleva akuston kokonaiskapasiteetti on yhteensä 82,8 kWh. Polttomoottorin korvaava sähkömoottori tuottaa 129 kW (175 hv) tehon ja 390 Nm:n väännön, jonka yksivaihteinen vaihteisto välittää taka-akselille. Sähkömoottorin voimalla kokonaispainoltaan 7,49-tonninen auto kykenee kuljettamaan 2,8 tonnin kuorman. Akkujen yhteispaino on noin 600 kiloa ja niiden antama toimintamatka latauksella yli 100 kilometriä. Akuston lataus voidaan joko suorittaa yön yli kotilatausasemasta ja CCS-pikalatauksella. Pikalatauksella latausaika 80 % varaustilaan tapahtuu tunnissa eli esimerkiksi kuljettajan ruokatunnin aikana. |