Täysin uusi Isuzu D-MAX haastaa markkinajohtajat

18.01.2021 18.55

Isuzu D-Max siirtyy jo kymmenenteen sukupolveen ja uuteen malliin on ladattu yli puolen vuosisadan kokemus avolavojen valmistuksesta. Uutuus nostaa riman todella korkealle kestävyydellään, ajettavuudellaan, turvallisuudellaan ja myös mukavuudellaan. Lisäksi uuden D-Maxin 34 390 eurosta alkavat hinnat ovat todella kilpailukykyiset.

Isuzu on yksi maailman johtavia kuorma-autojen ja dieselmoottorien valmistajia. Yhtiö kehitti ensimmäiset dieselmoottorinsa jo yli 80 vuotta sitten. Sen jälkeen Isuzu on valmistanut yli 27 miljoonaa työkäyttöön tarkoitettua dieselmoottoria.

Isuzu on ainoa pick-upien eli avolavapakettiautojen valmistaja, joka on keskittynyt pelkästään raskaaseen kalustoon. Yhtiön filosofia ja historia näkyvät täysin uuden D-Maxin rakenteissa. Isuzut suunnitellaan varman päälle niin, että suuret rakenteet kestävät paljon suurempia kuin sallittuja kantavuuksia.

Yli sata vuotta sitten perustettu Isuzu on kasvattanut taitoaan ja kokemustaan koko historiansa ajan. Se kaikki näkyy D-Maxin uudessa sukupolvessa, joka jatkaa vuonna 1963 ensi kerran esitellyn automallin kehityskaarta. Isuzu kiteyttääkin asian, että uudella D-Maxilla on kuorma-auton DNA ja niin auton rakenteet kuin moottori on kehitetty vaativaan käyttöön.

maxDmax__16.jpg

Uusi runkoa myöden

Uusi Isuzu D-Max on suunniteltu markkinoille, missä autolta vaaditaan vielä enemmän kuin Suomessa. Käyttäjät eivät välttämättä noudata autolle sallittuja kantavuuksia, mutta sen on silti kestettävä pitkään. Ylittääkseen asiakkaiden odotukset Isuzu teki uuden D-Maxin rungosta vielä aiempaa vahvemman.

Rungon pitkittäispalkit ovat nyt leveämpiä ja niitä on vahvistettu sisäpuolelta. Lisäksi auton erillisrunkoon on lisätty yksi poikittaispalkki. Parannusten tuloksena on viidenneksellä parantunut rungon vääntöjäykkyys ja pitkittäisjäykkyys on kasvanut 26 prosentilla.

Uutta Isuzu D-Maxia ja sen rakenteita on testattu äärimmäisissä olosuhteissa. Yhteensä kokeet vastaavat neljän miljoonan kilometrin ajoa. Erittäin vahvalla rungolla on luotu hyvä perusta mainiolle ajettavuudelle ja korkeatasoiselle mukavuudelle.

Myös uuden Isuzu D-Maxin kori on aiempaa vahvempi, sillä siinä käytetään nyt enemmän suurlujuusterästä. Sitä löytyy A- ja B-pilareista, katosta ja helmoista. Parannuksiin kuuluvat korin uudelleen suunnitellut kiinnityspisteet, joilla on vähennetty melua ja värinöitä. Kaikessa Isuzun suunnittelussa pyritään kestävyyteen, minkä takia myös ruostesuojausta onparannettu.

maxDmax__27.jpg

Väkevä ulkonäkö

Kokonaan uusi muotoilu tekee Isuzu D-Maxista aiempaa vahvemman näköisen, mille on vankka perusta auton rakenteissa. Linjoja ei ole suunniteltu vain ulkonäön ehdoilla, vaan D- Maxin ilmanvastus on aiempaa alhaisempi, millä pienennetään kulutusta. Näiden lisäksi

keulassa otetaan huomioon kevyen liikenteen turvallisuus, minkä Euro NCAP:n turvallisuustesti todisti onnistuneen erinomaisesti.

Koriin on tehty käyttöä helpottavia muutoksia, kuten suuremmat ovet. Miehistöohjaamoisessa takaovet ovat kaksi ja puoli senttiä pidemmät, minkä ansiosta autoon voi nousta ja sieltä poistua entistä näppärämmin. Akselivälin kasvattaminen kolmella sentillä on tuonut lisää tilaa ohjaamoihin, mikä lisää osaltaan mukavuutta.

maxDmax__34.jpg

Kuljettajan tilat ovat muuttuneet paljon henkilöautomaisemmiksi, mikä tuntuu monin tavoin mukavuutena ja korkeampana laatuna. Ajoasennon saa entistä helpommin juuri sopivaksi, sillä istuimessa on enemmän säätövaraa ja ohjauspyörässä on sekä korkeus- että etäisyyssäätö. Etuistuimissa on uusi muotoilu, minkä ansiosta ne ovat mukavammat ja pehmeämmät kuin ennen.

Sisustuksen materiaalivalinnat on nostettu aivan uudelle tasolle. Kaikkialla on paljon pehmeäpintaisia materiaaleja, kosketettavilla alueilla käytetään satiinikromia ja kauniit tikkaukset kruunaavat kokonaisuuden istuimissa, kojelaudassa sekä ovipaneeleissa. Keskikonsoli on leveämpi kuin ennen ja vaihteenvalitsin on nostettu lähemmäksi ajajaa.

Ergonomiaa on parannettu myös sijoittamalla katkaisimia entistä loogisempiin paikkoihin. Ulkopeilien sähkösäätö on nyt kuljettajan ovessa sähkökäyttöisten ikkunoiden katkaisimien yläpuolella. Nelivetovalitsin on siirretty kojelaudasta keskikonsoliin, missä on myös takatasauspyörästön lukon ja alamäkihidastimen katkaisimet.

maxDmax__4.jpg

Huippuluokan varustelu jo perusmallissa 

Pick-upeissa on totuttu siihen, että halvimmassa versiossa on vain vähän varusteita ja vasta maksamalla enemmän pääsee kohtuulliselle tasolle. Isuzu rikkoo sääntöjä asentamalla jo halvimpaan L-varustetasoon paljon tavaraa. Kaikissa D-Maxeissa aina kattava turvavarustelu, jollaista ei moneen kilpailijaan saa edes rahalla.

Mukavuutta lisääviä varusteita ovat aina ilmastointilaite, sähkösäätöiset, lämmitettävät ulkopeilit, sähkötoimiset ikkunannostimet (Double Cab myös takaikkunoissa), vakionopeudensäädin ja älykäs nopeudenrajoitin, monipuolinen ajotietokone ja sade- sekä hämärätunnistimet. Maininnan arvoinen on myös suuri pyöräkoko, sillä kaikissa varustetasoissa on 265/60 R 18 -kokoiset renkaat.

Turvallisuudessa D-Max on esimerkillinen, mistä on todisteena Double Cabin Euro NCAP:n turvallisuustestissä saama paras mahdollinen viiden tähden tulos. Etu- ja sivuturvatyynyjen lisäksi vakiovarusteisiin kuuluvat sivuturvaverhot ja kuljettajan polviturvatyyny sekä e-

call-järjestelmä. Double Cabissa on vielä keskiturvatyyny, joka on ennen näkemätön varuste avolavapakettiautoissa ja harvinainen henkilöautoissakin.

Kaikkein tärkeintä on kuitenkin välttää törmäykseen joutuminen. Sen takia Isuzu on asentanut kaikkiin D-Maxeihin monipuolisen kuljettajaa avustavan varustepaketin. Siihen kuuluvat törmäyksenestoavustin jalankulkija- ja pyöräilijätunnistuksella, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä, kaukovaloavustin, kaistavaroitin ja aktiivinen kaistavahti. Double Cabeissa on vielä kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä sekä törmäyksenestojärjestelmä. Vedettäessä on iloa ajonvakautukseen kuuluvasta perävaunun vakautusjärjestelmästä.

maxDmax__13.jpg

Matalat käyttökustannukset

Isuzu D-Maxissa on iskutilavuudeltaan optimaalinen, 1,9-litrainen turbodiesel, jota on kehitetty edelleen. Moottorin suurin teho on 120 kW (163 hv) ja 360 Nm vääntömomentti on

käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella. Entistä vähäpäästöisemmässä moottorissa on paljon parannuksia, kuten vesijäähdytetty välijäähdytin, elektronisesti ohjattu ahdin ja kasvanut ruiskutuspaine. Isuzun kulutus on käytännössä hyvin pieni ja uudistusten myötä moottori on aiempaa hiljaisempi ja värinättömämpi.

Polttoaineenkulutusta on vähennetty monin tavoin kuten uusilla alhaisen vierintävastuksen ensiasennusrenkailla. Ohjaustehostin on nyt sähköinen ja nopeuden mukaan säätyvä, mikä sekin pudottaa kulutusta noin kahdella prosentilla. Lisäksi sähköinen tehostin ei tarvitse huoltoa, öljyä tai letkuja.

Pakokaasuja puhdistetaan entistä tehokkaammin ja AdBlue-säiliö on 14 litran vetoinen. Säiliö täytetään kätevästi saman luukun alta kuin dieseltankki, kun pääkilpailijassa täyttöaukko on konehuoneessa.

Valittavana ovat kuusivaihteinen käsivalintainen tai kuusivaihteinen automaattivaihteisto. Käsivalintaisessa on suora yhteys valitsimesta vaihteistoon, mikä tekee vaihdoista erittäin täsmällisiä. Lisäksi vaihdekepin liikkeet ovat lyhyempiä kuin ennen. Automaattivaihteiston vaihdot tapahtuvat aiempaa nopeammin, mikä parantaa mukavuutta ja suorituskykyä sekä alentaa kulutusta. Uusi öljynjäähdytin puolestaan tarkoittaa parempaa kestävyyttä.

Kokonaistaloudellisuuteen kuuluu olennaisella tavalla kuljetuskapasiteetti. D-Maxin lava on aiempaa pidempi ja sen laidat korkeammat, minkä ansiosta mukaan voi lastata enemmän tavaraa. Kaikkien versioiden yli tuhannen kilon kantavuus sallii raskaankin kuorman. Lastaus onnistuu helposti, sillä takaluukku on täsmälleen yhtä leveä kuin lava. Lisäksi auton käyttöä helpottaa takapuskuriin integroitu kaksoisaskelma. Mikäli kaikki ei mahdu lavalle, D-Maxiin voi kytkeä jopa 3 500 kilon painoisen perävaunun.

Erinomainen ajettavuus

Isuzu D-Maxissa on hyvien ajo-ominaisuuksien perustana aiempaa jäykempi runko, minkä lisäksi kaikki on suunniteltu entistä paremmaksi. Etujousituksessa on uusi geometria, millä auton käytös ja ohjaus on saatu tarkemmaksi. Muutoksilla pyörien sivuttaiskallistelu on vähäisempää, mikä parantaa kaarreajo-ominaisuuksia ja renkaiden pitoa. Takana on uudet lehtijouset, jotka lisäävät mukavuutta ilman kuormaa ajettaessa.

Etenemiskykyä maastossa on parannettu monella tavalla. Ensinnäkin maavara on vähän kasvanut samoin kuin tulo- ja jättökulmat. Uudella D-Maxilla voi kahlata jopa 80 sentin syvyisessä vedessä ja vaikeissa paikoissa on iloa pohjan hyvästä suojauksesta, joka kattaa myös jäähdyttimen ja välijäähdyttimen.

Vaihto kaksivedolta nelivedolle ja nopealta nelivedolta hitaalle sujuu nyt yli puolta nopeammin kuin ennen. Olosuhteiden muuttuessa todella haastaviksi apuna on vakiovarusteisiin kuuluva takatasauspyörästön lukko (ei L-varustetaso).

maxDmax_.jpg

Kilpailukykyinen hinnoittelu

Uuden nelivetoisen Isuzu D-Maxin hinnat alkavat Space Cab L:n 34 390 eurosta ja Double Cab L:n 39 390 eurosta, joiden runsas vakiovarustelu jo pääpiirteissään esiteltiin.

Seuraavana tasona on LX-varustetaso (37 390 ja 42 490 euroa), jonka kanssa saa automaattivaihteiston (3 000/3 500 euroa). Parempaan tasoon kuuluvat muun muassa 18- tuumaiset kevytmetallivanteet, takatasauspyörästön lukko, peruutustutka ja automaattivaihteisissa vielä mukautuva vakionopeudensäädin.

Ylellisin D-Max Space Cab on 40 490 euroa maksava LS-varustetaso (automaatti + 3 000 euroa), jossa on kaksialueinen automaatti-ilmastointi, nahkaverhoilu, kuljettajan istuimen sähkösäädöt, 7-tuumainen kosketusnäyttö, peruutuskamera, astinlaudat, LED-valot edessä ja takana, älyavain ja paljon muuta.

Isuzu D-Max Double Cabin paras varustetaso on LSE (46 590 /50 090 euroa), jossa on edellisten lisäksi vielä 9-tuumainen kosketusnäyttö ja CD/DVD-soitin.

Kaikkien Isuzujen vakiovarusteisiin kuuluu myös viiden vuoden takuu (100 000 km).

28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 15.22Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
20.03.2024 13.22John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
20.03.2024 12.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
20.03.2024 10.35Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
20.03.2024 9.00Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
19.03.2024 18.15Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.03.2024 19.00Vuokrakoneilla tehokkuutta kierrätysprosesseihin
15.03.2024 9.17Valkohäntäpeurakanta laskee suunnitellusti - Kannan pieneneminen on metsästäjien pitkäjänteisen työn tulosta
15.03.2024 9.02Tiguanin lataushybridien myynti alkaa
14.03.2024 15.13Volvo Finland Ab muuttaa organisaatiotaan - Manninen palaa Volvolle
14.03.2024 13.13Renault Trucksilla vahva vuosi takana - uusien autojen toimitukset kasvoivat liki viidenneksellä
14.03.2024 13.13Ruotsalaisvalmistajan raskaiden perävaunujen Trako-vetoaisoissa havaittu merkittäviä puutteita
14.03.2024 9.00MAN jatkaa itsenäisesti kulkevien kuorma-autojen kehittämistä
13.03.2024 17.00Nordic Traction Group ilmoittaa strategisesta aikeestaan siirtää telatuotanto Skotlannista Suomeen
12.03.2024 18.00Puutavaterminaalissa operoitaessa luotettavuus ja tehokkuus ratkaisee
12.03.2024 14.45MEP Elsi Katainen: Jättirekkojen rajat ylittävä liikenne sinetöitiin parlamentin kantaan
12.03.2024 13.20Kartonkitehtaan sivuvirrat viljelijöille hyötykäyttöön
12.03.2024 10.00Uusien autojen verkkokaupan pioneeri vaihtaa nimeä
12.03.2024 8.00Ennallistamisasiantuntijat: Ennallistamisasetus tavoittelee elinympäristöjen tilan parantamista laajasti
11.03.2024 18.00T. ja J. Kivioja Oy: Energia-alan kokonaispalvelua
11.03.2024 11.27Keski-Suomen maanteiden päällysteitä korjataan vuonna 2024 yhteensä 200 km tieosuudella
11.03.2024 11.11Scanian myynti ja tulos kasvoivat merkittävästi vuonna 2023 - Sähköautojen kysyntä vaimeaa
11.03.2024 10.30NDI laajentaa edullisten maatalousrenkaiden valikoimaa
11.03.2024 8.22Metsä Group palkkaa 16-17-vuotiaita kesätöihin
10.03.2024 17.00Katso video kaivukoneiden lumenveiston SM-kisoista Juupajoelta
08.03.2024 20.00KATSO TÄSTÄ 200. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.03.2024 11.00Toimitusketjujen viiveet ja tilauskannan oheneminen söivät Keslan tulosta
07.03.2024 13.33Valmet toimittaa uuden keittimen yläerottimen Mönsteråsin sellutehtaalle Ruotsiin
07.03.2024 10.14MacGregorille suuri nosturitilaus VARD-laivanrakennusyhtiöltä kaapelinlaskualusprojektiin
07.03.2024 10.00Valkohäntäpeuroja ja metsäkauriita saaliiksi aiempaa vähemmän
06.03.2024 16.00Allison Transmissionilta uusi täyssähköisen 8,5-tonnin akseli
06.03.2024 9.06Suomessa lähes neljä miljoonaa ajokortillista
06.03.2024 9.00Siltojen korjaustyöt vaikuttavat liikenteeseen tulevana kesänä Vantaalla Kehä III:n ja Lahdenväylän liittymässä
06.03.2024 8.50Vianor uusiin tiloihin Seinäjoella
05.03.2024 10.10Valmet Automotiven vuosikatsaus 2023: Positiivinen liiketulos haastavassa markkinassa
05.03.2024 10.00Nauvo-Korppoon ja Vartsalan lauttaliikenteeseen luvassa parannuksia kesäkuusta alkaen
05.03.2024 9.00EU:n ennallistamisasetus on hyväksytty Euroopan parlamentissa - ajankohtaiswebinaari pureutuu asetuksen toteutukseen ja etenemiseen
04.03.2024 17.00Magni-kurottajat tekevät uuden maahantuojan voimin paluun Suomen markkinoille
04.03.2024 12.00AVS-Yhtiöt Oy siirtyy Beijer Tech:n omistukseen
04.03.2024 8.30Kaivinkoneiden lumenveiston SM-tittelit 2024 ratkaistaan ensi lauantaina 9.3. Juupajoella - lähde mukaan hienoon koko perheen tapahtumaan
04.03.2024 7.50Tilasto: Ennätysmäärä uusia yhteismetsiä perustettiin viime vuonna
03.03.2024 15.00Optimaalisella kuljetuskalustolla päästään parhaaseen tulokseen puunajossa
03.03.2024 10.00Suomen ajoneuvokanta kasvoi vuonna 2023
02.03.2024 12.10Uusi ympäristöystävällinen teräketjun voiteluaine vakuuttaa ominaisuuksillaan
01.03.2024 19.00KATSO TÄSTÄ 1.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.03.2024 8.49Metsähallitus avaa tontinluovutuskilpailun Kilpisjärvellä matkailuliiketoiminnan edistämiseksi
01.03.2024 8.30Keslan tilinpäätöstiedote: liikevaihto kasvoi, tulos parani
29.02.2024 9.30Kuumat ja kuivat kasvuolosuhteet sekä työvoiman heikko saatavuus puutarhaviljelyn haasteina
29.02.2024 9.20Ratatyöt hidastavat lentoaseman junayhteyksiä pk-seudulla
29.02.2024 9.11Biokaasulaitoksen maanrakennustyöt käynnistyvät Kiuruvedellä
28.02.2024 18.20Korpipojat Oy: Korpimetsien korjuuta luontoa kunnioittaen
28.02.2024 16.09Merikarvian sahan toiminta lakkaa kesäkuussa
28.02.2024 16.00AUTO 2025 palaa maaliskuussa Messukeskuksen ohjelmaan
28.02.2024 8.45MAN valmistautuu raskaan liikenteen sähköistymiseen avaamalla akkukorjaamoiden verkoston Eurooppaan
28.02.2024 8.33Suomen metsäkeskuksen sähköinen asiointipalvelu Metsään.fi uudistuu
27.02.2024 17.00KATSO VIDEO! Dinolift 50 vuotta - Pitkäaikainen yhteistyö Rotatorin kanssa
27.02.2024 13.00Metsätalouden Metka-tukien haku avautuu maaliskuun alussa
27.02.2024 9.17Metsä Group luopuu puunhankintaliiketoiminnoistaan Virossa
26.02.2024 16.44Huippumodernin sahalaitoksen tehokasta tukkien käsittelyä
26.02.2024 16.00Metsä Groupin Kemin biotuotetehtaan vastuullinen logistiikka takaa toimitusvarmuuden asiakkaille
26.02.2024 12.22Suomen Lantakaasu Oy ostaa Nurmon Bioenergian
26.02.2024 12.00Muodostelmaluistelu: Suomenmestaruudet ratkaistu - Junioreissa yllätysvoittaja
26.02.2024 12.00Kansainvälinen nesteiden kuljetusyritys HOYER tilaa 165 DAF XG -vetoautoa
26.02.2024 10.15Renault jo seitsemännen kerran The Car of the Year voittaja
26.02.2024 9.12Täydellisesti uudistunut Dacia Duster ehtii kesäksi Suomeen

Näytä lisää »