AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mitsubishi L200 ClubCab & DoubleCab - Työmaiden tyyliniekat

09.02.2020 12.00

mitsu000.jpg

Mitsubishi toi loppusyksystä markkinoille L200 lava- auton kuudennen mallisukupolven. Uutuusmalli on noteerattu korkealle lava-autopiireissä, mistä kielii mm. Vuoden pick-up -arvonimet sekä Ruotsissa että Isossa-Britanniassa. Uudistuneen L200:n myynti on lähtenyt hyvään vauhtiin myös Suomessa. Koeajoimme molemmat tarjolla olevat korimallivaihtoehdot.

(kuva: Uudistuneen Mitsubishi L200:n muotoilu on kaikin puolin hyvin onnistunut. Korkea maavara ja hyvä kääntyvyys ovat valttia työmaaolosuhteissa. Ajovalot saa nyt myös led-vaihtoehtona. L200:sta saa kaksipaikkaisena, ns. puolitakaovilla ja pitkällä lavalla varustettuna ClubCab (oik.) että viisipaikkaisena, neliovisena ja lyhytlavaisena Double Cab -vaihtoehtona.)

Vuonna 1978 markkinoille tuotua Mitsubishi L200 lava-autoa on ehditty valmistaa jo liki viisi miljoonaa kappaletta. Yhteensä 150 eri maassa tarjottava L200 on japanilaisvalmistajan toiseksi suosituin malli ja sen vuotuisen valmistusmäärän ilmoitetaan lähentelevän 200 000 auton rajaa.

Euroopan markkinoille L200 lanseerattiin vuonna 1991, minkä jälkeen valmistaja on uudistanut lava-autoaan tiuhaan tahtiin. Suomen myyntilastossa Mitsubishi L200 on viidentenä, noin 10 prosentin markkinaosuudella. 

mitsu22.jpg

(kuva: Mallipäivitys toi L200:een uuden takapuskurin ja paremmin varusteltujen mallien takavaloihin tyylikkäät valotehosteet. Lava-autoissa kiinnostavat jättö- ja lähestymiskulmat: L200:n lähestymiskulma on 30° ja jättökulma, ilman vetokoukkua, 22°. Jättökulmaa loiventaa lavan 1,4 metrin takajättö.)

Paljon uutta

Mitsubishin mukaan yli puolet auton osista on uutta. Näkyvimpänä keula, jossa on nyt amerikkalaisten esikuvien tapaan särmikkyyttä ja mahtipontisuutta. Vahvasti muotoiltu keula on nyt neljä senttimetriä entistä korkeampi ja led-päiväajovaloilla varustetut ajovalot peräti kymmenen senttimetriä entistä ylempänä. 18” vanteet saa kaikkiin malleihin paitsi PRO-versioihin, jotka ovat malliston alkaen -mallit.

Kokonaisuutena Mitsubishi L200:n uudistunutta ulkomuotoa voi luonnehdittava jopa erittäin onnistuneeksi. 

Mallin keski-ikäistyminen toi Euroopan talousalueen markkinoille tarkoitettuun mallisarjaan perin inhimillisiä piirteitä. Uuden Euro 6 d temp -päästötasolle yltävän 2,2 litran moottorin suorituskykyä on vähennetty lähes neljänneksellä ja auton painoa on kasvatettu kymmenillä kiloilla ylös päin. Viimeksi mainitun taustalla ovat muun muassa suurlujuusterästen ja äänieristyksen lisäys sekä korin ja rungon vahvistaminen. 

mitsu32.jpg

(kuva: Mallipäivitys toi L200:een uuden takapuskurin ja paremmin varusteltujen mallien takavaloihin tyylikkäät valotehosteet. Lava-autoissa kiinnostavat jättö- ja lähestymiskulmat: L200:n lähestymiskulma on 30° ja jättökulma, ilman vetokoukkua, 22°. Jättökulmaa loiventaa lavan 1,4 metrin takajättö.)

Tilava ja turvallinen

Malliuudistus toi uutta myös alustaan ja nelivetotekniikkaan. Jäähdytettyjen etujarrulevyjen sekä jarrupuristimien mäntien kokoa on kasvatettu 18-tuuman vanteilla varustetuissa malleissa. Lisäksi takaiskunvaimentimet on vaihdettu pykälää tukevampiin. Nelivetotekniikan puolelle tuotiin uusia, aikasemmin vain Pajero-maasturissa tarjottuja maastoajo-ohjelmia, jotka ovat L200:n yhteydessä tarjolla automaattivaihteiston yhteydessä.

Uudistunutta L200:sta saa entiseen tapaan sekä kaksipaikkaisena, ns. puolitakaovilla ja pitkällä lavalla varustettuna ClubCab- että viisipaikkaisena, neliovisena ja lyhytlavaisena Double Cab -vaihtoehtona. Korimitat ovat ennallaan ja molemmat korivaihtoehdot tarjoavat asialliset sisätilat. DoubleCabia tarjotaan Suomessa myös kaksipaikkaisena kaksikäyttöautona, joka verotetaan ClubCab -mallin tavoin pakettiautoverotuksella. 

- 5-paikkaiset autot verotetaan henkilöautoverotuksella, joten ainoastaan päästöt vaikuttavat verotukseen. 2-paikkaiset L200 :set verotetaan pakettiautoverotuksella eli myös kokonaispaino vaikuttaa veron määrään, kertoo tuotepäällikkö Riku Rautanen Mitsubishiä maahantuovalta Berge Auto Nordics Oy:ltä. 

mitsu53.jpg

(kuva: Sileäpintainen kojelauta on helppo pitää puhtaana. Lämmitettävä, korkeus- ja syvyyssuuntiin säätyvä monitoimiohjauspyörä on vakiona Invite-varustelutasosta alkaen.)

Uutta tekniikkaa, uusia avustimia

Lava-autohin ei perinteisesti ole sovitettu aivan kaikkia uusimpia ajoavustinteknologioita. Ajat ovat kuintenkin muuttuneet, mikä näkyy myös Mitsubishissä erilaisten, joskin tarpeellisten ajoavustimien uutuustulvana.

Uusiin valinnaisiin varusteisiin sisältyy nyt ajoautomatiikan ja etutörmäysvaroittimen ohella kuolleen kulman valvonta ja takana risteävän liikenteen valvonta sekä monikamerajärjestelmä. Mielenkiintoisin uutuus on virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä, joka toistaa merkkiäänen ja näyttää varoituksen, mikäli etu- tai taka-anturit tunnistavat lähellä olevan esteen ajoneuvon reitillä. Lisäksi järjestelmä vähentää automaattisesti moottorin tehoa, jos kuljettaja kiihdyttää äkillisesti epähuomiossa. Kaikki edellämainitut ovat vakiona vakiona Instyle -tasossa. 

Ohjaamon puolella uutuuksiin lukeutuu uusi mittaristo ja viihdejärjestelmä. Myös etuistuimet ovat uudet, niiden istuinosat ovat nyt entistä pidemmät ja ne tarjoavat aikasempaa paremmin tukea ja istuinmukavuutta.

Kojelauta on likipitäen entisessä asussaan, mutta ohjauspyörä on uusi ja varustelutasosta riippuen jopa lämmitettävä, mikä on meikäläisissä sääolosuhteissa pelkästään positiivinen asia.

mitsu62.jpg

(kuva: ClubCabissa on istuimien takana hyvä säilytystila työkaluille ja vaatteille, minne pääsee näppärät kaappariovet avaamalla. Takaturvavyöt ja ohut selkänoja kertovat tilan olevan monissa maissa istumista varten.)

Ympäristöystävällisesti

Malliuudistus toi uutta myös voimalinjaan. Muista lava-autovalmistajista poiketen Mitsubishi miedonsi lava-automallinsa moottoritehoja. Entinen 2,4 litran 181 hv ja 439 Nm suoritusarvoihin yltävä dieselmoottori vaihtui täysin uuteen, entistä ympäristöystävällisempään 2,2 -litraiseen 150 hv ja 400 Nm vaihtoehtoon.

Koeajettavista autoista pitkälavainen ClubCab oli kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla, DoubleCabissa oli puolestaan täysin uusi kuusivaihteinen Aisin -automaattilaatikko.

Syyskuun alussa voimaan astunut WLTP -mittaustapa nosti myös L200:n CO2 -päästöarvoja, joten myös autoveron määrä ja sitä kautta pyyntihinnat kasvoivat. Toisaalta päivitys toi mukanaan lisäkiloa, mikä osaltaan kompensoi L200:n hintakehitystä. Kantavuudet ovat silti lähes entisellään hieman toisella tuhannella. Vetopaino on suurimmillaan 3100 kg.

mitsu7.jpg

(kuva: DoubleCabin nahkapäällysteiset istuimet tarjoavat mukavat oltavat takamatkustajille. Turvatyynyjä on kaikkiaan seitsemän kappaletta, joten myös turvallisuus on reilassa.)

Luokan kärkikastia 

Lähimpien kilpailijoiden tapaan myös L200:sen jousitus on säädetty raskaita kuormia silmällä pitäen. Uusien takaiskunvaimentajien ansiosta ajomukavuus on hyvällä tasolla sekä Invite varustelutason SpaceCabissa että prameimman Instyle varustelun saaneessa DoubleCabissa. Kuormattua peräkärryä ei tähän hätään autojen jatkeeksi saatu, joten päivityksien vaikutus jarrutuntumaan jää valmistajan varaan.

Uuden L200:n ohjaustuntuma on lava-autoille tyypilliseen tapaan hieman aliohjautuva, mistä on etua tiukoissa maastokohdissa. Edellisestä mallista lainattu manuaalivaihteisto on parhaimmillaan maastossa ja raskaassa työkäytössä. Käsin hämmennettävä laatikko tahtoo olla välityksiltään nykyiselle ja matalilta koneenkierroksilta vahvasti vääntävälle dieselille ehkäpä pykälän verran turhan tiuha. Esimerkiksi 80 km/h maantienopeuden saavuttaminen vaatii ”kepittämistä”. Oman lisämausteensa antaa vaihdevivun reippaat liikeradat. 

Automaattivaihteisto pelaa asiallisesti ja vaihtotapahtumat sujuvat pääsääntöisesti enemmin empimättä. Automaattivaihteisto-uudistus toi erilaisiin maasto-olosuhteisiin sovitettuja ajotiloja sekä alamäkihidastimen Mitsubishi L200:n edistykselliseen kytkettävään jatkuvaan Super Select II -nelivetojärjestelmään, jota ohjataan keskikonsoliin, vaihdevalitsimen viereen sovitetulla ajotilanvalitsimella. 

Siirtyminen 2H-, 4H- ja 4HLc -tilojen välillä sujuu saumattomasti aina 100 kilometrin tuntinopeuteen asti. Vaativaan maastoon tultaessa keskimmäisen tasauspyörästön saa lukittua epätasaiseen maastoon tarkoitetulla 4HLc-asetuksella.

Haastellisissa nousuissa, lumella ja mudassa ajettaessa valintakiekko kannattaa kääntää 4LLc-asetukseen, joka kytketään auto pysähdyksissä.

L200:n mainio neliveto tarjoaa molemmissa mallivaihtoehdoissa sellaisen etenemiskyvyn että automaattivaihteiston yhteyteen ympättyjen ajotilojen tarpeellisuus jää koeajossa kyseenalaiseksi. 

Asiallisen nelivetojärjestelmän ohella Mitsubishi L200:n vahvuutena maastossa ja työmailla on hyvä kääntyvyys. Valmistaja ilmoittaa kääntöympyrän halkaisijaksi 11,8 metriä, mikä oikeuttaa tässä ajoneuvoluokassa kiitettävään arvosanaan. 

mitsu8.jpg

(kuva: Off-road ajotila valitaan nelivedon kiertokytkimen viereisestä napista. Ajotila  optimoi moottorin, vaihteiston ja jarrujärjestelmän sekä säätää parhaan mahdollisen pidon riippuen tienpinnasta.)

Mitä maksaa?

Mitsubishi L200 tarjoaa jo PRO -lähtötason varusteilla hyvän vastineen sijoitetulle rahalle. Moottori on sama kuin prameimmassa vaihtoehdossa mutta varusteita on niukemmalti. Lisäksi vanteet ovat 16-tuumaiset, mitkä vastaavat hyvin työkäytön haasteisiin. PRO-mallin verollinen hintapyynti jää ClubCab mallissa hieman alta 34 000 ja DoubleCabissa 36 000 euron. Viisipaikkaisena PRO maksaa jo liki 49 000 euroa. 

Varustelutason korotus Invite -tasoon nostaa kaksipaikkaisen auton hintaa noin 3 000 eurolla. Viisipaikkaisessa kynnys on parituhatta euroa korkeammalla. Sillä saa runsaasti lisää mukavuutta ohjaamovarusteisiin.

Automaattivaihteisto on tarjolla ainoastaan DoubleCabiin, Intense- ja Instyle -varusteluissa. Hinnat lähtevät 43 000:sta ja viisipaikkaisena liki 60 000 eurosta.

Nyt koeajetun viisipaikkaisen Mitsubishi L200 DoubleCab Instyle AT -mallin verollinen hinta on lisävarusteineen, mihin lukeutuu lavakaukalon, perälaudan hidastimen ja vetokoukun sisältävä Travel Pack sekä tukeva lavakaari, reilut 64 000 euroa. Kaksipaikkaisen ClubCab Invite MT -mallin hintapyynti on lähes puolta pienempi noin 37 600 euroa.

Molemmat vaihtoehdot tarjoavat runsaat varusteet hintaluokissaan. Mitsubishi L200:ssa on potentiaalia todelliselle myyntimenestykselle myös Suomessa. Käykää koeajamassa! 

mitsu42.jpg

(kuva: Mitsubishin mukaan yli puolet auton osista on uutta. Näkyvimpänä keula, jossa on nyt amerikkalaisten esikuvien tapaan särmikkyyttä ja mahtipontisuutta.)

19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 15.22Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
20.03.2024 13.22John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
20.03.2024 12.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
20.03.2024 10.35Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
20.03.2024 9.00Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
19.03.2024 18.15Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen

Näytä lisää »