Enemmän tilaa, liitettävyysmahdollisuuksia ja tunteita - uusi Skoda Octavia

12.11.2019 8.00

Parempi, tilavampi, turvallisempi, liitettävyysmahdollisuuksiltaan runsaampi ja tunteita herättävämpi kuin koskaan: erittäin suositun automallinsa neljännellä sukupolvella ŠKODA astuu uusiin mittoihin.

ŠKODA-automerkin sydän ja sielu on nyt pitempi ja leveämpi. Sen tavaratila on vieläkin suurempi. Uuden ŠKODA-muotokielen mukaisella ulkonäöllään se herättää entistäkin vahvempia tunteita. Uusissa sisätiloissa yhdistyvät erinomainen väljyys ja toimivuus korkealaatuisiin materiaaleihin ja nerokkaisiin yksityiskohtiin. Innovatiiviset liitettävyysmahdollisuudet ja uudet avustinjärjestelmät vievät mukavuuden ja turvallisuuden uudelle tasolle.

ŠKODA AUTON pääjohtaja Bernhard Maier: "OCTAVIA on Škodalle äärimmäisen tärkeä. Siksi olemme tehneet tästä autosta kokonaan uuden. Tuloksena on kautta aikain paras OCTAVIA – se on tilavampi, käytännöllisempi ja turvallisempi kuin koskaan. Octavia-mallin 60-vuotisjuhlan kunniaksi me otamme nyt uuden sukupolven mallilla pitkän askeleen kohti tulevaisuutta. OCTAVIA on ratkaisevasti vaikuttanut yrityksemme ja automerkkimme kehitykseen. Jo kuuden vuosikymmenen ajan. Olen täysin vakuuttunut, että uusi sukupolvi lunastaa paikkansa positiivisen kehityksen jatkamisessa."

Ensimmäiset OCTAVIA-mallit valmistettiin kuusikymmentä vuotta sitten vuonna 1959. Nyt ŠKODA esittelee suosikkimallinsa uusimman sukupolven. Neljännen sukupolven OCTAVIA jatkaa Škodan sieluna, sydämenä ja moottorina. Vuosien mittaan Octavioita on valmistettu jo yli 6,5 miljoonaa kappaletta. OCTAVIA on saavuttanut aseman Škodan tunnetuimpana mallina sekä Škodan kotimaassa Tšekissä että monissa maissa eri puolilla maailmaa. Siihen on ollut selvät syyt: OCTAVIA on muotoilultaan ja tekniikaltaan nykyaikainen, taloudellisen tehokas, äärimmäisen käytännöllinen ja korkealaatuinen. Se on sisältä erittäin tilava, ja se tarjoaa hyvän vastineen rahalle.

octavia2019_farkku.jpg

Suurempi ja näyttävämpi

OCTAVIA on kasvanut kokoa, ja nyt uusien mittasuhteiden sekä ŠKODA-muotokielen uusimpien piirteiden ansiosta se on kauniimpi ja dynaamisempi. OCTAVIA on nyt 4 689 millimetriä pitkä. Se on 19 mm edeltäjämallia enemmän (Combi 22 mm). Leveyttä on tullut 15 millimetriä lisää. Tämän kokoluokan autojen suurin tavaratila on suurentunut Combi-mallissa 30 litralla 640 litraan. Liftback-mallin tavaratilan koko on nyt 600 litraa, mikä on 10 litraa edeltäjämallia enemmän. Uusi etuhelma ja teräväpiirteiset, matalammat ajovalot ovat keulan visuaalinen kohokohta. Ajovaloissa lähi- ja kaukovalot sekä päivävalot tuotetaan ledeillä. Myös takavalot, jarruvalot ja sumuvalot on toteutettu ledeillä. Uudet matalammat kattokaiteet korostavat OCTAVIA COMBI -mallin pitkäksi vedettyä siluettia, ja liftback-mallin ulkonäössä on selvästi coupémaisia piirteitä. Jopa 19-tuumaiset kevytmetallivanteet tuovat ulkonäköön jyhkeyttä. Uusia ulkovärivaihtoehtoja ovat Crystal Black, Lava Blue ja Titan Blue. Lisävarusteena tarjolla ovat Chrome-paketti (vakio Style-varustetasossa) ja Dynamic-paketti.

Uusi sisätilakonsepti ja monitasoinen kojelauta

Octaviassa on nyt uusi kaksipuolainen ohjauspyörä, joka on lämmitettävä. Monitoimiohjauspyörässä on nyt uudenlaiset näppäimet ja rullattavat säätimet, joilla voi käyttää 14 eri toimintoa irrottamatta käsiä ohjauspyörästä. Uudenlainen kojelauta on modulaarinen ja monitasoinen, ja sitä hallitsee keskellä vapaasti seisova keskusnäyttö. Keskikonsoli on tyylikäs, selkeä ja kromikoristeinen. Myös uusissa oviverhouksissa ja ovenkahvoissa on kromikoristeet. Uudet pehmeäpintaiset materiaalit synnyttävät sisätiloihin korkeatasoisen ilmeen. Uusi LED-tunnelmavalaistus luo etuoviverhouksiin ja kojelautaan visuaalisen ilmeen valaisemalla epäsuorasti kymmenellä eri värivaihtoehdolla – haluttaessa jopa väriyhdistelmällä. Valittavissa on lisäksi erilaisia valovaikutelmia.

Octavia2019_sisa.jpg

Ensimmäistä kertaa Head Up -tuulilasinäyttö ja selälle hyvät Ergo-istuimet

Saatavissa olevat, selälle erityisen hyvät Ergo-istuimet sisältävät hierontatoiminnon. Tällaiset istuimet ovat nyt ensimmäistä kertaa tarjolla ŠKODA-automalliin. Näihin istuimiin on saatavissa myös istuintuuletus. Ergo-istuimet ovat saksalaisen Terve selkä -yhdistyksen hyväksymät. Head Up -tuulilasinäyttö on toinen uutuus. Se heijastaa ajamisen kannalta tärkeät tiedot kuten ajonopeuden, navigoinnin opastuksen, tunnistetut liikennemerkit ja aktivoitujen avustinjärjestelmien tiedot suoraan tuulilasille, joka on saatavissa myös lämmitettynä. Perusvarustus sisältää mittariston 4,2-tuumaisen ja 16-värisen Maxi DOT -monitoiminäytön. Ensimmäistä kertaa Octaviaan on nyt saatavissa kolmialuesäätöinen Climatronic-ilmastointiautomatiikka. Jos autoon valitaan varusteeksi KESSY (avaimeton keskuslukitus ja käynnistys), keskuslukituksen avaaminen ja sulkeminen toimii kaikista ovenkahvoista. Vakiovarustukseen sisältyvät luonnollisesti sähkötoimiset lasinnostimet ja sähkömekaaninen seisontajarru. Uuteen ŠKODA Octaviaan ovat tarjolla lisäksi sisämelutasoa alentavat akustiset etusivulasit.

DSG-vaihteiston Shift by Wire -valitsinvipu ja Matrix LED -ajovalot

Uusi OCTAVIA on ensimmäinen ŠKODA, jossa DSG-vaihteiston valitsinvipu toimii Shift by Wire -tekniikalla. Valitsinvivun käskyt välittyvät vaihteistolle elektronisesti. DSG-vaihteiston perinteisen valitsinvivun paikalla keskikonsolissa on kytkentämoduuli. Siinä on pieni keinukatkaisin, jolla valitaan ajoalue. Pysäköintiasento P valitaan painikkeella. Innovatiiviset Matrix LED -ajovalot ovat tarjolla lisävarusteena. Näissä ajovaloissa kaukovalot voidaan pitää jatkuvasti päällä häikäisemättä muita tienkäyttäjiä. Tarjolla olevia täys-LED-takavaloja ja dynaamisia vilkkuja koristavat kristallimaiset elementit. Uusia turvallisuusjärjestelmiä ovat törmäyksen väistöavustin Collision Avoidance Assist, kääntymisavustin Turn Assist, oven avausvaroitin Exit Warning ja liikennetilannevaroitin Traffic Warning. Muita uuden Octavian turvallisuus- ja avustinjärjestelmiä ovat esimerkiksi ympäristönäkymä Area View, Side Assist -kaistanvaihtovaroitin ja ennakoiva vakionopeuden säädin. Yhdessä liikennemerkkien tunnistuksen ja edelleen kehitetyn kaista-avustimen sekä liikenneruuhka-avustimen ja hätätilanneavustimen Emergency Assist kanssa ne muodostavat kattavan ajoavustinkokonaisuuden Travel Assist. Ohjauspyörän Hands On -tunnistuksella valvotaan, pitääkö kuljettaja riittävän jatkuvasti kiinni ohjauspyörästä. Jopa yhdeksän turvatyynyä, mukaan lukien kuljettajan polviturvatyyny ja takasivuturvatyynyt, suojaavat kuljettajaa ja matkustajia.

Uudet vaihtoehtoiset voimanlähteet ja taloudelliset moottorit

OCTAVIA ei koskaan aiemmin ole ollut yhtä tehotaloudellinen ja ympäristövastuullinen kuin nyt neljännen sukupolven mallin voimanlähteiden myötä. Ensimmäistä kertaa tarjolla on ladattava hybridimalli OCTAVIA iV. Osassa edelleen kehittyjä bensiinimoottoreita käytetään nyt kevythybriditekniikkaa. Dieselmoottorit ovat uusinta EVO-sukupolvea, ja niiden typpioksidipäästöt ovat jopa 80 prosenttia aiempaa pienemmät. Laajan moottorivalikoiman tehot ovat välillä 81 kW (110 hv) ja 150 kW (204 hv). Tarjolla on myös bio-/maakaasukäyttöinen malli OCTAVIA G-TEC. Sen kaasusäiliöiden 17,7 kilon kaasumäärä riittää 523 kilometrin ajamiseen ympäristövastuullisesti ja taloudellisesti. Ladattavassa hybridimallissa OCTAVIA iV on 1.4 TSI -bensiinimoottori ja sähkömoottori, joiden yhteisteho on 150 kW (204 hv). Korkeajännite-litiumioniakkuun (37 Ah / 13 kWh) varastoidulla sähköenergialla tällä autolla voidaan ajaa pelkästään sähköllä jopa 55 kilometriä (WLTP). Uusissa eTEC-malleissa käytetään uusimman EVO-sukupolven bensiinimoottoreita 1.0 TSI ja 1.5 TSI sekä DSG-vaihteiston yhteydessä kevythybriditekniikkaa. Hihnakäyttöisen 48 voltin käynnistingeneraattorin ja 48 voltin litiumioniakun avulla otetaan talteen jarrutusenergiaa sähköksi, jolla sitten tuetaan polttomoottoria jopa siten, että autolla voidaan rullata polttomoottori sammutettuna. EVO-dieselmoottoreiden pakokaasun jälkikäsittelyssä käytetään AdBlue®-lisäaineen kaksoissuihkutusta kahden peräkkäin asennetun katalysaattorin etupuolelle. Tarjolla olevassa mukautuvassa alustan säätöjärjestelmässä Dynamic Chassis Control ajoasetusvalinnat tehdään nyt liukusäätimillä, joilla kuljettaja voi vaikuttaa auton iskunvaimennuksen ja ohjauksen ominaisuuksiin sekä DGS-vaihteiston toimintaan.

Uusimmat tietoviihdejärjestelmät ja edelleen kehitetty Virtual Cockpit -mittaristo

Octavian tietoviihdejärjestelmävaihtoehtoja on neljä. Näiden uusimman sukupolven järjestelmien näyttöjen koot ovat välillä 8,25 ja 10 tuumaa. Osaa näistä järjestelmistä voi käyttää myös eleohjauksella tai puheohjausjärjestelmällä eli Škodan uudella digitaalisella Laura-avustajalla. Huipputason Columbus-tietoviihdejärjestelmässä on nyt mahdollista zoomata navigoinnin karttaa samanaikaisesti eri mittakaavoissa tietoviihteen näytössä ja entistäkin käyttäjäystävällisemmän Virtual Cockpit -mittariston 10,25-tuumaisessa näytössä. Uutta toimintoa säädetään näytön alareunassa olevalla kosketusliukusäätimellä, jolla myös säädetään äänenvoimakkuutta. Autoon asennetun eSIM-datayhteyden avulla OCTAVIA on aina online; siten uusimpien ŠKODA Connect Online -mobiilipalvelujen ja -toimintojen käyttö onnistuu kaikkialta. Toimintoihin sisältyvät EU-maissa pakollinen eCall-hätäpuhelu, auton monipuoliset etäkäyttötoiminnot sekä tietoviihdesovellusten online-datatuki. Autossa voi olla jopa viisi USB-C-liitäntää mobiili- ja medialaitteiden lataamiseen tai liittämiseen auton järjestelmään. Yksi näistä liitännöistä on saatavissa kattokonsoliin taustapeilin yläpuolelle. Vanhemmanmallista USB-A 3.0 -liitäntää tarvitsevat laitteet voidaan liittää USB-C-liitäntään käyttämällä alkuperäisenä ŠKODA-lisävarusteena tarjolla olevaa USB-A 3.0 -adapteria. Saatavissa oleva Phone Box -matkapuhelinlokero mahdollistaa älypuhelimen induktiolatauksen. Akustisesti optimoitu sisätila ja uusi lisävarusteinen CANTON Sound System -äänentoistojärjestelmä takaavat hyvän äänentoiston.

Innovatiiviset Simply Clever -ratkaisut

Škodalle tyypillisiin Simply Clever -ratkaisuihin lukeutuu nyt dieselautoissa uutuutena AdBlue®-säiliön täyttöputki, johon myös kuorma-autoille tarkoitettu täyttöpistooli sopii. Takana matkustaville on nyt ensimmäistä kertaa ŠKODA-automallissa tarjolla kaksi matkapuhelintaskua etuistuimien taustoissa. Uutena lisävarusteena Octaviaan ovat saatavissa Sleep Pack -unituet taakse. Takana matkustamisen mukavuutta lisäävät takasivulasien uudet aurinkosuojarullaverhot. Liftback-mallin tavaratilan peitteen alla on monikäyttöinen säilytystasku. Combi-mallin tavaratilan peite on automaattisesti avautuva. Etuoviverhouksessa on sateenvarjo lokerossaan ja uutuutena paikka lumiharjalle. Suppiloksi avautuva lasinpesunestesäiliön korkki löytyy nyt myös uudesta Octaviasta.

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin

Näytä lisää »