Uudet Renault Master ja Trafic esittäytyvät

07.08.2019 8.50

Renault päivittää Masterin ja Traficin ja ne kohoavat luokkiensa kärkeen niin ulkonäöltään, sisustukseltaan, tekniikaltaan kuin varusteiltaan.

Vuodesta 1980 lähtien Master ja Trafic ovat olleet merkittäviä malleja pakettiautomarkkinoilla. Yhteensä niitä on myyty yli neljä miljoonaa kappaletta. Vastatakseen uusien asiakkaiden tarpeisiin, uusi Master ja uusi Trafic ovat saaneet uuden muotoilun, uusia moottoreita, ammattilaisten tarpeisiin suunnitellun ohjaamon, entistä enemmän mukavuutta ja yhdistettävyyden.

Renault on ollut Euroopan ykkönen kevyissä tavara-autoissa jo vuodesta 1998 lähtien eli kahden vuosikymmenen ajan. Suomessa Renault-pakettiautot ovat vakiinnuttaneet paikkansa suosituimpien merkkien joukossa.

Uusi Renault Master – väkevämpi niin ulkonäöltään kuin teholtaan

Renault yhtenäistää pakettiautojensa ulkonäön uudella komealla keulalla, jossa on paljon yhteistä henkilöautojen kanssa. Voimakkaampi ilme tulee vaakasuorasta etusäleiköstä, joka korostaa uuden Masterin leveyttä ja tukevaa otetta tiestä. Uudet C-muotoiset päiväajovalot auttavat tunnistamaan Masterin välittömästi osaksi Renault-perhettä.

Uuden Masterin ohjaamo on paljon henkilöautomaisempi kuin ennen, mikä tarkoittaa entistä parempaa ergonomiaa ja korkeatasoisempia materiaaleja. Täysin uudessa kojelaudassa on paljon työkäytössä hyödyllisiä avoimia ja kannellisia säilytystiloja. Kromikoristeet tuuletusventtiileissä ja ilmastointilaitteen katkaisimissa sekä uusi ohjauspyörä korostavat korkeaa laatua. Kuljettaja saa entistä enemmän tietoa, sillä mittaristossa on 3,5-tuumainen näyttöruutu ja navigaattorin näyttö on integroitu kiinteäksi osaksi kojelautaa.

Ohjaamo on suunniteltu tilavaksi toimistoksi, jossa kuljettajan on helppo hoitaa työnsä. Säilytystilaa on yhteensä peräti 105 litraa. Hansikaslokeron yläpuolella on uusi ”Easy Life” -taso, joka toimii yhtä hyvin ylimääräisenä työtasona kuin lounaspöytänä. Modernia tekniikkaa edustavat taso älypuhelimen langattomalle lataukselle ja tabletin tai tietokoneen telakka kojelaudan keskellä. Tietoviihdejärjestelmänä on joko R-LINKin uusi versio tai vielä monipuolisempi, päivitetty Media Nav Evolution, jossa on myös älypuhelinpeilaus (Android Auto™ ja Apple CarPlay™).

Työn helpottaminen jatkuu kuormatilan puolella, minne on tehty vähäiseltä tuntuvia, mutta jokapäiväisessä käytössä merkittäviä parannuksia. Uudella ledivalaistuksella kuormatilaan valomäärä on nostettu viisinkertaiseksi aiempaan verrattuna. Ovien kahvat ovat ergonomisemmat kuin ennen, mikä helpottaa kuormatilaan pääsyä ja oven sulkemista.

Uudessa Masterissa on paljon ajamista helpottavia järjestelmiä. Tällaisiin kuuluvat esimerkiksi kaistavahti, pysäköintitutka takana ja peruutuskamera. Vakiovarusteena Masterissa on nyt Side Wind Assist, joka korjaa voimakkaan tuulen vaikutukset ajolinjaan yli 70 km/h nopeuksissa sekä hämäräkytkimellä toimivat ajovalot ja tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistin. Lisäksi uuteen Masteriin saa uusia kuljettajaa avustavan järjestelmiä. Näitä ovat pysäköintitutkat edessä, katvealueen hälytysjärjestelmä ja hätäjarrutusjärjestelmä.

Renault on uudistanut Masterin 2,3-litraisia dCi-moottoreita niin, että ne ovat aiempaa tehokkaampia ja taloudellisempia. Tehokkain versio kehittää nyt 132 kW (180 hv) ja moottorin suurin vääntömomentti on 400 Nm. Polttoaineenkulutus on pudonnut enimmillään jopa litran sadalla. Vaihteistoksi voi valita joko kuusivaihteisen käsivalintaisen tai Quickshift- vaihteiston.

Trafic_Master.png

Uusi Renault Trafic – luokkansa esikuva

Uusi Trafic on muuttunut ulkonäöltään ja sen keulan ilme on hyvin samanlainen kuin henkilöautoissa. Etusäleikön kromi paljastaa heti uuden Traficin laadun olevan aiempaa korkeammalla tasolla. Edessä on nyt ledivalot, joissa on Renaultille ominaiset C-muotoiset päiväajovalot.

Ohjaamo on suunniteltu kokonaan uudelleen helpottamaan kuljettajan työtä ja lisäämään niin kuljettajan kuin matkustajien mukavuutta. Kokonaisuus on aiempaa korkeatasoisempi aina verhoilumateriaaleista alkaen nahkaverhoiltuun vaihteenvalitsimeen ja harmoniseen kojelautaan. Siinä käytetään runsaasti satiinikromia muun muassa keskikonsolin ja mittarien kehyksissä.

Uuden Traficin ohjaamo on liikkuva toimisto, jonka yhdistettävyys ja tietoviihdejärjestelmät edustavat viimeisintä tekniikkaa. Tietoviihdejärjestelmänä on joko päivitetty R-LINK tai vielä monipuolisempi kosketusnäytöllä varustettu Media Nav Evolution jossa on myös älypuhelinpeilaus (Android Auto™ ja Apple CarPlay™).

Ohjaamossa on peräti 90 litraa säilytystilaa erilaisille tavaroille, ja tuosta määrästä 54 litraa on matkustajan istuimen alla. Taitettava matkustajan selkänoja antaa kuljettajalle mainion työtilan ja luontevan paikan tietokoneelle. Varusteisiin kuuluu käytännöllinen kirjoitustaso, minkä lisäksi niin älypuhelimelle kuin tabletille tai tietokoneelle on oivat paikat.

Kuljettaja on ollut suunnittelun keskipisteenä uuden Traficin kehitystyössä. Laajakulmaisen matkustajan häikäisysuojaan sijoitetun peilin avulla näkyvyys takaviistoon oikealle on kaksinkertaistunut. Pysäköitäessä apuna ovat etu- ja takatutkat sekä peruutuskamera. Perävaunun vakautusjärjestelmä lisää turvallisuutta. Ehkä tärkein parannus ovat kuitenkin ledivalot, jotka tuovat valoa pimeyteen. Niiden teho on parantunut lähivaloilla kolmanneksen ja kaukovaloilla 50 prosenttia aiempiin halogeenivaloihin verrattuna.

Uudessa Traficissa on uudet 2,0 dCi-moottorit. Niiden pakokaasupäästöt ovat alhaisemmat kuin ennen, minkä lisäksi kulutus on pudonnut enimmillään 0,6 litraa sadalla 107 kW (145 hv) versioissa. Muuttuvasiipisellä ahtimella varustetun moottorin suurin teho on 125 kW (170 hv) ja suurin vääntömomentti 380 Nm.

Kaksi tehokkainta moottoria (107 ja 125 kW) voi valita nyt kuusivaihteisen kaksoskytkinvaihteiston kanssa.  Uudessa Getragin valmistamassa vaihteistossa yhdistyvät miellyttävät, nopeat vaihdot ja taloudellisuus.

Uuden Traficin parannukset jatkuvat kuormatilassa, jossa on nyt uusi tehokas ledivalaistus. Lukitusta on muutettu entistä vahvemmaksi ja uudella kauko-ohjaimella ovet saa lukittua ja avattua yksitellen. Kuten ennenkin mukaan voi lastata edessä avattavan luukun ansiosta jopa 4,15 metriä pitkiä tavaroita, mikä on enemmän kuin missään kilpailijassa.

Aiempaan tapaan uudesta Renault Traficista on saatavana useita eri versioita. Modulaarisen rakenteen ansiosta Trafic on räätälöitävissä kuhunkin käyttötarkoitukseen sopivaksi. Umpipakettiauton voi valita kahdella eri korin pituudella, joista kummastakin on kaksi korkeutta. Tavaratilan koko vaihtelee 5,2 kuutiometristä 8,6 kuutiometriin. Trafic sopii myös henkilökuljetuksiin, jolloin 9 matkustajan lisäksi mukaan mahtuu 1,8 kuutiometriä matkatavaroita.

24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen

Näytä lisää »