IVECO julkaisee uuden IVECO S-WAYn: kuljettajakeskeinen pitkän matkan kuorma-auto 100-prosenttisella liitettävyydellä

03.07.2019 4.20

asvay1.jpg

IVECO esitteli tänään uuden tieliikenteeseen suunnatun raskaan malliston IVECO S-WAY -ajoneuvonsa jälleenmyyntiverkostolleen, asiakkailleen ja kansainvälisen lehdistön edustajille erikoistapahtumassa, joka järjestettiin IFEMA-näyttelykeskuksessa Espanjan Madridissa.

CNH Industrialin toimitusjohtaja Hubertus Mühlhäuser esitteli CNH Industrialin strategiset näkemykset ja visiot tilaisuudessa, jonka avasi hyöty- ja erikoisajoneuvojen johtaja Gerrit Marx. Lisäksi puhumaan oli kutsuttu myös IVECOn alojensa johtavat yhteistyökumppanit Amazon, Shell ja Microsoft, jotka ovat tunnettuja innovaatioidensa aiheuttamasta luovasta tuhosta.

CNH Industrialin toimitusjohtaja Hubertus Mühlhäuser kommentoi tilaisuudessa: "CNH Industrialiin kuuluva IVECO on osa jotain suurempaa ja voi hyödyntää ryhmän sisäistä synergiaa. Raskaiden ajoneuvojen malliston lippulaiva S-WAY ei ole saavutus ainoastaan IVECOlle, vaan merkittävä virstanpylväs koko CNH Industrialille."

IVECO esittelee julkaisutilaisuudessa uuden raskaiden ajoneuvojen IVECO WAY -malliston, jonka myötä siirrytään yhä voimakkaammin tarjoamaan asiakkaille integroituja ja taloudellisesti ja ympäristön kannalta kestäviä kuljetusratkaisuja, joissa tuotteille suunnatut palvelut tulevat olemaan tärkeämpiä kuin itse tuote.

Puheessaan Gerrit Marx kertoi: "Haluamme olla toimittajillemme ja asiakkaillemme helpoin ja innovatiivisin kuorma-autojen OEM-valmistaja räätälöimällä ajoneuvomme helpottamaan kuljettajia työssään, joka sisältää nykyään paljon muutakin kuin ajamista. Kestävyys sisältää myös vastuun siitä, että teemme yhteiskunnallisesti tärkeästä kuljettajan työstä houkuttelevampaa ja nautinnollisempaa... Ja tähän ei riitä pelkkä nahkaisen sisustuksen ja puisten somisteiden lisääminen."

asway2.jpg

IVECO S-WAY: IVECOn raskas kuorma-auto seuraavalle vuosikymmenelle

IVECO S-WAY:ssä yhdistyy kaikki aiempien sukupolvien edistysaskeleet sekä uusi ohjaamo, joka on suunniteltu vastaamaan täysin kuljettajan ja omistajan tarpeita. Kovassa kilpailussa pärjätäkseen logistiikkaoperaattorit tarvitsevat kalustoltaan huippuluokan käytettävyysaikaa, tehokkuutta ja tuottavuutta. Uusi IVECO S-WAY täyttää kaikki vaatimukset tarjoamalla täydellisen ja vailla vertaansa olevan kattauksen ominaisuuksia ja palveluita, jotka on kehitetty keskittyen kuljettajaan, kestävyyteen ja uuteen laajennettuun liitettävyyden tasoon, jolla pyritään alentamaan kokonaiskäyttökustannuksia.

Kyseessä on enemmän kuin pelkkä tuote: IVECO S-WAY tarjoaa liiketoimintamallin, joka kattaa ajoneuvon koko elinkaaren ja auttaa IVECOn asiakkaita vastaamaan omien asiakkaidensa vaatimuksiin.

Uuden ohjaamon kuljettajakeskeinen suunnittelu takaa ensiluokkaiset ohjaamo- ja työskentelyolosuhteet tilavan ympäristön, erinomaisen ajoergonomian sekä hyvin suunnitellun toiminnallisuuden ja mukavuuden yhdistävän kokoonpanon ansiosta. Suunnittelussa on otettu huomioon myös kuljettajan turvallisuus. Ajoneuvossa on vahvistettu rakenne (ECE R29.03 -törmäystestin mukainen), ja ajonäkyvyyttä on parannettu kaikkiin suuntiin ja kaikissa olosuhteissa.

Ohjaamon uudelleensuunnittelussa IVECO on hyödyntänyt kaikki tilaisuudet, joissa kustannustehokkuutta ja tuottavuutta on voitu lisätä omistajan eduksi. Uusi muotoilu optimoi aerodynaamisen suorituskyvyn lisäämällä ajoneuvon erinomaista polttoainetehokkuutta entisestään jopa 4 prosentilla.Alhaiseen kokonaiskäyttökustannukseen on voitu vaikuttaa myös muotoilulla, kuten moniosaisella puskurilla, joka pienentää merkittävästi korjauskuluja, sillä vain vaurioitunut kohta tarvitsee vaihtaa.

IVECO S-WAY: 100-prosenttisesti liitettävä kuorma-auto

IVECO S-WAYn uusi, edistynyt Connectivity Box mahdollistaa tehokkaan liitettävyyden ja mullistaa käyttökokemuksen. Se kerää, käsittelee ja siirtää tietoja reaaliaikaisesti. Se toimii palvelualustalla, joka on kehitetty yhteistyössä Microsoftin kanssa. Alusta tarjoaa turvallista tiedontallennusta ja -hallintaa sekä monia lisäarvoa tuovia palveluita. Omistajat ja kuljettajat ovat jatkuvasti yhteydessä ajoneuvoon mobiililaitteellaan tai tietokoneellaan käyttäjäystävällisen MyIVECO-verkkoportaalin ja -sovelluksen kautta.

IVECO S-WAY parantaa liitettävyyden avulla kuljettajan ohjaamo-olosuhteita tarjoamalla ensiluokkaisen ajokokemuksen edistyneiden kuljettajaa avustavien ja ajotyyliä parantavien ominaisuuksien avulla. MyIVECO EASY Way -sovelluksen käyttäjäystävälliset ominaisuudet auttavat kuljettajaa työskentelemään vaivattomasti ja tehokkaasti.

IVECO S-WAYn edistynyttä liitettävyyttä on kehitetty myös logistiikkaoperaattoreiden avuksi varmistamaan liiketoiminnan tuottavuutta maksimoimalla ajoneuvon käyttöaika, tarjoamalla jatkuvaa ja ennakoivaa huoltoa My IVECO Way -ratkaisujen avulla ja varmistamalla matalat kokonaiskäyttökustannukset. Kaluston suorituskyvyn ja tehokkuuden optimoimiseksi se tarjoaa myösmodulaariset räätälöidyt ensiluokkaiset palvelut, joihin sisältyy muun muassa ammattimainen polttoaineneuvonta, kaluston hallinta ja huolto.

IVECO S-WAY: kestävän kehityksen kuorma-auto

Uusi IVECO S-WAY perustuu merkin raskaiden ajoneuvojen malliston erinomaiseen ja kestävään suorituskykyyn sekä vähentää entisestään hiukkasmääriä sekä NOx- ja CO2-päästöjä. Alkuperälleen uskollisena se yhdistää pienet kokonaiskäyttökustannukset mataliin päästöihin. Tämän mahdollistaa ainutlaatuinen HI-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä, edistyneen moottoriteknologian ja Hi-Tronix-vaihteiston aikaansaama poikkeuksellisen hyvä polttoainetehokkuus sekä useat polttoainetta säästävät ratkaisut, kuten Smart EGR.

Vihreää kalustoa haluaville logistiikkaoperaattoreille IVECO S-WAY Natural Power on edelleen ainoa LNG-käyttöinen kuorma-auto, jonka toimintasäde pitkän matkan kuljetuksiin on jopa 1 600 km 460 hv:lla. Ajoneuvon ansiosta he voivat hyötyä kaikista maakaasun eduista. Maakaasu on ainoa välittömästi saatavilla oleva vähäpäästöinen vaihtoehto raskaiden ajoneuvojen dieselille, ja sen hiukkaspäästöt ovat 99 % pienemmät verrattuna dieseliin, NO2-päästöt 90 % pienemmät, ja biometaania käytettäessä CO2-päästöt ovat jopa 95 % pienemmät, eli lähellä nollaa.

IVECO WAY -mallisto: asiakaskeskeinen tapa

IVECO WAY -mallisto viestittää uudella nimellään merkin lähestymistapaa, joka hyödyntää kaikki liitettävyyden mahdollisuudet. Se on uusi asiakaskeskeisyyden tapa, jonka ratkaisuilla voidaan tukea asiakasta koko ajoneuvon elinkaaren ajan ja pidempäänkin. Sen asiakaskeskeisyys on laajennettu koskemaan myös kuljettajaa parantamalla ohjaamon olosuhteita.Sen uuden toimintatavan ja liitettävyyden ansiosta niin kuljettaja, omistaja kuin IVECOkin työskentelevät yhdessä ohjaamossa kehittäen ajoneuvon liiketoimintaa sekä varmistaen sen kannattavuuden. Malliston iskulausekin sen kertoo: IVECO. AJA UUDELLA TAVALLA.

Uusi IVECO WAY -mallisto on tuoteinnovoinnin huipentuma. IVECO S-WAY -mallin edeltäjien aikana on koettu 11 prosentin polttoainetehokkuuden parannus, ensimmäinen maakaasukäyttöinen kuorma-auto pitkän matkan kuljetuksiin sekä X-WAY-mallisto kevyisiin maastotehtäviin. Mallistossa on keskitytty kuljetusalan keskeisiin suuntauksiin: tiiviimpi yhteys ajoneuvon ja sille suunnattujen palveluiden välillä, edistynyt liitettävyys, tarve houkutella palvelukseen erittäin päteviä ammattilaiskuljettajia ja sitouttaa heidät, sekä yhä vaativammat kestävyyden vaatimukset.

Uudenlainen lanseeraustapahtuma

IVECO asettaa tapahtumassa kuljettajan keskiöön "Our History, your stories" -viestitehtävienavulla. Hankkeessa seurattiin pitkän matkan kuljettajia Euroopan halki suuntautuneella neliosaisella matkalla, jonka pysähdyspaikat olivat tunnettuja CNH Industrialin toimipaikkoja: viesti alkoi Italian Torinosta CNH Industrial Villagesta, ja pysähdyspaikkoja olivat Itävallan St Valentinin vetoautotehdas, IVECOn raskaiden kuorma-autojen suunnittelu- ja testikeskus Saksan Ulmissa sekä voimansiirtolaitetehdas Ranskan Bourbon-Lancyssä ennen lopullista määränpäätä Espanjan Madridia.

Matkan aikana kuljettajat antoivat lausuntoja kokemuksistaan IVECO-ajoneuvoista tien päällä, ja näitä lausuntoja jaettiin sosiaalisessa mediassa ja näytettiin tapahtumassa.

Projektin tavoitteena on korostaa pitkän matkan kuljettajien päivittäisiä haasteita sekä sitä, miten heidän kuorma-autonsa vaikuttavat olosuhteisiin tien päällä.

Jokaisella pysähdyksellä kuljettaja ojensi "viestikapulan" eli mysteerilaatikon seuraavan viestiosuuden kuljettajalle. Matka huipentui lanseeraustapahtumaan, jossa viimeisen osuuden kuljettaja nousi lavalle "mysteerilaatikon" kanssa.

Gerrit Marx avasi laatikon ja paljasti sen sisällön, symbolisen "S"-kirjaimen IVECO S-WAY:n mukaan, mikä aloitti uuden ajoneuvon esittelyn.

IVECOn keskeinen arvo kestävyys näkyi myös tapahtuman järjestelyissä, kun merkki hyödynsi mahdollisuuden tuoda esiin tärkeää ympäristöllistä viestiä ja lisätä tietoisuutta muovien aiheuttamasta merien roskaantumisesta. Kaikille osallistujille jaettiin 100-prosenttisesti kierrätettävästä PETG-muovista valmistettu vesipullo, jota kannustettiin täyttämään tapahtumapaikalle tuoduista vesiautomaateista ja edistämään siten osaltaan merten hyvinvointia.

19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 15.22Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
20.03.2024 13.22John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
20.03.2024 12.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
20.03.2024 10.35Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
20.03.2024 9.00Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
19.03.2024 18.15Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista

Näytä lisää »