Volvo Trucks ja SEK yhteistyöhön21.05.2019 13.22
Volvo Finland Ab:n kuorma-autoliiketoiminta on valinnut SEKin brändäys- ja konseptointikumppanikseen. Vuodenvaihteessa käynnistynyt yhteistyö alkoi tuotebrändiuudistuksella. Uudistuksen myötä markkinajohtaja Volvo Trucks tarjoaa entistä parempia ratkaisuja kuljetusyrittäjien liiketoiminnan kehittämiseen. (kuva: Volvon ja SEKin tiimin ensimmäinen yhteinen lanseeraus eli Volvo Pro -kuorma-autojen brändiuudistus on jo esitelty Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla. Vasemmalta oikealle copywriter Janne Vahvaselkä, tuotepäällikkö Mikko Aules, luova johtaja Matti Pentikäinen, myyntijohtaja Reino Manninen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Annika Martas, markkinointi- ja tapahtumakoordinaattori Laura Ristolainen, projektijohtaja Maria Sjövik, AD Miika Saksi, markkinointi- ja viestintäjohtaja Christoffer Lundén ja asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho.) Volvo Finland Ab:n loppuvuodesta 2018 toteuttaman kilpailutuksen tavoitteena oli löytää sekä tuotebrändiuudistuksen tekijä että markkinointiviestinnän kumppani. SEK erottui joukosta monipuolisen osaamisensa ja loppuasiakaslähtöisen ajattelunsa ansiosta. Yhteistyö alkoi Volvo Pro -kuorma-autojen brändin uudistuksella. Työn tulokset lanseerattiin Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.5.2019. Volvolla on vahva globaali brändi ja tunnettuus, jonka ytimessä ovat Volvon arvot eli laadukkuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys. Vakuuttavaa kasvua Volvo Trucks menestyi erinomaisesti vuonna 2018 ja oli viime vuoden markkinajohtaja. Volvon osuus Suomen kuorma-autokannasta kasvoi mahdollistaen Volvon koko Suomen laajuisen huoltoverkoston kehittämisen ja entistä paremmat palvelut asiakkaille. – Kuorma-autoala elää kasvuvaihetta. Tavaravirrat vahvistuvat, ja kasvualoille tyypilliseen tapaan horisontissa siintää jo työvoimapula. Vastaamme hyvistä kuljettajista käytävään kilpailuun luomalla autoistamme hyviä työpaikkoja. Volvon tehtävä on tukea kuljetusyritysten kasvua ja luoda tehokkaan, tuloksellisen toiminnan edellytyksiä asiakkailleen, jotka puolestaan pitävät koko Suomen pyörät pyörimässä, Lundén korostaa. – SEK vakuutti meidät luovuuden ja datan yhdistelmällä eli suomalaisen logistiikka-alan ja kuljetusyritysten liiketoiminnan ymmärtämisellä. SEK on monipuolinen ja perinteikäs bränditalo, joka hallitsee kaikki modernin markkinoinnin osa-alueet designista analytiikkaan.
SEKin asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho arvostaa Volvon tinkimätöntä kehitystyötä, korkeaa laatutasoa ja syvälliseen asiakasymmärrykseen perustuvaa lähestymistapaa. – Volvo on luotettava ja teknisesti edistyksellinen, yhtä aikaa moderni ja perinteikäs toimialansa suunnannäyttäjä. Meitä SEKissä puhuttelee etenkin se vahva arvovetoisuus, joka näkyy Volvon satsauksina turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Tuore yhteistyö kattaa Volvo Finlandin brändäyksen ja konseptoinnin strategisesta suunnittelusta monikanavaisiin toteutuksiin. Volvo Finlandin sisältömarkkinointiyhteistyö Nordic Morningin kanssa jatkuu kuten tähänkin asti ja näkyy jatkossakin muun muassa Volvo Visiitti -asiakaslehden muodossa. |