Joakim Ehrnsten voitti taloudellisen ajon Renault Trucks Optifuel Challenge Suomen osakilpailun20.09.2017 14.00
Taloudellisen ajotavan Optifuel Challenge Suomen osakilpailu järjestettiin Volvo Truck Center Vantaalla 15.9.2017. Voiton vei Transmito Oy:n kuljettaja Joakim Ehrnsten tuloksella 28,37 l/100km. Kilpailu ajettiin kahdella Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joihin oli kytketty PNO:n puoliperävaunut. Yhdistelmät olivat kokonaispainoiltaan 30 tonnia ja ajoreitti 40km. Renault Trucks Optifuel Challenge 2017 on maailmanlaajuinen kilpailu, johon osallistuu yhteensä yli 2 500 kuljettajaa. Jokaisen maan voittaja lähtee kisaamaan kansainväliseen finaaliin, joka järjestetään Madridissa 17.–19.10.2017. Suomea kisaan lähtee edustamaan Transmito Oy:n Joakim Ehrnsten. 1. sija: Joakim Ehrnsten, Transmito Oy, 28,37 l/100km Polttoainetaloudellinen T-sarja ja ammattitaitoiset kuljettajat – Kilpailu osoitti vahvasti sen, että Suomessa on erittäin ammattitaitoisia kuorma-auton kuljettajia. Kuljettajat osallistuivat kilpailuun aktiivisesti. Heti alussa kun kävimme läpi kilpailun sääntöjä, syntyi hyvää keskustelua. Jännitystä oli ilmassa! Kuljettajat vaikuttivat olevan tyytyväisiä ajoihin ja tapahtumaan. Kaiken kaikkiaan tulokset olivat yllättävän tasaisia, Volvo Finland Ab:lla palvelutuotteiden päällikkö Vesa Soppi kertoo. Joakim Ehrnsten ajaa Transmitolla T-sarjaisella. Transmitolla on tällä hetkellä 39 kuorma-autoa, joista 10 on Renault Trucks merkkisiä. Transmiton ajossa on mm. kolme T-sarjalaista, yksi Renault Trucks DWide, yksi Midlum ja yksi Premium. – Yleisesti kuljettajien taso kilpailussa oli kova, näimme monia todella hienoja suorituksia, kuljettajakouluttaja Teemu Hämäläinen sanoi. Kilpailun tulokset kirjattiin taloudelliseen ajoon ohjaavalla Renault Trucks Optifleet- seurantajärjestelmällä, jonka avulla pystytään analysoimaan polttoaineen kulutukseen vaikuttavia tekijöitä. Kilpailu ajettiin kahdella T-sarjalaisella, Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joissa oli 460 hevosvoiman moottorit, automatisoidut 12-vaihteiset Optidriver vaihteistot Optiroll-rullaustoiminnot. T-sarjalaisiin oli kytketty kylkiaukeavat puoliperävaunut PNO:lta. Lastina oli pihakiviä ja yhdistelmän kokonaispaino oli n. 30 tonnia. Reitti joka ajettiin, mukaili perinteistä Etelä-suomalaista tiestöä. Aluksi ajettiin moottoritietä, jonka jälkeen siirryttiin ylä- ja alamäkiä sisältävälle maantielle. Loppumatkasta ajettiin vielä ”taajamasimulaatio” useine liikenneympyröineen. Kokonaismatkaa kertyi hieman yli 40 kilometriä. – Reitin mäkisyydestä johtuen auton rullaustoiminto Optiroll sai kiitosta usealta kuljettajalta. Auto rullasi suorastaan niin hyvin, että lähes jokainen kilpailija yllättyi siitä, ja joutui tästä syystä jarruttelemaan välttääkseen ylinopeudet ja liian lujaa risteyksiin ajot. Kisassa ajetut kulutukset jäivät alle sen mitä kilpailijat etukäteen arvioivat, Renault Trucks tuotepäällikkö Ville Mamia kertoo. Transmito Oy Transmito Oy tarjoaa kuljetuspalvelua ympäri koko Suomen ja myös ulkomaille. Toiminta lähti liikkeelle yhden miehen yrityksestä vuonna 2011. Tällä hetkellä Transmito operoi 39 auton ja 13 perävaunun voimin. Omaa henkilöstöä palkkalistoilla on 38hlöä. Toiminnassa korostetaan asiakaslähtöisyyttä ja luotettavaa palvelua. Laatua pidetään yllä kouluttamalla henkilöstöä, huoltamalla kalustoa ja jatkuvalla toiminnan kehittämisellä. Ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat on yrityksen ja Transmiton asiakkaiden etu. Ks. www.transmito.fi |