Volvo Cars määrittelee oman tulkintansa ylellisyydestä07.11.2015 1.45
Maailman johtavat luksusmerkit ovat kohtaamassa historiansa suurimmat haasteet, kun asiakkaiden odotukset ja käsitykset ylellisyydestä muuttuvat kiihtyvällä tahdilla. Näin kertoo Volvon tilaama tutkimus, joka käsittelee ylellisyyden kehitystä. Johtavana trenditoimistona tunnetun Kjaer Globalin laatima raportti keskittyy ylellisyyden kehitykseen aikojen kuluessa, ja se tarjoaa arvokkaita lisätietoja Volvolle, joka jatkaa brändinsä muutostyötä. Volvon mielestä käsitys ylellisyydestä on muuttunut viimeisimmän vuosikymmenen aikana. Se on siirtynyt varallisuuden ja omaisuuden mittaamisesta elämää muuttavien kokemusten tavoitteluun. Täydellinen raportti aiheesta on määrä julkaista ensi vuoden alussa. Sen mukaan vakiintuneiden luksusmerkkien on luotava nahkansa, jotta ne voivat omaksua nykyaikaisen tulkinnan ylellisyydestä. Voimakkaasti brändättyjen sarjatuotantohyödykkeiden myynti on laskenut, ja asiakkaat suosivat nyt hienovaraisempaa brändäystä ja käsityötä, jonka havainnointi vaatii asiantuntemusta. Ylellinen elämänkokemus – Näemme “uuden ylellisyyden” potentiaalin vaikuttavan useisiin eri sektoreihin, kuten autoteollisuuteen, muotiin, matkailuun ja muihin ylellisiin tuotteisiin ja palveluihin. Raportti kertoo, että monien vakiintuneiden merkkien on mukauduttava nopeasti henkilökohtaisempaan ja kokemuspohjaiseen asiakaselämykseen, tai ne voivat jäädä rannalle, kertoo Volvon myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall. Raportti erottelee useita avaintrendejä, kuten reaaliaikainen innovaatio, jatkuvat yhteydet, kasvava arvostus asiantuntemusta ja käsityötä kohtaan, autenttisuus ja löytämisen riemu. Kaikki nämä liittyvät entistä tyydyttävämmän elämänkokemuksen tavoitteluun. Raportin mukaan tällä hetkellä kasvava trendi on tietoisuus elämäntyylivalinnoista ja halu tasapainoisempaan elämään. – Olemme lanseeraamassa uuden S90 -premium-sedanin. Uskomme. että olemme ymmärtäneet uuden ylellisen kokemuksen periaatteet, mutta jätämme lopullisen arvioinnin asiakkaille. Volvo on aina ollut erilainen. Olemme lähestyneet muotoilua ja koko autokokemusta ihmiskeskeisestä näkökulmasta, ja uskon, että tämän ansiosta automme vastaavat yhä paremmin asiakkaiden vaatimuksiin, Björn Annwall sanoo. XC90-mallin viimeaikainen lanseeraus on vahvistanut Volvon asemaa todellisena premium-merkkinä autoteollisuudessa. XC90 on saanut lukuisia myönteisiä arvioita uudesta lähestymistavastaan mukavuuteen, muotoiluun ja vuorovaikutteisuuteen. Ylellisyyden kehitystä tarkasteleva raportti julkaistaan kokonaisuudessaan vuoden 2016 alkupuolella yhdessä Volvon oman ylellisyysvision kanssa. Lisämateriaalia tutkimuksesta (document files), löytyy täältä #Evolutionofluxury |