Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:6737035 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.10.2017 15:15Puu on pitänyt pintansa Suomessa 100 vuottaLue lisää »23.10.2017 12:00Talvinopeusrajoitukset asteittain voimaanLue lisää »23.10.2017 11:03Eurooppalainen automatisoidun ajamisen L3Pilot-tutkimusprojekti lanseerattiin WolfsburgissaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

23.10.2017 15:15Puu on pitänyt pintansa Suomessa 100 vuottaLue lisää »23.10.2017 12:00Talvinopeusrajoitukset asteittain voimaanLue lisää »23.10.2017 11:03Eurooppalainen automatisoidun ajamisen L3Pilot-tutkimusprojekti lanseerattiin WolfsburgissaLue lisää »

IVECO BUS on BUS 2017 -näyttelytapahtumassa: Suomen ensiesittelyssä uusi Evadys

Share |
15.06.2017 20:00

dosaaaa.jpg

BUS 2017 näyttelytapahtumassa Vehico Oy:n näyttelypaikalla esitellään neljä IVECO BUS -ajoneuvoa:

  • Uusi Evadys, joka on ihanteellinen alueellisille tai kansallisille reiteille, sukkulaliikenteeseen tai keskipitkän matkan turismitehtäviin, tarjoten erinomaista monipuolisuutta ja tuottavuutta;
  • 3 Daily -minibussia, joista jokaisen on tehnyt eri korivalmistaja: Indcar, Ferqui ja Forveda. 

Daily, “Vuoden Minibussi 2017”

Daily Tourys palkittiin toukokuun lopussa “International Minibus of the Year” -palkinnolla, joka on arvovaltaisen European International Bus & Coach of the Year Awards –palkintotoimikunnan tänä vuonna käyttöön vihkimä huomionosoitus matkustajakuljetukseen tarkoitetuille mini- ja midibusseille.

Uusi Evadys: Syntynyt mukautuvaksi. Rakennettu tuottavaksi.

Sen motto sanoo jo kaiken: uusi Evadys on linja-auto, jonka pääominaisuudet ovat verraton mukautuvuus ja tuottavuus.

Se on sijoitettu Crosswayn ja Magelysin väliin, täydentäen IVECO BUS –linja-autotuotesarjan.

Uusi Evadys suunniteltiin nimenomaisesti vastaamaan kasvaneeseen alueellisten ja kansallisten reittien sekä keskipitkän matkan turismipalvelujen tarpeeseen – ja tällaiset tarpeet vaativat huippulaatua yhdistettynä "intercity/ekskursio" -ominaisuuksiin.

Yksinkertaisesti sanottuna uusi Evadys sopii ihanteellisesti sellaisille reiteille, joiden varsilla on useita pysäkkejä ja jotka eivät siksi sovi turistilinja-autoille, mutta jotka ovat myös riittävän pitkiä vaatiakseen erinomaista suorituskykyä ja matkustusmukavuutta.

Uusi Evadys on tehty IVECO BUS:in tehtaalla Vysoké Mýtossa Tšekin tasavallassa, jossa se on juuri lisätty Crossway-tuotesarjaan – joka on tuottanut yli 28 000 yksikköä käynnistymisensä jälkeen vuonna 2006. Uusi Evadys täydentää yhdistettyjen intercity/ekskursio-linja-autojen korkealuokkaisen segmentin, jossa vaaditaan parempaa tehoa, mukavuutta sekä matkatavarakapasiteettia.

Kunniakkaan perinteen jatkajana uusi Evadys on samoissa mitoissa Crosswayn kanssa: kaksi pituutta (12 m ja 12,96 m), leveys 2,55 m ja korkeus 3,46 m (ilmastoinnilla). Se tarjoaa samoja hyötyjä, eli hyvää ohjattavuutta, kuljettajan ergonomiaa, aktiivisia ja passiivisia turvajärjestelmiä (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02) sekä luotettavuutta. Uusi Evadys on myös entistä mukavampi paremman aerodynamiikkansa sekä ääntä ja tärinää vähentävän DMF:n (kaksoismassavauhtipyörän) ansiosta – jota arvostetaan suuresti tässä luokassa. Vahvistettuna pitkäikäisyyden varmistavalla tehokkaalla kataforeettisella ruostesuojalla, sen monet edut takaavat erinomaisen jäännösarvon.

Uuden Evadysin tehokkaampi ja mukautumiskykyisempi moottori – joka perustuu Cursor 9:n 400-hevosvoimaiseen versioon – on saatavilla mekaanisella, automatisoidulla tai täysautomaattisella vaihdelaatikolla.

1 142 mm maanpinnan yläpuolelle nostetulla lattiallaan uusi Evadys on ihanteellisesti sijoitettu IVECO BUS –linja-autotuotesarjan keskelle, normaalilattiaisen intercity-Crosswayn (860 mm) ja HD-korkealattiaisen Tourism Magelysin (1 400 mm) väliin.

Uusi Evadys erottuu edukseen myös mukavuutensa osalta, sillä sen vakio-ominaisuuksiin kuuluvat esimerkiksi kaksoisikkunat ja parempi eristys sekä mahdollisuus valita laadukkaammat istuimet (Spacio-malli). Vakiovarusteisiin kuuluvat myös matkustajakohtainen ilmanvaihto, epäsuora LED-valaistus matkustamossa ja sähköisesti lämmitettävä tuulilasi. Lisävarusteina on saatavilla kojelautaan sisäänrakennettu jääkaappi, kahvinkeitin, keittokomero, videonäytöt, USB-paikat sekä Wi-Fi.

Eri istuinvaatimusten täyttämiseksi on saatavilla kolme ovityyppiä: yksinkertainen keskiovi keskellä olevaa vessaa käytettäessä, kaksinkertainen keskiovi pyörätuolihissin sovittamiseksi ja erityisesti Suomen oloihin sopiva yksinkertainen takaovi, joka sallii ennätyksellisen 10,2 m3 tavaratilan akselien välissä ja joka yhdistettynä sisätilojen 1,8 m3 matkatavaratelineisiin tarjoaa 12 m3matkatavarakapasiteetin (12,96 metriä pitkälle mallille), joka on keskimäärin 3m3 enemmän kuin Crosswayn. Tavaratilan ovet ovat myös entistä käyttäjäystävällisempiä virroitinaukolla ja keskuslukituksella.

Saatavilla on noin 15 eri istuinkonfiguraatiota, joka tekee Evadysistä ihanteellisesti mukautumiskykyisen linja-auton.

Markkinoiden ainoana mallina jossa yhdistyy Crosswayn DNA ja Magelysin kokemus, uusi Evadys on todellinen käyttöjoustavuuden mestari niin viikolla kuin viikonloppuisinkin – tehokkaampi, mukavampi ja enemmän matkatavaroita kuljettava kuin tavallinen intercity-linja-auto, mutta pienempi, helppokulkuisempi ja kevyempi –ja siksi vähemmän polttoainetta kuluttava kuin HD-turistilinja-auto, tarjoten kuitenkin samalla suuremman hyötykuormakapasiteetin.

Hyläten pakokaasujen kierrätysjärjestelmän (EGR) ja sen mukana korkean lämpötilan pakkoregeneroinnin riskin, sen 400 hv Euro VI Cursor 9 –moottorin eksklusiivinen HI-SCR –teknologia maksimoi moottorin suorituskyvyn vähentäen samalla päästöjä ympäristön hyväksi. Moottorin alhainen polttoaineenkulutus on käyttäjien tunnustama, ja se yhdistyy pitkien huoltovälien kanssa luokkansa parhaiksi, erittäin puoleensavetäviksi kokonaiskustannuksiksi.

23.10.2017 15:15Puu on pitänyt pintansa Suomessa 100 vuotta
23.10.2017 12:00Talvinopeusrajoitukset asteittain voimaan
23.10.2017 11:03Eurooppalainen automatisoidun ajamisen L3Pilot-tutkimusprojekti lanseerattiin Wolfsburgissa
23.10.2017 10:50Toyota BT Reflex -työntömastotrukki voitti German Design Award 2018 -palkinnon
23.10.2017 9:55Tarkista ilma-aluksen tiedot rekisteritunnuksen perusteella sähköisistä palveluista
23.10.2017 9:30TECAn messukausi 2017 on tullut päätökseen - katso kooste vuoden messuista!
22.10.2017 18:22Kolme Valmetin IQ Moisturizer -kostutus järjestelmää parantaa aallotuskartongin laatua Dunapack Mosburgerin tehtaalla Itävallassa
22.10.2017 12:00Metsä Groupin biotuotetehdas vihittiin Äänekoskella
22.10.2017 10:00UPM:n tulospalkkausjärjestelmät tuovat paperi- ja sellutehtaiden työntekijöiden vuosiansioon tänä vuonna 5,3%:n lisän - peruspalkan lisäksi tulisi keskustella kokonaisansioista
21.10.2017 20:00Komatsu Forestin Tapani Väyrynen - metsäkoneasentaja 42 vuoden kokemuksella

Siirry arkistoon »