Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14913765 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

20.10.2019 9:22Markku Suominen jatkaa Koneyrittäjien puheenjohtajana - liiton nimi muuttuuLue lisää »19.10.2019 21:22T:mi Tero Mahkonen: Tehokasta hakkeen ajoa leijonakeulallaLue lisää »19.10.2019 14:11Koneyrittäjien 50. liittokokous: Metsien kasvun täysi hyödyntäminen on parhaita ilmastotekojaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

20.10.2019 9:22Markku Suominen jatkaa Koneyrittäjien puheenjohtajana - liiton nimi muuttuuLue lisää »19.10.2019 21:22T:mi Tero Mahkonen: Tehokasta hakkeen ajoa leijonakeulallaLue lisää »19.10.2019 14:11Koneyrittäjien 50. liittokokous: Metsien kasvun täysi hyödyntäminen on parhaita ilmastotekojaLue lisää »

Puutavara-yhdistelmän ja pankkojen ilmanvastus........XXL 20/30.

30.12.2014 8:10

daf_dolicupxxxxxxx_nosturi___dolly_3aks_b.jpgIlmavastuspintojen lisäksi ilmavastusvoimia aiheuttaviin kulkuvastuksiin vaikuttaa myös yhdistelmän kaikkien osien muotoilu.
Kuorma-autojen hyttien muotoiluun on käytetty suuria kehitystyön voimavaroja, mutta varusteitten osuusteen , -mikä kuitenkin on puutavara-yhdistelmässä maantienopeuksien määräävin ajovastus, voimavaroja ei ole juuri nimeksikään hyödynnetty.

Puutavarapankkojen pinta-aloissa ja muotokertoimissa suuria eroja.

Puutavarapankkojen ilmavastuspinta on pahimmillaan yli 12 m2 ja muotokertoimet ylittävät jopa Cw 1:n. - Oikealla mitoituksella ja muotoilulla tätä puutavarayhdistelmän "ilmaharavaa" voidaan parantaa helpostikkin yli puolella.

Terminator XXL tolppien muotoilu kehitetty pitkälle.

alu_valkoinen_xxl_lisavalo.jpgTerminator XXL pankon ilmavastusta on pienennetty minimoimalla ilmavastuspinnat ja muotoilulla on optimoitu pankon painon ja käytön sekä ilmavastuksesta saatavan polttoainesäästön osuus.-Pankon ilmavastuskerroin parantui ikäänkuin "itsestään" kun kuormatila maksimoitiin XXL luokkaan.

XXL pankkorunkomuoto parani , kun se madallettiin ja levitettiin.Samaten tolpan uusi leveys/ pituussuhde on neliömäisiä muotoja selvästi edullisempi.Tämän patentoidun ja mallisuojatun pankon tolppaprofiileissa on aerodynamiikan ohella otettu samalla huomioon yhdistelmän taakse muodostuvien  "akanvirtojen minimointi" niin tyhjänä,kuin kuormattunakin ajossa.

doli_harmaa.jpgYhdistelmän 24 XXL tolppaa on nyt muotoiltu kääntämään tyhjän yhdistelmän kuormatilaan puhdasta ilmaa.Tolpan muodonmuutos vähentää myös alipaineisia pyörrevirtauksia jotka keräävät lumi.ja likakuormaa yhdistelmän rakenteisiin. 

XXL tolpan oikeaoppinen muoto säästää myös kuormatun yhdistelmän polttoainekuluja.

Ilmanvastusvoimien pienentäminen koko yhdistelmän osalta tulee olemaan yksi suurimmista lähivuosien kalustosuunnittelun haasteista niin auto-, päällivaruste-, nosturi, kuin perävaunuteollisuudessakin. XXhj.



20.10.2019 9:22Markku Suominen jatkaa Koneyrittäjien puheenjohtajana - liiton nimi muuttuu
19.10.2019 21:22T:mi Tero Mahkonen: Tehokasta hakkeen ajoa leijonakeulalla
19.10.2019 14:11Koneyrittäjien 50. liittokokous: Metsien kasvun täysi hyödyntäminen on parhaita ilmastotekoja
19.10.2019 9:00Koneyrittäjien Markku Suominen: Siltojen huono kunto ja kantavuus tulppana
18.10.2019 21:22Keski-Suomen Viestilaitehuolto palvelee myös Tampereelta käsin
18.10.2019 17:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
18.10.2019 13:00SPEEDLINE TRUCK -vanteet Busworld Europe -messuilla Brysselissä
18.10.2019 11:45Uusi Renault Trucks Master ja T High Renault Sport Racing esillä Kuusamon Wetterillä
18.10.2019 11:09Dometic tuo markkinoille yleismallin kääntymisavustimen
18.10.2019 10:06Terminator-tekniikka on "pankkomaailman" ehdoton edelläkävijä - niin pankkojen tuottavuudessa, kuin turvallisuudessakin.

Siirry arkistoon »