Scania lanseeraa uuden brändikampanjan: Se on jotain erityistä

29.10.2025 20.09

Scania esittelee uuden globaalin brändikampanjansa, joka ei keskity tuotteisiin tai teknisiin ominaisuuksiin – vaan tunteeseen. Kampanja “Se on jotain erityistä” nostaa esiin ylpeyden, yhteenkuuluvuuden ja kuulumisen tunteen, joka yhdistää Scanian kuljettajia ja asiakkaita ympäri maailmaa.

Kampanjan ydin on elokuvallinen tarina kahdesta veljeksestä, jotka eivät suostu tyytymään mihinkään vähempään kuin Scaniaan. Tarina rakentuu Aviciin kappaleen Hey Brother erityisversion ympärille, jossa laulun tulkitsee Bryan Adams. Tuloksena on voimakas audiovisuaalinen kokonaisuus, joka välittää hiljaisen ylpeyden ja yhteyden tunteen, joka syntyy Scanian ohjaamossa – ja sen ulkopuolella.

”On olemassa tunne, jota on vaikea kuvailla, mutta joka on välittömästi tunnistettavissa niille, jotka ovat sen kokeneet,” kertoo Patrik Thärnå, Scanian markkinointiviestinnän johtaja. ”Se näkyy siinä, miten kuljettajat puhuvat, ja siinä ylpeydessä, jolla he suhtautuvat jokaiseen Scanialla ajettuun matkaan. Tällä kampanjalla halusimme vangita tuon tunteen ja heijastaa sen takaisin niille, jotka jo kantavat sitä mukanaan.”

Yhteisöllisyyden ja ylpeyden tarina

Kampanjassa ei puhuta moottoreista, päästöistä tai polttoainetehokkuudesta – vaan ihmisistä. Siitä hetkestä, kun kuljettaja pysähtyy pitkän ajon jälkeen ja tietää tehneensä työnsä hyvin. Siitä, kun kaksi kuljettajaa nyökkää toisilleen tien päällä, ymmärtäen heti, että he kuuluvat samaan joukkoon.

Globaali näkyvyys digitaalisilla alustoilla

Scania lanseeraa kampanjan samanaikaisesti useilla kansainvälisillä alustoilla: YouTubessa, Metassa, TikTokissa, LinkedInissä, sekä suoratoistopalveluissa ja vaikuttajien kanavissa. Kampanjaa tukevat kulissien takaa kuvattu materiaali sekä asiakkaiden tuottamat tarinat ja videot, jotka syventävät sen inhimillistä ja emotionaalista viestiä.

Kampanja on kunnianosoitus kuljettajille, asiakkaille ja kaikille, joille Scania merkitsee enemmän kuin pelkkää työkumppania.

Tutustu kampanjaan Scania Suomen sivuilla.

10.11.2025 16.45Uusi Nissan Interstar Suomeen - saatavana myös täyssähköisenä
10.11.2025 16.44Metsätalouden tuet puuntuotantoon loppuvat pian ? luonnonhoidon tukia käsitellään ja maksetaan vuoden loppuun saakka
10.11.2025 10.25Uusi Toyota Hilux myös dieselhybridinä
10.11.2025 9.15Toyota esittelee täysin uuden Hilux-malliston - sähköinen Hilux BEV avaa uuden aikakauden
09.11.2025 15.00Uudet työpistekohtaiset runkolukutaulukot
09.11.2025 10.00Merikuljetusten määrä kasvoi prosentin vuoden takaisesta syyskuussa 2025
07.11.2025 20.00KATSO TÄSTÄ 7.11. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa - raportti Teknologia25 näyttelystä
07.11.2025 15.00RAMilta uusi Rampage -pick-up Euroopan markkinoille
07.11.2025 12.00Sahateollisuuden suhdannekatsaus 3/25: puun hinta ja vaisu vienti painavat kannattavuutta
07.11.2025 9.04Nimitykset: Fredrik Sundqvist Allison Transmission myyntipäälliköksi

Siirry arkistoon »