Transporter-mallisto laajenee entisestään - alustamallit nyt myös miehistöohjaamolla

15.10.2025 14.04

DoKa1.jpeg

Volkswagen Commercial Vehicles laajentaa uuden, seitsemännen sukupolven Transporter-malliston tarjontaa tuomalla markkinoille miehistöohjaamollisen alustamallin. Uutuus yhdistää alustaversion monikäyttöisyyden ja miehistöohjaamon tilat, tehden siitä entistä houkuttelevamman vaihtoehdon esimerkiksi kunnossapito-, rakennus- ja infrayritysten tarpeisiin.

Uusi Transporter Double Cab Chassis on suunniteltu tilanteisiin, joissa tarvitaan sekä miehistön että työvälineiden kuljetuskapasiteettia. Pitkän akselivälin ansiosta autoon mahtuu kuusi henkilöä ja takaosaan voidaan rakentaa jopa 4,2 neliömetrin kokoinen lava, nostin tai erikoisrakenne. Kantavuutta on dieselversioissa enimmillään 1,33 tonnia, ja rakenteessa on valmiit kiinnityspisteet erikoiskoreille.

Volkswagenin mukaan miehistöohjaamollinen alustamalli on kehitetty erityisesti niille yrityksille, jotka tarvitsevat monikäyttöisen ja sähköistetyn työauton esimerkiksi kunnallisteknisiin tehtäviin, sähkö- ja vesiverkostojen huoltoon tai asennustyömaille.

Vaihtoehtoja

Voimalinjavalikoima kattaa kaikki keskeiset käyttövoimat.
Dieselmallistossa tehot vaihtelevat 81–125 kW (110–170 hv) välillä, ja 110 sekä 125 kW -versiot ovat saatavana myös 4MOTION-nelivedolla.
Ensimmäistä kertaa Transporterin alustamalli on tarjolla myös ladattavana hybridinä (PHEV) sekä täyssähköisenä versiona, joiden maksimivetokyky yltää 2 300 kiloon.

Dieselmallien suurin sallittu perävaunumassa on 2 800 kiloa, mikä tekee autosta todellisen monikäyttötyökalun raskaampiin tehtäviin.

Ammattikäyttöön suunniteltu

Miehistöohjaamollisessa alustamallissa kuljettaja ja matkustajat hyötyvät täysin uudistetusta sisätilakonseptista. Vakiona tuleva digitaalinen mittaristo ja suuri kosketusnäyttö muodostavat selkeän työympäristön, ja käytännölliset säilytystilat sekä helppo kulku takaistuimille parantavat työpäivän sujuvuutta.

Suljetuissa koriversioissa tarjolla oleva digitaalinen sisäpeili tuo näkyvyyttä taakse myös silloin, kun rakenteet peittävät perinteisen takalasin.

Muunneltavuus edellä

Volkswagenin uutuusalustat on suunniteltu korinrakentajien tarpeisiin. Sähkö- ja hybridiversioissa on laajat valmiudet lisälaitteiden liitäntöihin, ja vahvistettu runkorakenne mahdollistaa erilaiset työlaiteasennukset ilman jälkivahvistuksia.

Samalla Transporter jatkaa Volkswagenille tyypillisellä tavalla monikäyttöisyyden linjaa – tarjoten vaihtoehtoja yksittäisistä pakettiautoista aina täysin sähköisiin miehistöalustoihin.

Viiden vuoden takuu

Kaikki Transporter-mallit toimitetaan nyt viiden vuoden tai 200 000 kilometrin takuulla, ja ulkoasun voi räätälöidä yrityksen ilmeeseen sopivaksi jopa 49 erikoisvärin avulla.

10.11.2025 16.45Uusi Nissan Interstar Suomeen - saatavana myös täyssähköisenä
10.11.2025 16.44Metsätalouden tuet puuntuotantoon loppuvat pian ? luonnonhoidon tukia käsitellään ja maksetaan vuoden loppuun saakka
10.11.2025 10.25Uusi Toyota Hilux myös dieselhybridinä
10.11.2025 9.15Toyota esittelee täysin uuden Hilux-malliston - sähköinen Hilux BEV avaa uuden aikakauden
09.11.2025 15.00Uudet työpistekohtaiset runkolukutaulukot
09.11.2025 10.00Merikuljetusten määrä kasvoi prosentin vuoden takaisesta syyskuussa 2025
07.11.2025 20.00KATSO TÄSTÄ 7.11. LÄHETYS! Mielenkiintoinen kattaus kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa - raportti Teknologia25 näyttelystä
07.11.2025 15.00RAMilta uusi Rampage -pick-up Euroopan markkinoille
07.11.2025 12.00Sahateollisuuden suhdannekatsaus 3/25: puun hinta ja vaisu vienti painavat kannattavuutta
07.11.2025 9.04Nimitykset: Fredrik Sundqvist Allison Transmission myyntipäälliköksi

Siirry arkistoon »