Hakelavat räätälöitynä nopeilla toimitusajoilla - vielä ehtii tällekin lämmityskaudelle

30.12.2024 17.00

nk1.jpg

Hakkeen käyttö on kovassa nosteessa, joten myös kuljetusmäärät kasvavat. Koukkuauto on yleinen ratkaisu hakelogistiikassa ja tarvittavat lavat saa NK-Yhtymältä nopeilla toimitusajoilla.

(kuva yllä: NK-hakelavat on kehitetty hakekuljetusten ammattilaisten kanssa toiminnoiltaan optimaaliksi. Rakenne kestää kovaa käyttöä ja lavat voidaan räätälöidä juuri asiakkaan tarpeiden mukaan. Kuvan lavassa tiheäsilmäinen verkkopeite, minkä kätevä kääntömekanismi on NK-Yhtymän kehittämä.)

Kaikki kiertotalouden ja teollisuuden keräilylavat tarjoava NK-Yhtymä on valmistanut hakelavoja jo 24 vuoden ajan, osana laajaa tuotepalettiaan.

- Hakelavat on kehitetty yhdessä hakekuljetusten ammattilaisten kanssa ja uusia rakenneratkaisuja tuodaan valmistukseen nopealla aikataululla kuljetustarpeiden muuttuessa. Lavoja on aktiivikäytössä satoja ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä niiden kestävyyteen sekä käyttöominaisuuksiin, kertoo yrittäjä Jaakko Kouhia.

nk2.jpg

(kuva: Kuvan lavassa manuaalinen 2-osainen heittokatto ja ulkoseinään hitsattu suuri teräslevy, mihin saa teipattua yrityksen logon.)

Toimitus jopa neljässä viikossa tilauksesta

NK-hakelavoja valmistetaan kuljetuskapasiteetiltaan 45 kuutiosta 60 kuutioon.

- Meidän vahvuutemme on nopeat toimitusajat asiakaskohtaisesti räätälöidyille lavoille. Pystymme toimittamaan asiakkaan mittojen mukaan toteutetun ja varustellun lavan jopa neljässä viikossa, ilmoittaa Kouhia.

nk3.jpg

(kuva: Saatavilla on myös metallinen kattoratkaisu, mikä soveltuu varastointiin.)

Laadukas rakenne - toimiva varustelu

Lavat valmistetaan SSAB:n erikoisteräksestä sarjavalmistuksen laadulla ja rakenteet ovat hioutuneet käytännön kokemusten kautta toimiviksi.

- Pohjalevy on paksuudeltaan 4 millimetriä ja seinälevyt 3 milliä - tolppavälinä 520 mm mikä takaa seinien vankan rakenteen. Ulkoseinien päälle voidaan hitsata iso tasainen levy mihin saa nätisti teipattua yrityksen logon. Myös laskurullat, runkorullat ja sivulaukaisu kuuluu vakiotoimitukseen. Turvalukitus ja laukaisumekanismi on sijoitettu mahdollisimman eteen, niin että kuljettajan ei tarvitse pukea päälle valjaita sillä takaovien aukaisu tapahtuu tarpeeksi kaukana laitoksen purkumontusta, toteaa Kouhia.

nk4.jpg(kuva: Lavat saa halutussa värissä.)

Hakkeen leviämisen kuljetuksessa estää kätevä tiheäsilmäinen verkkopeite.

- Kääntömekanismi on meidän kehittämä ja sen avulla peite kääntyy kokonaan sivulle - sen voi jättää myös pystyyn, jolloin kestävää peitettä vasten voi puhaltaa hakkurilla haketta. Lisäksi saatavilla on manuaalinen 2-osainen heittokatto sekä järeä metallinen kattoratkaisu, mikä sopii tiivistettynä myös varastointiin, Kouhia kertoo.

Teräsrakenteiden lisäksi myös pintakäsittely on toteutettu laadukkaasti:

- Käytämme kotimaisia Tikkurilan laatumaaleja; ensin tulee pohjamaali ja sitten pintamaali, mikä onnistuu vetää haluttaessa myös sisäpuolelle. Lavat voidaan maalata juuri asiakkaan toivomaan väriin ja toimittaa valmiiksi teipattuna töihin, sanoo Kouhia.    

13.01.2025 10.20Kotimaiset NextOil kierrätysöljyt metsäkonekäyttöön
13.01.2025 8.00Teollisuustuotanto kasvoi marraskuussa 2024 sekä edellisestä kuukaudesta että vuodentakaisesta
13.01.2025Autoalan lobbausjärjestö penää hallitukselta toimia Suomen autokannan ikääntymisen hidastamiseksi
12.01.2025 12.00Iveco eDaily - Työjuhta sähköistyi
12.01.2025 8.00Vaihtotase oli ylijäämäinen vuoden 2024 marraskuussa
11.01.2025 11.00Metsä Group jatkaa yhteistyötä Suomen 4H-liiton kanssa
10.01.2025 21.00KATSO TÄSTÄ 10.1. LÄHETYS! Laajasti mielenkiintoista kuljetus, maarakennus ja metsäalan asiaa
10.01.2025 11.27Toimintamatkaa lisätankeilla
09.01.2025 9.08Jyväskylän yliopiston johtamalle konsortiolle merkittävä rahoitus kvanttiteknologioiden kehittämiseen
08.01.2025 18.00Ruotsalainen Axel Johnson International hankki enemmistön Parlok Oy:n ja Parlok Trading Oy:n osakkeista

Siirry arkistoon »