Alfa Romeo Junior nyt Suomessa - virallinen hinnasto julkistettu

01.11.2024 11.00

junnu.jpg

Ylpeästi urheilullinen Alfa Romeo Junior on nyt virallisesti myynnissä Suomessa. Juniorin virallinen hinnasto on aggressiivinen tarjoten niin hybridi- kuin täyssähköversiot.

  • Alfa Romeo Junior on luokkansa urheilullisin SUV ja tarjoaa aivan uudenlaisen hintapisteen Alfa Romeon nykyisille ja uusille asiakkaille
  • Mallisto starttaa erittäin taloudellisena 48 V Hybrid eli ibrida-mallina 34 394 eurosta
  • Houkuttelevat Speciale-lanseerausmallit alkaen 36 541 euroa
  • Täyssähköinen Junior elettrica 54 kWh alkaen 37 390 euroa
  • Täyssähköisten SUV-mallien ajettavuuden uudelleenmäärittävä Junior elettrica 54 kWh 280 Veloce alkaen 44 990 euroa!
  • Ensimmäiset autot ovat jo myymälöissä ja tarjolla heti marraskuun alusta alkaen todellisella 0 % vuosikorolla ilman käsirahaa

Speciale – erityinen alusta alkaen

Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä. Speciale pitää sisällään mm. aktiivisen vakionopeudensäätimen (ACC), perutuuskameran, LED-ajovalot edessä ja takana, ”Cannochiale”-digimittariston, automaattisen ilmastoinnin, Alfa Connect -tietoviihdejärjestelmän ja Apple CarPlay ja Android Auto -tuen. Täyssähköisessä elettrica-mallissa lisäksi vakiona tulevat lämpöpumppu, 11 kW:n sisäinen ajoneuvolaturi ja Mode 3 -latauskaapeli.

Lisäksi Specialeen on saatavilla kaksi varustepakettia: Pack Tech ja Pack Sport. Tech-paketti tuo mukanaan mm. matriisiajovalot, 360-asteisen pysäköintikameran, älypuhelimen langattoman latausalustan. Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Veloce – intohimona ajaminen

Junior Veloce määrittää luokkansa ajettavuuden uusiksi. 280-hevosvoimaisena täyssähköinen uutuus tarjoaa suorituskykyä, aidon alfaromeomaisen ajokokemuksen sekä terävyyttä, jollaista ei ole aiemmin sähköautoissa nähty.

Veloce-malliin on tehty lukuisia muutoksia, jotta mallin ajokokemus on mahdollisimman autenttinen. Junior Velocessa on luokkansa nopein ohjausvälitys (14.6), ohjaus on myös kalibroitu olemaan äärimmäisen tarkka. Veloce-version urheilujousitus on 25 mm matalampi kuin perusmallissa. Etu- ja takakallistuksenvakaajat ovat erityisen urheilulliset ja takaavat suuret mutkanopeudet sekä paljon pitoa. Velocen jarrulevyt ovat kooltaan jopa 380 mm, niiden parina toimivat nelimäntäiset jarrusatulat. Lisäksi Torsen-tyyppinen tasauspyörästön lukko tarjoaa parhaan mahdollisen vetopidon kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiset 20-tuumaiset ja sähköautoille suunnitellut renkaat tarjoavat erittäin korkean pidon.

Junior Velocen hinta starttaa erittäin houkuttelevasta 44 990 eurosta tarjoten Speciale-mallin lisäksi 20-tuumaiset ja nelipuolaiset Venti-alumiinivanteet, punaiset jarrusatulat, urheilullisen 25 mm madalletun alustan, jossa uniikit iskunvaimentimet sekä jouset, urheilulliset kallistuksenvakaajat, Torsen D -etutasauspyörästön lukko ja musta katto.

Ibrida ja elettrica kiinni tässä ajassa

Junior Ibrida saa uuden 136 hv 48 V Hybrid VGT -version. Uudessa 1,2-litraisessa kolmisylinterisessä turbomoottorissa käytetään Miller-työkiertoa ja muuttuvageometrista turboahdinta. Sähköiset komponentit koostuvat 48 voltin litiumioniakustosta ja 21 kW tuottavasta sähkömoottorista, joka on asennettu uuden 6-portaisen kaksoiskytkentävaihteiston yhteyteen. Junior Ibrida tarjoaa pehmeästi toimivan ajokokemuksen kaupunkiolosuhteissa, jossa voidaan liikkua jopa yli 50 % ajasta pelkällä sähköllä. Junior Ibridalla on mahdollisuus liikkua sähköllä myös hitaissa nopeuksissa, kuten parkkipaikalla tai ruuhkassa.

Juniorin täyssähköisessä versiossa on täysin uusi sähkömoottori ja uusimman sukupolven akusto. Junior on saatavilla täyssähköisenä kahtena eri tehoversiona: 156 hv ja 280 hv. 156-hevosvoimainen versio tarjoaa 410 km sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä. DC-pikalataus toimii 100 kW:n teholla, ja lataus 10-80 % onnistuu alle 30 minuutissa optimiolosuhteissa.

10.12.2024 17.00Rockisland Oy - Puutavara-autoilijoiden palveluksessa
10.12.2024 14.58Uusi Mitsubishi Outlander PHEV vierailee joulukuussa Suomessa - jopa 86 km sähköistä toimintamatkaa
10.12.2024 8.55Rakentamisen ahdinko ei helpota talven aikana - Puutuoteteollisuus esittää ARA:n korkotukivaltuuksien leikkauksen lykkäämistä
10.12.2024 8.00Metsä Groupin kesätyöhaku alkaa: Tule mukaan rakentamaan tulevaisuutta metsäteollisuudessa!
09.12.2024 16.00Wüst - Sveitsiläistä laatua haketukseen
09.12.2024 15.00Tomi Gardemeisterista Oy Sisu Auto Ab:n toimitusjohtaja - Sisu Auton strategiset tavoitteet sotilasajoneuvojen vientitoiminnassa
09.12.2024 9.24Ajoneuvoveron maksumuistutukset jatkossa sähköisesti - paperiposti säilyy vaihtoehtona
09.12.2024 8.00PEFC-sertifioitua metsää on Suomessa 16,9 miljoonaa hehtaaria
08.12.2024 15.00Lyhytperäinen kaivukone toimii myös laikkumätästyksessä - talvella erinomainen energiapuunteossa
07.12.2024 15.00Uusia ajatuksia energiapuuautoon

Siirry arkistoon »