BMW:n sporttipyöriin lisää tehoa ja varusteita31.10.2024 13.49
BMW Motorrad on päivittänyt superbike- ja roadster-malleja: superbike M 1000 RR ja S 1000 RR sekä roadstereiden M 1000 R ja S 1000 R suorituskykyä on lisätty, ja niiden tekniikkaa ja muotoilua on uusittu. Pyörien moottorit ovat nyt Euro 5+ -sertifioituja, ja niihin on tuotu M Quick action -kaasukahva aiempaa pienemmällä liikematkalla.BMW M 1000 RR:n rivimoottorin tehoa on lisätty 4 kilowattia (6 hv) 160 kilowattiin (218 hv). Aerodynamiikkaa on optimoitu uusilla etukatteilla ja uusituilla M Winglets 3.0 -siipispoilerilla, jotka lisäävät tiehen painavaa downforce-voimaa jopa 33% ja siten parantavat kierrosaikoja radalla. Parannetussa Flex Frame -rungossa on nyt uusi moottorin kiinnitys. Dynamic Traction Control -luistonestoon (DTC) on lisätty ohjauskulma-anturin avulla Slide Control -toiminto. Anturin ansiosta BMW Race ABS Prossa on myös uusi Brake Slide Assist. Se yhdessä M Quick action -kaasukahvan kanssa parantavat pyörän hallintaa ja suorituskykyä merkittävästi. M 1000 RR on nyt saatavilla M-väreissä – perusversio Lightwhite uni -valkoisena ja ja M 1000 RR M Competition Blackstorm metallic -mustana. BMW S 1000 RR: viritetty radalleBMW S 1000 RR on nyt entistäkin valmiimpi radalle M Quick action -kaasukahvan, uusien downforcea lisäävien wingletien ja tehostetun jarrujäähdytyksen ansiosta. Vakiotoimintoja on parannettu huomattavasti. Pro-ajotilat ovat nyt pyörässä vakiona uusia Race Pro -tiloja mukaan lukien sekä moottorijarrutus- ja mäkilähtöhallintatoiminnot ja viisitasoiset säädettävät ABS-jarrut. Dynamic Brake Control (DBC) -jarrunhallintatoiminto on myös vakio-ominaisuus. Uusista sivupaneeleista on tehty entistäkin näyttävämpiä. Uusi S 1000 RR on saatavana Blackstorm metallic-, Bluestone metallic- ja Lightwhite uni/M Motorsport -väreissä. BMW M 1000 R: hiottua tyyliä BMW M 1000 R on saanut entistä dynaamisemman ulkomuodon. Siinä on nyt RR-malleista tutut dual-flow LED -ajovalot ja M-logo ajovalojen välisessä ilmanottoaukossa. Uuden M 1000 R:n perusversion väri on Lightwhite uni/M Motorsport tai uusi White Aluminium metallic -mattaväri. M Competition -versiossa värinä voi olla myös Blackstorm metallic/M Motorsport. Kaikissa väriteemoissa takarunko ja takahaarukka ovat Platinum Grey -metalliharmaita, kun taas Winglets sekä kytkimen ja generaattorin suojukset ovat mustia. DTC-luistonesto on myös päivitetty RR-mallien mukaisesti, mikä parantaa ajettavuutta huomattavasti erityisesti rata-ajossa Race-tilassa. Laajennettu valikoima alkuperäisiä BMW Motorrad -lisävarusteita ja erikoisvarusteita täydentää muutoksia. BMW S 1000 R: lisää moottoritehoa Dynaaminen BMW S 1000 R -roadster on saanut entistä tehokkaamman 125 kilowatin (170 hv) rivimoottorin. Lyhennetty välityssuhde parantaa kiihtyvyyttä, kun taas optimoitu Shift Assistant Pro -vakiotoiminto pitää vaihteiden vaihtamisen sujuvana. Yhdessä uuden M Quick action -kaasukahvan kanssa tämä parantaa ajamisen dynaamisuutta sekä kiihtyvyyttä huomattavasti kaikissa tilanteissa. Lisäksi S 1000 R:n DTC-luistonesto hyötyy M 1000 R:n DTC:hen tehdyistä parannuksista, mikä nostaa suorituskykyä entisestään. Mallissa on nyt myös RR-malleista tutut dual-flow LED -ajovalot, joiden ulkonäköön on panostettu. S 1000 R:n laajennettuihin vakiotoimintoihin kuuluvat moottorin vastusmomentin säätö (MSR), konfiguroitava Engine Brake -moottorijarrutus, lyhyt rekisterikilven pidike, USB-C-latauspistoke istuimen alla ja älykäs E-Call-hätäpuhelu. Uuteen S 1000 R:ään on saatavana kolme eri väritystä: perusversiossa Blackstorm metallic -musta, Sport-versiossa Bluefire/Mugiallo Yellow sininen ja keltainen tai yhdessä M-paketin kanssa Lightwhite uni/M Motorsport -valkoinen. Kaikki mallit lanseerataan vuoden 2025 alussa. Hinnat Suomessa BMW S 1000 RR – 28 200 euroa. BMW S 1000 R – 21 550 euroa. |