IAA 2024: Scania esittelee yhtenäisen modulaarisen huolto- ja korjaussopimusmallin kaikkialla Euroopassa18.09.2024 11.40
Scania tuo vielä tämän vuoden kuluessa markkinoille uuden, modulaarisen sopimusvalikoiman, jonka avulla kansainvälisten asiakkaiden on helpompi ostaa räätälöityjä sopimustuotteita kaikkialla, missä he toimivat
Scanian huolto- ja korjaussopimusten tasot muodostuvat ennalta määritetyistä rakennuspalikoista, jotka ovat samat kaikkialla Euroopassa. Sopimusvalikoima alkaa peruskunnossapidosta ja sopimuksen tasoa voidaan kasvattaa lisäämällä sopimukseen monipuolisia palveluita, joita ovat muun muassa räätälöidyt, käyttöön perustuvat huolto-ohjelmat ja ennakoivan huollon sopimukset. Palveluvalikoiman avulla parannetaan ajoneuvojen käyttöastetta ja ennakoivan huollon palvelut vähentävät korjaamokäyntejä. Näihin kuuluvat esimerkiksi Scania ProCare, joka sisältää kriittisten komponenttien ennaltaehkäisevän vaihdon ja digitaaliset palvelut, kuten kaluston paikannuksen ja ajoneuvon suorituskyvyn valvonnan. Scania Services 360 varmistaa, että kaluston omistajat saavat kaiken irti ajoneuvoistaan. Palveluvalikoimaan kuluu myös Max24-palvelu, joka on lupaus siitä, että rikkoutuneet kuorma-autot ovat jälleen liikenteessä 24 tunnin kuluessa riippumatta siitä, missä päin Eurooppaa ne toimivat. Ennakoivan huollon ja korjaamisen tuotteita täydentää uusi Scania Guardian -palvelu. Asiakkaat, joilla on Scania Guardian -sopimus, saavat ajoneuvon datasta saatujen tietojen perusteella ennakkovaroituksen ennen kuin jokin menee rikki. Scanian mukaan se on paras keino pitää kuorma-autot liikenteessä ja tuotannossa. Suomessa uudet Services 360-sopimukset tulevat käyttöön vuoden 2024 aikana. |