Moottoripyörät: BMW uudisti GS Aventuren - enemmän suorituskykyä ja toimintamatkaa

10.07.2024 9.44

Iso_Gessu_1300_2024_2.jpg

BMW Motorradin uusi R 1300 GS Adventure -moottoripyörä määrittelee seikkailun käsitteen uudelleen suorituskyvyllään, ennennäkemättömällä mukavuudellaan ja uraauurtavalla tekniikallaan.

Iso_Gessu_1300_2024_3.jpg

Uusi BMW R 1300 GS Adventure on täysin uudistettu. Se on valmis mihin matkaan tahansa Saharasta Amazonille entistä paremman suorituskyvyn, suunnittelun ja säilytysmahdollisuuksien ansiosta. Yli kahden vuosikymmenen ajan BMW GS Adventure on ollut synonyymi pitkille ajomatkoille, ja nyt rimaa nostetaan entisestään seikkailunhaluisille moottoripyöräilijöille.

Iso_Gessu_1300_2024_1.jpg

Kaksisylinterinen flat twin -bokserimoottori on jälleen uuden R 1300 GS Adventuren sydän. Alun perin R 1300 GS:ään suunniteltu moottori on paljon edeltäjäänsä kompaktimpi moottorin alle asennetun vaihteiston ja uuden nokka-akselin asettelun ansiosta. 1 300-kuutioinen moottori tuottaa 107 kW (145 hv), kun kierrostaajuus on 7 750 rpm. Suurin vääntömomentti on 149 Nm 6.500 rpm:n kierrostaajuudella, mikä siitä ylivoimaisesti tehokkaimman koskaan sarjavalmistetut BMW-bokserimoottorin.

Iso_Gessu_1300_2024_5.jpg

Uudessa BMW R 1300 GS Adventuressa on entistä vahvempi ja jäykempi teräsrunko sekä alumiininen takarunko, joka lisää vakautta ja ajamisen tarkkuutta. Parannettu jousitus – EVO Telelever edessä ja EVO Paralever takana – parantaa pitoa ja ajotuntumaa.

Kehittynyt Dynamic Suspension Adjustment -jousitus (DSA) on moottoripyörässä vakiona. Se säätää automaattisesti sekä vaimennusta että jousikuormaa ajoasennon, alustan ja kuorman mukaan. Tuloksena on optimoitu suorituskyky ja mukavuus riippumatta siitä, ajatko yksin, matkustajan kanssa tai täyteen lastattuna.

Iso_Gessu_1300_2024_4.jpg

Ajoneuvon korkeuden säätömahdollisuus parantaa monipuolisuutta

Uusi R 1300 GS Adventure voidaan nyt varustaa adaptiivisella ajoneuvon korkeussäädöllä, jolloin kuljettaja voi säätää korkeutta automaattisesti ajo-olosuhteiden mukaan. Järjestelmä laskee moottoripyörää 30 mm, kun se on paikallaan ja ajossa pienillä nopeuksilla. Näin pyörän käsittely helpottuu tinkimättä sopivasta maavarasta ja ajodynamiikasta maastossa. Pienikokoisille kuljettajille tai erityisen ketterää käsittelyä varten moottoripyörä on saatavana 20 mm alennettuna.

Iso_Gessu_1300_2024_7.jpg

Neljä ajotilaa nyt vakiona

R 1300 GS:n vakioversiossakin on nyt neljä ajotilaa kolmen sijasta, jolloin eri kuljettajien toiveisiin on helpompi vastata. Ajotilat "Rain" ja "Road" mahdollistavat ajo-ominaisuuksien mukauttamisen useimpiin tieolosuhteisiin. Ajotila "Eco" auttaa saavuttamaan enimmäisetäisyyden yhdellä polttoainetankillisella, kun taas lisäajotila "Enduro" mahdollistaa erinomaisen ajokokemuksen tiet taakseen jättäville erityisellä maastoajosäädöllä.

Iso_Gessu_1300_2024_6.jpg

Suomessa R 1300 GS Adventuren verolliset hinnat alkavat 29 500 eurosta, johon ei sisälly jälleenmyyjän toimitusmaksua.

18.07.2024 10.50Uusien henkilöautojen ensirekisteröinnit varovaisessa kasvussa EU:n alueella - Suomessa ensirekisteröinnit ovat tänä vuonna jäämässä 1990-luvun lamavuosien tasoon
18.07.2024 9.50Fortum myy kierrätys- ja jäteliiketoimintansa ruotsalaiselle sijoitusyhtiölle noin 800 miljoonalla eurolla
17.07.2024 12.00Tietyö sekoittaa liikenteen Sotkamossa
17.07.2024 11.55Ajoneuvoliikenne kiertotielle Ylijärventiellä Lappeenrannassa 30.7. alkaen tienparannustöiden vuoksi
17.07.2024 8.00SKAL: Tiestöön on panostettava liikenneturvallisuuden parantamiseksi
16.07.2024 17.11Ranska liittyi EU:n metsäisten jäsenvaltioiden ryhmään
16.07.2024 13.19Keski-Suomeen lähes 3000 hirven- ja noin 1200 valkohäntäpeuran pyyntilupaa
16.07.2024 9.44Komatsu Forestin digitaalisesta ratkaisusta MaxiFleetistä tulee Smart Forestry
16.07.2024 8.22Valmet toimittaa kolmannen Advantage DCT 200 -pehmopaperituotantolinjan Velvet CAREn paperitehtaalle Puolaan
16.07.2024 8.00Konkurssiin haettujen yritysten määrä kesäkuussa edelleen kasvussa, palvelualoilla suurin konkurssiriski

Siirry arkistoon »