Ponssen Kuopion asiakaspalvelukeskus uudistui

18.09.2023 9.20

ponssekuopiop.jpg

Ponsse on uudistanut Kuopion asiakaspalvelukeskuksensa Sahakadulla. Taustalla on halu palvella asiakkaita entistä paremmin sekä varmistaa huolto- ja varaosapalveluiden toimivuus aiempaa joustavammin.   

Kuopion palvelut koostuvat monipuolisesta varaosa- ja metsäkonetarviketarjonnasta, konemyynnistä, laajasta kenttähuollosta sekä Ponsse Shopista, joka tarjoaa laadukkaita vaatteita työhön ja vapaa-aikaan.  

“Kuopion uusitun asiakaspalvelukeskuksen avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Kun huolto- ja varaosapalvelut pelaavat aiempaa joustavammin, asiakkaamme pääsevät keskittymään omaan liiketoimintaansa entistä paremmin. Kuopioon rakennettiin uudistuksen yhteydessä kokonaan uudet asiakaspalvelutilat, joissa toimii nyt töiden vastaanotto, varaosamyynti ja Ponsse Shop”, kertoo Ponssen Suomen maajohtaja Jani Liukkonen.   

Kuopion asiakaspalvelukeskus, joka sijaitsee osoitteessa Sahakatu 1, on aloittanut toimintansa vuonna 2020. Tiloissa työskentelee vakituisesti 10 metsäkoneiden huollon ja myynnin kokenutta ammattilaista. Uusitun tilan avajaisia ja markkinapäivää vietetään 15. syyskuuta yhteistyössä samassa kiinteistössä toimivan Avescon kanssa.  

Ponsse Express – asiakkaillemme räätälöidyt palvelut 

Ponsse Express -palvelu on joustava ja asiakastarpeisiin räätälöity metsäkonevaraosien toimitus- ja rahtipalvelu. Express-palvelua on saatavilla Suomessa joko rahti- tai toimituspalveluna. Kuopion alueella toimituspalvelu on toiminut vuodesta 2019 lähtien.  

Express-toimituspalvelu räätälöidään täysin asiakkaiden tarpeiden mukaan ja sovitut metsäkonetarvikkeet sekä metsäkoneiden kulutusosat toimitetaan suoraan asiakkaan hyllyyn. Tilaus jätetään verkon kautta Ponssen varaosamyyntiin, jonka jälkeen Ponssen logistiikkakeskus kerää tilaukset ja toimittaa ne asiakkaille. Palvelu on asiakkaalle kokonaisvaltainen ratkaisu myös ympäristön ja kierrätyksen kannalta, kun hyllyjen täydennyksen yhteydessä vanhat varaosat ja tyhjät muovikanisterit, esimerkiksi voiteluaineista, toimitetaan kierrätykseen. Toimituspalvelun kautta asiakas voi myös ylläpitää teräketju- ja laippahuoltoa, jossa tylsät terät viedään yhteistyökumppanin avulla huollettavaksi ja toimitetaan teroitettuna takaisin. Toimituspalvelun piirissä on Suomessa noin 250 Ponssen asiakasta, ja se on toiminut vuodesta 2017 lähtien. 

Toisessa Express-palvelun vaihtoehdossa, eli rahtipalvelussa, asiakas tilaa varaosat verkosta ja ne toimitetaan noutopaikkoihin palveluautoilla. Parhaimmillaan asiakas tilaa varaosan illalla ja se on toimitettu perille jo seuraavaksi aamuksi. Palvelun ansiosta asiakkaidemme metsäkoneet pystyvät työskentelemään keskeytyksettä mahdollisimman pitkään. Rahtipalvelulla on Suomessa yhteensä kolme eri reittiä, pohjoinen, itäinen ja läntinen, ja se on toiminut vuodesta 2017 lähtien. 

Ponsse Suomen palveluverkostossa on yhteensä 26 toimipaikkaa, joissa työskentelee noin 200 ammattilaista. Ponssen markkinaosuus Suomessa on noin 50 prosenttia. 

16.07.2024 17.11Ranska liittyi EU:n metsäisten jäsenvaltioiden ryhmään
16.07.2024 13.19Keski-Suomeen lähes 3000 hirven- ja noin 1200 valkohäntäpeuran pyyntilupaa
16.07.2024 9.44Komatsu Forestin digitaalisesta ratkaisusta MaxiFleetistä tulee Smart Forestry
16.07.2024 8.22Valmet toimittaa kolmannen Advantage DCT 200 -pehmopaperituotantolinjan Velvet CAREn paperitehtaalle Puolaan
16.07.2024 8.00Konkurssiin haettujen yritysten määrä kesäkuussa edelleen kasvussa, palvelualoilla suurin konkurssiriski
15.07.2024 8.00Kesäkuun sateet paransivat mustikan satonäkymiä, puolukasta hyvä sato koko maahan
15.07.2024 7.33Inflaatio 1,3 % kesäkuussa 2024
15.07.2024 7.00Stora Enso on allekirjoittanut 435 miljoonan euron rahoitussopimuksen Euroopan investointipankin kanssa
14.07.2024 12.00Albach Diamant 2000: Nopealiikkeinen suurtehohakkuri
13.07.2024 11.00Teollisuustuotanto kasvoi toukokuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta laski edellisestä vuodesta

Siirry arkistoon »