IAA-kuljetusnäyttely: Täyssähköinen taka-akseli pidennettyä toimintamatkaa varten

19.09.2022 14:00

Volvo_Trucks_e-axle.jpg
 
Volvo Trucks esitteli uuden, täysin sähköisen taka-akselin IAA-näyttelyssä Hannoverissa, Saksassa. Vapauttamalla tilaa useammalle akulle, uusi e-akseli merkitsee entistä pidempää toimintamatkaa Volvon akkusähkökuorma-autoille.
 
Uusi e-akseli mahdollistaa entistä enemmän akkuja kuorma-autoon integroimalla sähkömoottorit ja voimansiirron taka-akseliin. Enemmän akkuja tarkoittaa pidempää toimintamatkaa, mikä luo mahdollisuuksia myös pitkän matkan kuljetusten sähköistymiseen. Tämän vuosikymmenen jälkimmäisellä puoliskolla esiteltävissä polttokennosähkökuorma-autoissa lisätila on hyödyllinen muiden komponenttien asentamiseen.
 
"Tämä on läpimurto sähkökuorma-autoille ja selvä merkki siitä, että julkisille raskaiden kuorma-autojen pikalatureille on lähitulevaisuudessa valtava kysyntä, etenkin moottoriteiden varrella", sanoo Jessica Sandström, Volvo Trucksin Senior Vice President Global Product Management.
 
Täydentää nykyistä tarjoamaa
Volvo Trucks aloittaa muutaman vuoden kuluttua uudella e-akselilla varustettujen kuorma-autojen sarjatuotannon ja se täydentää nykyistä akkusähkökuorma-autojen mallistoa.
 
”Jatkamme jo tuotannossa olevilla monipuolisilla akkusähkökuorma-autoillamme. Ne kattavat tällä hetkellä laajan osan kuljetustehtävistä. Muutaman vuoden kuluttua lisäämme tämän uuden taka-e-akselin asiakkaille kattamaan nykyistä pidempiä reittejä, Jessica Sandström jatkaa. 
 
Volvo Trucksilla on kolmen polun strategia nollapäästöjen saavuttamiseksi; akkusähkö-, polttokennosähkö- ja polttomoottorit, jotka toimivat uusiutuvilla polttoaineilla, kuten biokaasulla, HVO:lla tai jopa vihreällä vedyllä.
 
”Ilmastonmuutoksen torjuntaan tarvitaan erilaisia teknisiä ratkaisuja, sillä energia- ja polttoaineinfrastruktuurin saatavuus vaihtelee maittain ja alueittain sekä myös eri kuljetustehtävien välillä”, Jessica Sandström päättää.
 
05.06.2023 18:00Kohti parempaa korjuujälkeä harvennuksilla
05.06.2023 15:00Merkittävät uudistukset suosittuun Komatsu S92-hakkuupäähän
05.06.2023 14:20Norjan opit Suomelle: tieliikenteen turvallisuus koko liikennejärjestelmän kehittämisen keskiöön
05.06.2023 14:00Teerijärveläiselle kuljetusyrittäjä Nils-Anders Knutarille ?Työyhteisön hyvä tyyppi? -stipendi
05.06.2023 12:33Keski-Suomen puunkorjuun laadun erillisselvityksen tulokset ovat puutteellisia - Metsäkeskus alkaa kehittää uutta valtakunnallista tarkastusmenetelmää 
05.06.2023 10:30Korkea uneliaisuuden riski lähes 20 prosentissa kuljetusalan työvuoroista - uneliaisuuden riskiä voidaan torjua digitaalisin ratkaisuin 
05.06.2023 10:00Sensoriteknologia mahdollistaa katuvalaisimien ohjaamisen liikenteen ja hämäryyden mukaan
04.06.2023 17:20Suuren kapasiteetin autohakkuri operoi metsässä ketterästi
04.06.2023 9:33Kantorahatulot 2,8 miljardia euroa vuonna 2022
03.06.2023 11:30Uittokalusto tarjoaa harvestereiden kantokäsittelylaipat suoraan varastosta

Siirry arkistoon »