Helpotusta helteisiin: Jäkiasennettava taukoilmastointilaite hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin

12.06.2022 15.00

muicon3.jpg

Edistyksellinen jälkiasennettava taukoilmastointilaite parantaa hyötyajoneuvojen ja työkoneiden kuljettajien työskentelyolosuhteita merkittävästi. 

(kuva yllä: Viesa Kompressor III -taukoilmastointilaite voidaan jälkiasentaa helposti lähes kaikkiin ajoneuvoihin ja työkoneisiin - kuvassa MuiCon Oy:n asentama laite kuorma-autossa.)

Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Mikäli ulkoilman lämpötila on kuitenkin alle -15 ºC, saa moottoria ennen ajoon lähtemistä käyttää enintään neljä minuuttia. Sen lisäksi että turha tyhjäkäynti on laissa kielletty niin sen välttäminen säästää myös kallista polttoainetta.

- Meiltä löytyy ajoneuvojen ja työkoneiden ohjaamoiden viilentämiseen laadukas laillinen ratkaisu Viesa Kompressor III -taukoilmastointilaite, mikä mahdollistaa kuljettajille miellyttävän ja hiljaisen lepoympäristön. Aloitimme yhteistyön italialaisvalmistajan kanssa nelisen vuotta sitten ja olemme käyneet tehtaalla koulutuksissa. Jatkossa aiomme keskittyä todella hyvän tuotteen markkinointiin vahvemmin, kertoo MuiCon Oy:n Marko Muikku.

Lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmien osaaja

MuiCon on vuonna 2014 perustettu Kuopiossa toimiva perheyhtiö, mikä on keskittynyt linja-autojen lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin.

- Edustamme johtavien valmistajien tuotteita ja lisäksi asennamme sekä huollamme niitä koko maan alueella. Esimerkkinä vuoden 2020 alussa tehty sopimus Saksalaisen Eberspächer Sütrak:n kanssa kattaa Pohjoismaat, joten yrityksen kansainvälistyminenkin on käynnistynyt, toteaa Muikku joka on toiminut ajoneuvojen varaosa- ja huoltoalalla ammattikorkeakoulusta valmistuttuaan vuodesta 2003 lähtien.

muicon2.jpg

(kuva: - Aloitimme yhteistyön italialaisvalmistaja VIESAn kanssa nelisen vuotta sitten ja olemme käyneet tehtaalla koulutuksissa. Jatkossa aiomme keskittyä todella hyvän tuotteen markkinointiin vahvemmin, sanoo MuiCon Oy:n Marko Muikku. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.viesakompressor.com/fi)

Edistyksellinen taukoilmastointilaite

VIESA Kompressor III on tulos vuosien kehitystyöstä, yh- teistyössä Firenzen yliopiston thermoteknisen tiedekunnan kanssa. Se on suunniteltu tarjoamaan miellyttävän ympäristön pysäköitäessä ja järjestelmä ylläpitää tasaisen lämpötilan ajoneuvon ohjaamossa, varmistamalla miellyttävän lepohetken pysäköintitauoilla. Ja VIESA taukoilmastointilaite erottuu edukseen lähes äänettömällä toiminnallaan.

- Laite voidaan jälkiasentaa helposti oikeastaan mihin tahansa ajoneuvoon tai työkoneeseen missä on 12 tai 24V sähkö; vaa- timuksena on ainoastaan riittävän kokoinen tasainen katto. Sen pieni virrankulutus sallii pidemmän laitteen käyttöasteen ajoneuvon pysäköinnin aikana. Laitteen elektronisiin ominaisuuksiin sisältyy akkujen suojajärjestelmä, mikä on suunniteltu erityisesti teollisuuden ajoneuvojen käynnistysakkuihin. Kaikki komponentit ovat peräisin ajoneuvotekniikan tuotteista, joten korjaukset ja huollot voidaan suorittaa ajoneuvokorjaamoissa ympäri maailmaa. Ajoneuvon seisonta-ajat on minimoitu, kiitos nopean asennuksen. Vähäinen määrä komponentteja takaa järjestelmän maksimaalisen luotettavuuden, kertoo Muikku.

muicon4.jpg

(kuva: Huomioitavaa on, että VIESA Kompressor III:ssa ei ole ulkonevia osia ajoneuvon ohjaamossa: ilma- suuttimet ovat samassa tasossa ohjaamon katon kanssa. Tällöin riski kuljettajan pään osumisesta ilmasuuttimiin vähenee sekä ohjaamon yläosan tavaratilaluukkujen avaaminen on esteetöntä.)

Täysin uusi rakenne

Uudessa VIESA Kompressor III -taukoilmastointilaitteessa on täysin uusi runkorakenne. Runkorakenne koostuu kevyestä polypropeenista, mikä on iskunkestävää materiaalia mitä on käytetty vuosia esim. autojen puskurien materiaalina. Polypropeeni on ääntä eristävää sekä sillä on erinomainen lämmöneristyskyky. 

- Uuden valmistustekniikan ansiosta taukoilmastointilaitteen paino on vain 14 kiloa. Tämä on 40 % vähemmän verrattuna edellisen sukupolven laitteeseen. Kevyempi ja aiempaa matalampi laite sekä aerodynamiikkaan tehdyt muutokset vähentävät polttoaineen kulutusta ajon aikana. Paremmat aerodynamiikan ominaisuudet auttavat myös pienentämään laitteen melutasoa. Alhainen melutaso onkin yksi uuden VIESA-mallin vahvoja osa-alueita. Tämä tulee esille uuden innovatiivisen materiaalin huomattavasti vähäisempänä värähtelynä. Huomioitavaa on, että VIESA Kompressor III:ssa ei ole ulkonevia osia ajoneuvon ohjaamossa: ilmasuuttimet ovat samassa tasossa ohjaamon katon kanssa. Tällöin riski kuljettajan pään osumisesta ilmasuuttimiin vähenee sekä ohjaamon yläosan tavaratilaluukkujen avaaminen on esteetöntä, sanoo Muikku. 

muicon1.jpg

(kuva: MuiCon on vuonna 2014 perustettu Kuopiossa toimiva perheyhtiö, mikä on keskittynyt linja-autojen lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin. Toimitilat sijaitsevat osoitteessa Hakekatu 9, missä käytössä on hyvät asennustilat.)

28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin

Siirry arkistoon »