Helpotusta helteisiin: Jäkiasennettava taukoilmastointilaite hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin12.06.2022 15.00
Edistyksellinen jälkiasennettava taukoilmastointilaite parantaa hyötyajoneuvojen ja työkoneiden kuljettajien työskentelyolosuhteita merkittävästi. (kuva yllä: Viesa Kompressor III -taukoilmastointilaite voidaan jälkiasentaa helposti lähes kaikkiin ajoneuvoihin ja työkoneisiin - kuvassa MuiCon Oy:n asentama laite kuorma-autossa.) Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muusta syystä kuin pakollisen liikenne-esteen vuoksi ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Mikäli ulkoilman lämpötila on kuitenkin alle -15 ºC, saa moottoria ennen ajoon lähtemistä käyttää enintään neljä minuuttia. Sen lisäksi että turha tyhjäkäynti on laissa kielletty niin sen välttäminen säästää myös kallista polttoainetta. - Meiltä löytyy ajoneuvojen ja työkoneiden ohjaamoiden viilentämiseen laadukas laillinen ratkaisu Viesa Kompressor III -taukoilmastointilaite, mikä mahdollistaa kuljettajille miellyttävän ja hiljaisen lepoympäristön. Aloitimme yhteistyön italialaisvalmistajan kanssa nelisen vuotta sitten ja olemme käyneet tehtaalla koulutuksissa. Jatkossa aiomme keskittyä todella hyvän tuotteen markkinointiin vahvemmin, kertoo MuiCon Oy:n Marko Muikku. Lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmien osaaja MuiCon on vuonna 2014 perustettu Kuopiossa toimiva perheyhtiö, mikä on keskittynyt linja-autojen lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin. - Edustamme johtavien valmistajien tuotteita ja lisäksi asennamme sekä huollamme niitä koko maan alueella. Esimerkkinä vuoden 2020 alussa tehty sopimus Saksalaisen Eberspächer Sütrak:n kanssa kattaa Pohjoismaat, joten yrityksen kansainvälistyminenkin on käynnistynyt, toteaa Muikku joka on toiminut ajoneuvojen varaosa- ja huoltoalalla ammattikorkeakoulusta valmistuttuaan vuodesta 2003 lähtien. (kuva: - Aloitimme yhteistyön italialaisvalmistaja VIESAn kanssa nelisen vuotta sitten ja olemme käyneet tehtaalla koulutuksissa. Jatkossa aiomme keskittyä todella hyvän tuotteen markkinointiin vahvemmin, sanoo MuiCon Oy:n Marko Muikku. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.viesakompressor.com/fi) Edistyksellinen taukoilmastointilaite VIESA Kompressor III on tulos vuosien kehitystyöstä, yh- teistyössä Firenzen yliopiston thermoteknisen tiedekunnan kanssa. Se on suunniteltu tarjoamaan miellyttävän ympäristön pysäköitäessä ja järjestelmä ylläpitää tasaisen lämpötilan ajoneuvon ohjaamossa, varmistamalla miellyttävän lepohetken pysäköintitauoilla. Ja VIESA taukoilmastointilaite erottuu edukseen lähes äänettömällä toiminnallaan. - Laite voidaan jälkiasentaa helposti oikeastaan mihin tahansa ajoneuvoon tai työkoneeseen missä on 12 tai 24V sähkö; vaa- timuksena on ainoastaan riittävän kokoinen tasainen katto. Sen pieni virrankulutus sallii pidemmän laitteen käyttöasteen ajoneuvon pysäköinnin aikana. Laitteen elektronisiin ominaisuuksiin sisältyy akkujen suojajärjestelmä, mikä on suunniteltu erityisesti teollisuuden ajoneuvojen käynnistysakkuihin. Kaikki komponentit ovat peräisin ajoneuvotekniikan tuotteista, joten korjaukset ja huollot voidaan suorittaa ajoneuvokorjaamoissa ympäri maailmaa. Ajoneuvon seisonta-ajat on minimoitu, kiitos nopean asennuksen. Vähäinen määrä komponentteja takaa järjestelmän maksimaalisen luotettavuuden, kertoo Muikku. (kuva: Huomioitavaa on, että VIESA Kompressor III:ssa ei ole ulkonevia osia ajoneuvon ohjaamossa: ilma- suuttimet ovat samassa tasossa ohjaamon katon kanssa. Tällöin riski kuljettajan pään osumisesta ilmasuuttimiin vähenee sekä ohjaamon yläosan tavaratilaluukkujen avaaminen on esteetöntä.) Täysin uusi rakenne Uudessa VIESA Kompressor III -taukoilmastointilaitteessa on täysin uusi runkorakenne. Runkorakenne koostuu kevyestä polypropeenista, mikä on iskunkestävää materiaalia mitä on käytetty vuosia esim. autojen puskurien materiaalina. Polypropeeni on ääntä eristävää sekä sillä on erinomainen lämmöneristyskyky. - Uuden valmistustekniikan ansiosta taukoilmastointilaitteen paino on vain 14 kiloa. Tämä on 40 % vähemmän verrattuna edellisen sukupolven laitteeseen. Kevyempi ja aiempaa matalampi laite sekä aerodynamiikkaan tehdyt muutokset vähentävät polttoaineen kulutusta ajon aikana. Paremmat aerodynamiikan ominaisuudet auttavat myös pienentämään laitteen melutasoa. Alhainen melutaso onkin yksi uuden VIESA-mallin vahvoja osa-alueita. Tämä tulee esille uuden innovatiivisen materiaalin huomattavasti vähäisempänä värähtelynä. Huomioitavaa on, että VIESA Kompressor III:ssa ei ole ulkonevia osia ajoneuvon ohjaamossa: ilmasuuttimet ovat samassa tasossa ohjaamon katon kanssa. Tällöin riski kuljettajan pään osumisesta ilmasuuttimiin vähenee sekä ohjaamon yläosan tavaratilaluukkujen avaaminen on esteetöntä, sanoo Muikku. (kuva: MuiCon on vuonna 2014 perustettu Kuopiossa toimiva perheyhtiö, mikä on keskittynyt linja-autojen lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin. Toimitilat sijaitsevat osoitteessa Hakekatu 9, missä käytössä on hyvät asennustilat.) |