Nurminen Logisticsin uusi eteläinen Trans-Kaspian reitti vastaa kovaan markkinakysyntään

10.05.2022 13:11

konttihoro1.jpg

Ensimmäinen, uudella eteläisellä Trans-Kaspian reitillä kulkeva, Nurminen Logisticsin täyspitkä konttijuna on lähtenyt tänään 10.5.2022 liikkeelle Kiinan Chongqingista. Reitti kulkee Kiinasta Kazakstanin, Azerbaidžanin, Georgian ja Romanian kautta edelleen Keski-Eurooppaan.

Nurminen Logistics rakensi reitin kahdessa kuukaudessa puhtaalta pöydältä yhdessä Kazakstanin rautateiden kanssa, mikä kertoo yhtiön laajasta osaamisesta ja kyvystä reagoida nopeasti asiakkaiden tarpeisiin muuttuneessa globaalissa logistiikkakentässä. 

Rautatie- ja merikuljetusta yhdistävä Trans-Kaspian reitti vastaa erinomaisesti nykyajan kuljetusketjujen tarpeisiin, jossa nopeus ja ympäristöystävällisyys ovat isossa roolissa; kuljetusaika Kiinasta Keski-Eurooppaan on keskimäärin kolme kertaa nopeampi verrattuna merikuljetukseen.  

konttihoro2.jpg

 ”Reitin avaaminen edellytti Kiinan rautateiltä vahvaa luottamusta tekemiseemme sekä ennen kaikkea asiakkaidemme uskoa meihin. Myös Nurmisen oma kansainvälinen rautatietiimi osoitti Euroopan mittapuulla ainutlaatuista osaamista ja toteutuskykyä vaikeassa ja nopeasti eteen tulleessa tilanteessa”, kertoo Nurminen Logisticsin toimitusjohtaja Olli Pohjanvirta.  

Uudelle reitille on kovaa kysyntää ja ensimmäisessä juna varattiin heti myyntiin tultuaan täyteen. Seuraava, 25.5. lähtevä juna on jo lähes täynnä, vain muutamia paikkoja on vapaana. Viikottaiset lähdöt on tarkoitus aloittaa kesäkuussa. Ensimmäisen junan kontit sisältävät eurooppalaisten asiakkaiden tuotteita laidasta laitaan. Kyydissä on muun muassa eri teollisuuden alojen komponentteja sekä kauppojen hyllyille päätyviä kesäsesongin tuotteita aina porealtaista ulkoliikuntavälineisiin. 

 Trans-Kaspian reitti vahvistaa Nurmisen nykyistä ovelta ovelle periaatteella toimivaa Aasian ja Pohjoismaiden välistä rautatiepalvelua sekä Norja-Ruotsi-Suomi välistä konttijunaliikennettä. Reitti kasvattaa myös yhtiön asiakaspohjaa Keski-Euroopassa ja mahdollistaa multimodaali kuljetusratkaisujen edelleen kehittämisen.

21.05.2022 14:22SKAL: Kuljetusalan polttoainetuessa vielä parannettavaa
21.05.2022 12:00Stora Enson yli 800 kesätyöntekijää työskentelee 70 eri tehtävässä
20.05.2022 22:00KATSO TÄSTÄ VIIKON 20/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
20.05.2022 16:11Myöhäinen kevät viivästyttää istutustöitä - istutuskauden jatkaminen loppupäästä mahdollista
20.05.2022 13:00Ajovarma jatkaa tieliikenteen lupa- ja tutkintotehtävien palveluntuottajana
20.05.2022 9:00Järeitä säästöpuita jätetään aiempaa enemmän hakkuissa ? vesiensuojelussa yhä parannettavaa
19.05.2022 10:52Metsäkeskus uudistaa Metsään.fi-palvelun
19.05.2022 10:32Maakaasun tulo Venäjältä saattaa loppua jo tällä viikolla - Gasum uusien haasteiden edessä
19.05.2022 10:14Nokian Renkailta joka sään ja akselipaikan linja-autorengas päätiekäyttöön
18.05.2022 11:00Volvon FM sähkökuorma-auto ensiesittelyssä Suomessa

Siirry arkistoon »