Turbo Compound -moottorit Renault Trucks kuorma-autoihin

17.11.2021 15.07

Renault_Trucks_T_Evolution_Turbo_compound.jpg

Renault Trucks varustaa T-, T High-, C- ja K-mallistojen kuorma-autot uusilla DE11- ja DE13-moottoreilla. Yhdessä edistyneiden teknologioiden, kuten Turbo Compoundin, ja erityisten palvelujen integroinnin kanssa nämä moottorit voivat vähentää polttoaineenkulutusta jopa 10 prosenttia.
Renault Trucks toi markkinoille uudet T-, T High-, C- ja K-sarjat vuonna 2021. Uusi mallisto sisältää lukuisia uusia parannuksia ajo- ja matkustusmukavuuteen. Renault Trucks jatkaa nyt tätä kehitystä tuomalla markkinoille uudet 11- ja 13-litraiset Euro VI Step E -standardin mukaiset DE11- ja DE13-moottorit, jotka yhdessä uusien teknologioiden ja erityisten palvelujen kanssa säästävät jopa 10 prosenttia polttoainetta Renault Trucksin edellisen sukupolven moottoreihin verrattuna. 

Renault Trucksin uuden sukupolven Euro VI Step E -moottorit DE11 ja DE13 sisältävät uutta teknologiaa, joka vähentää polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä merkittävästi.

Renault_Trucks_DE13TC_Turbo_Compound_01.jpg

DE11- ja DE13-moottoreissa on patentoitu Wave Piston -teknologia, joka tehostaa palotapahtumaa. Suuntaamalla liekit uudelleen palotilassa tämä ratkaisu mahdollistaa hapen tehokkaamman käytön ja siten paremman palamisen. Moottorit on myös varustettu uusilla, entistä tarkemmilla suuttimilla, joita on muokattu uutta palotapahtumaa varten.

Tehokkuuden parantamiseksi Renault Trucks on keskittynyt myös tehohäviön vähentämiseen: kiertokanget, männät ja kampiakseli on suunniteltu uudelleen. Lisäksi malleissa on uusi turboahdin, jossa on parannettu vasteaika ja säätyvätilavuuksinen öljypumppu yhdistettynä matalaviskoosiseen öljyyn.

Renault Trucks on optimoinut myös pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän ja uuden moottorin ohjausyksikön.

Optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi Renault Trucksin T-, T High- ja C-sarjat voidaan varustaa DE13 TC -moottorilla, jonka Turbo Compound -teknologia säästää polttoainetta merkittävästi, tinkimättä ajettavuudesta tai ajonopeudesta.

Turboahtimen perään sijoitettu lisäturbiini muuntaa pakokaasujen jäännösenergian mekaaniseksi energiaksi ja välittää sen kampiakselille moottorin lisävääntömomentin muodossa. 

Turbo Compound mahdollistaa siten suuremman vääntömomentin alhaisemmilla moottorin kierrosnopeuksilla. Moottoritiellä vakionopeudensäädintä käytettäessä ja ylämäkeen ajettaessa voidaan ylläpitää tasainen nopeus ilman tarvetta vaihtaa pienemmälle vaihteelle.

Nopeampaa vaihtamista 

Renault Trucks kuorma-autot on varustettu uuden sukupolven Optidriver-vaihteistolla, joka sisältää uuden ohjausohjelmiston ja kytkimen toimilaitteen, joka mahdollistaa tasaisemman ja nopeamman vaihteenvaihdon.

Kehittyneet ohjelmistot ja palvelut 

Polttoainesäästöjen lisäämiseksi Renault Trucks on valinnut käyttöön myös Smart Torque Control -ratkaisun, joka optimoi moottorin hyötysuhteen ajettavuutta heikentämättä.  

Renault Trucks on tehnyt parannuksia myös ennakoivaan Optivision-vakionopeudensäätimeen, joka käyttää tien pinnanmuototietoja optimoidakseen vaihteenvaihdot ja vähentääkseen polttoaineenkulutusta. 

Renault Trucks tarjoaa myös ratkaisuja, jotka auttavat kuljettajia seuraamaan ja vähentämään kalustonsa polttoaineenkulutusta ja CO2-päästöjä. Renault Trucksin Optifleet-kalustonhallintajärjestelmä (Check-palvelu) seuraa kunkin ajoneuvon polttoaineenkulutusta ja analysoi ajotyylejä löytääkseen ne alueet, joilla voidaan ryhtyä toimiin polttoaineenkulutuksen vähentämiseksi. Lisäksi Renault Trucks on kehittänyt kattavan koulutusohjelman, joka auttaa kuljettajia ajamaan entistä järkevämmin ja varmistamaan hyvän polttoainetalouden.

24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön

Siirry arkistoon »