Nokian CT -perävaunurenkaan kantavuus paranee entisestään

02.09.2021 10.00

NokianCT_NokianHeavyTyres.png

Painavimpia kuormia ja vaativimpia alustoja silmällä pitäen suunniteltu Nokian CT -maatalousperävaunun rengas on jo vuosia tuonut maansiirto- ja urakointitöihin vakautta, pitkää käyttöikää ja massiivista kantavuutta. Nyt renkaan suosittu 600/55R26.5-koko on päivitetty kestämään entistä suurempia kuormia ja korkeampia rengaspaineita – mahdollistaen entistä tehokkaamman työnteon. 

Maanviljelijöitä sekä kunnallisen että maanviljelysalan urakoitsijoita koskevat samat kasvavat tehokkuusvaatimukset kuin muitakin aloja. Suuremmat ja tehokkaammat traktorit pystyvät vetämään entistä suurempia kippiperävaunuja ja raskaampia kuormia, suoriutumaan maantiekuljetuksista nopeammin – ja tekemään enemmän samassa ajassa. 

“Nokian CT -perävaununrengas syntyi vastauksena tähän vahvan, mutta silti mukavan renkaan tarpeeseen”, kertoo tuotepäällikkö Tero Saari Nokian Renkailta. ”Meidän piti kehittää aivan uudenlainen rengas, joka suoriutuisi raskaista kuormista ja olisi samalla taloudellinen sekä pitkäikäinen.” 

Haastaja on täällä

Nokian Renkaat on jo vuosia ollut maatalouskäyttöön tarkoitettujen flotation-renkaiden edelläkävijä. Nokian CT -rengas äärimmäisen hyvin kulutusta ja vaurioita kestävine maansiirtoluokan teräsvyörakenteineen on tämän kertyneen rengasosaamisen tulosta. Renkaan paksu pintakuvio, suuri kontaktipinta sekä erikoisvahva rakenne tekevät siitä alansa kehittyneimpiin kuuluvan.

“Vuonna 2014 julkaistu Nokian CT on edelleen yksi maailman tukevimmista ja vakaimmista perävaununrenkaista”, Tero Saari toteaa. ”Kaiken lisäksi uusi kumiseos osoittautui niin vahvaksi, että ensimmäisten tuotantorenkaiden pitkä käyttöikä yllätti jopa meidät”, Saari virnistää. 

Tänä päivänä Nokian CT nauttii maailmanlaajuista suosiota monikäyttöisyytensä ansiosta. 

“Emme halunneet rajata renkaan käyttöä liiaksi”, Tero Saari määrittää. ”Tosielämässä samaa rengasta voidaan käyttää maansiirtoon, peltotöihin ja moniin muihin käyttötarkoituksiin – ja Nokian CT -perävaunurengas on osoittanut toimivuutensa näissä kaikissa, mikä on tehnyt siitä mm. suositun ensiasennusrenkaan perävaunuvalmistajien keskuudessa.” 

Parastakin voi parantaa

Jotta Nokian CT -rengas olisi entistä monikäyttöisempi, on Nokian Renkaat kehittänyt suosittua 600/55R26.5-kokoa entisestään.  

“Suurimmalla rengaspaineella uusi versio voi kantaa jopa 6,5 tonnia 65 km/h huippunopeudella”, Tero Saari kertoo. ”50 km/h nopeudella kantavuus on jo 7,9 tonnia. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että tandem -akselinen perävaunu voi kantaa jopa kaksi kuutiota enemmän maata tai hiekkaa.”

Vanhan version korvaava uusi 600/55R26.5-koon Nokian CT -rengas auttaa tekemään päivittäisestä työstä entistä tuottavampaa – ja se osoittaa, kuinka rengasteknologia mahdollistaa koneiden täyden potentiaalin hyödyntämisen.

”Kyky kuljettaa raskaita kuormia turvallisesti, mukavasti ja taloudellisesti on Nokian CT -renkaan perusajatus”, tiivistää Saari. ”Tämä päivitys pitää siitä huolta myös tulevaisuudessa.”

 
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »