Iveco Daily uudistuu vieläkin paremmaksi

02.06.2021 9.10

Iveco_Daily_2021_2.jpg

IVECO esitteli Uuden Dailyn jälleenmyyjäverkostolleen ja kansainväliselle lehdistölle suorassa digitaalisessa tapahtumassa. Malliuudistus toi Dailyyn kaivattuja uudistuksia.

Älykäs AIR-PRO-jousitus: ainutlaatuisen sujuvaa ja mukavaa ajoa

Uusi Daily esittelee vallankumouksellisen AIR-PRO-ilmajousituksen, joka mukautuu jatkuvasti käyttötarpeisiin ja tarjoaa ainutlaatuisen sujuvaa ja turvallista ajoa kuljettajalle ja kuormalle. Ainutlaatuinen AIR-PRO Continuous Damping Control (CDC) ‑yksikkö reagoi lähes välittömästi tiessä oleviin vaurioihin. Se laskee 10 millisekunnin välein kunkin iskunvaimentimen ihanteellisen paineen, jotta järjestelmä reagoi mahdollisimman dynaamisesti ajo-olosuhteisiin. 25 % pienempi tärinä tekee ajokokemuksesta äärimmäisen mukavan.

Älykäs AIR-PRO-järjestelmä mukautuu myös kuljettajan toiveisiin ja antaa hänen hallita jousitusta. Kuljettaja voi valita mukavuuden Soft-asetuksella, optimoida käsittelyä ja kallistuksen hallintaa täydellä kuormalla valitsemalla Load-asetuksen tai antaa järjestelmän itse hallita jousitusta mukautuvien parametrien mukaan Auto-asetuksella. AIR-PRO-jousitus mukautuu ajoneuvon kuormaan, mikä vähentää kallistuskulmaa mutkissa 30 %, parantaa kuljettajan turvallisuutta ja suojaa kuormaa.

AIR-PRO-jousitus tekee lastauksesta ja purkamisesta helppoa ja tehokasta säätämällä ajoneuvon alustan korkeutta alle 10 sekunnissa. Muistitoiminnon avulla käyttäjä voi syöttää muistiin kohdistuksen usein käyttämiinsä lastauspaikkoihin, minkä ansiosta ajoneuvo on aina valmiina lastausta ja purkua varten.

Iveco_Daily_2021_1.jpg

Älykästä AIR-PRO-järjestelmää on helppo hallita kojelaudan erillisellä kiertovalitsimella.

IVECO Driver Pal: kuljettajan äänikumppani

Uudessa Dailyssa on IVECO Driver Pal, uraauurtava kuljettajan ääni- ja digitaalikumppani. Se on täysin integroitu Alexa-teknologiaan, joten kuljettaja voi tuoda digitaalisen elämänsä autoon, olla puheen avulla vuorovaikutuksessa ajoneuvonsa ja ajoyhteisön kanssa ja käyttää IVECO:n liitettävyyspalveluita.

Alexan perusominaisuuksien lisäksi IVECO Driver Pal tarjoaa Amazon Web Servicesin kanssa kehitetyn ainutlaatuisen MYIVECO-ominaisuuden, jonka avulla kuljettaja voi tarkistaa ajoneuvon kunnon, määrittää ja hallita navigointijärjestelmää, pyytää tarvittaessa apua ja pyytää ajotyyliä koskevia vinkkejä polttoainetaloudelliseen ja turvalliseen ajoon.

IVECO Driver Pal vie Dailyn liitettävyyden uudelle tasolle. Sen avulla on helppo käyttää IVECO ON ‑liitettävyyspalveluita, jotka on kehitetty tukemaan asiakkaiden liiketoimintaa ennakoivasti ja tehokkaasti.

Toinen erikoisominaisuus on MYCOMMUNITY, jonka avulla kuljettaja voi kommunikoida kuljettajayhteisön kanssa. Kuljettajat voivat neuvoa toisiaan ja pyytää tietoa liikenneruuhkista ja muista häiriöistä ja välttää näin turhia pysähdyksiä ja viivästyksiä. Automaattinen käännöstoiminto auttaa ylittämään kielimuurin.

Iveco_Daily_2021_4.jpg

Uusi manuaalivaihteisto

Uudessa Dailyssa on uusi 6-portainen manuaalivaihteisto, joka tarjoaa erinomaisen ajokokemuksen luokkansa nopeimmalla ja tarkimmalla vaihteenvaihdolla. Tämä tekee siitä kaupungeissa ajavien kuljettajien suosikin, koska pitkät ratin takana vietetyt päivät ovat sen ansiosta mukavampia.

Uusi vaihteisto auttaa myös alentamaan kokonaiskustannuksia (TCO). 2,3-litrainen moottori on yhdistetty samaan kytkimeen kuin 3,0-litrainen moottori, mikä parantaa vakautta vaikeimmissa tehtävissä ja lisää kestävyyttä jopa 18 prosenttia. Uusi vaihteisto ei vaadi öljynvaihtoa, sillä väliä on pidennetty 350 000 kilometriin, mikä osaltaan vähentää huolto- ja korjauskustannuksia jopa 4 %.

Iveco_Daily_2021_3.jpg

Uudet istuimet 

Uudessa Dailyssa on täysin uudet istuimet,joiden istuimen ja ja selkänojan keskityynyt ja niskatuki ovat memory foamia – alan ensimmäisenä kevyissä hyötyajoneuvoissa. Memory foam muovautuu kehon mukaan ja jakaa painon tasaisesti vähentäen painehuippuja jopa 30 %. Tämä tekee istuimista huippumukavat ja suojaa selkäkivuilta. Sivuosat ovat 15 mm paksumpaa memory foamia, mikä parantaa sivusuuntaisen liikkeen hallintaa, turvallisuutta ja ajokokemusta. Pidempien ihmisten on mukavampi istua 20 mm pidemmällä ja 15 mm paksummalla etutyynyllä, joka tarjoaa paremman tuen pitkille jaloille. Istuimen puoleinen kotelo ja säätövivut on suunniteltu uudelleen, jotta ajoneuvoon nouseminen ja siitä poistuminen olisi helpompaa. Tämä on ihanteellinen ratkaisu ovelta ovelle ‑kuljetuksiin ja pakettien toimitustehtäviin, jotka vaativat jatkuvaa autosta nousua.

Iveco_Daily_2021_6.jpg

Suorituskykyä ja kestävyyttä

Uusi Daily on edelleen uskollinen maineelleen monipuolisena ajoneuvona laajan moottorivalikoimansa ansiosta. Se on ainoa ajoneuvo, johon on tarjolla kaksi moottoria, jotka on optimoitu tuottamaan parasta suorituskykyä jokaisessa tehtävässä. 2,3-litrainen F1A, jonka teho on 116–156 hv (saatavana kevyiden ja raskaiden tehtävien tyyppihyväksynnällä) ja 3,0-litrainen F1C, jonka teho on 160–207 hv. 2,3-litraisen F1A-moottorin polttoainetaloudellisuus on erinomainen: se säästää polttoainetta jopa 6 % WLTP-syklissä edelliseen malliin verrattuna. Vääntö on parantunut jopa 15 % uuden manuaalivaihteiston ansiosta, mikä parantaa Uuden Dailyn suorituskykyä vaativissa käyttötilanteissa ja sen korirakenteiden monipuolisuutta voiman ulosottovaatimusten suhteen. Uusi Daily on edelleen uskollinen kutsumukselleen vastuullisena ajoneuvona 3,0-litran CNG-moottorillaan, joka tarjoaa tehokasta ja reagoivaa suorituskykyä 136 hevosvoimallaan ja 350 Nm:n vääntömomentillaan.

Uusi Daily noudattaa Euro 6-D Final- ja Euro VI-E ‑standardeja ja saavuttaa vaatimustenmukaisuuskertoimen 1 (CF=1) jopa määräyksiä paremmin. Se tarkoittaa, että ajoneuvo alittaa päästörajat aidoissa olosuhteissa ja koko elinkaarensa ajan. Se käyttää kaksinkertaista pakokaasujen jälkikäsittelyn SCR-järjestelmää, joka on täysin uudistettu hoitamaan samat tehtävät kuin aiemmissa malleissa. Sillä ei ole vaikutusta ajoneuvon koriominaisuuksiin, vaan se säilyttää Dailyn legendaarisen monipuolisuuden.

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »