Vaihtokalusto myydään verkossa - Mascus vahvassa kasvussa01.06.2021 18.00
Miljoonilla vierailevilla ostajilla kuukaudessa, Mascus on maailman nopeiten kasvava verkkosivusto raskaan kaluston myyntikanavana. Löydät parhaat käytetyt kuorma-autot, metsäkoneet, maanrakennuskoneet, maatalouskoneet ja trukit Mascuksesta. Sivuilla käytettyä kalustoa ilmoittaa tällä hetkellä yli 6000 eri yritystä. (kuva yllä: Mascuksen kuukausittaisten sivunäyttöjen määrä kasvoi vuoden 2020 aikana 8 prosenttia noin 30 miljoonaan per kuukausi. Myös kävijämäärät ovat nousseet koko ajan.) Vaikka Mascus on läsnä globaalisti 58 maassa ja toimii 42 eri kielellä niin sen juuret ovat vahvasti Suomessa, missä palvelu syntyi vuonna 2000. - Suomessa kone- ja kuljetuskalustoa myyvät yritykset ovat olleet aikanaan pioneereja alan verkkokaupan käyttöönotossa. Tänä päivänä lähes kaikki alalla toimivat myyntiyritykset yhden miehen firmoista isoimpiin toimijoihin ovat mukana Mascuksessa mitä kautta käytetty kalusto tavoittaa ostajat kotimaassa ja ympäri maailman, kertoo Mascus Finlandin maajohtaja Tomi Keskinen. Maailma siirtyi lopullisesti verkkoon Korona muutti nopeasti maailmaa ja kaupankäynti siirtyi yhä enemmän verkkoon - niin myös raskaassa kalustossa. - Mascuksen kuukausittaisten sivunäyttöjen määrä kasvoi vuoden 2020 aikana 8 prosenttia noin 30 miljoonaan per kuukausi. Myös kävijämäärät ovat nousseet koko ajan; tammikuussa 2021 kävijöitä oli 4,8 miljoonaa. Kävijämäärissä Suomi on Euroopan maista sijalla kaksi mikä kuvaa palvelun suosiota synnyinmaassaan, ilmoittaa Keskinen. Eniten kasvua on tullut mobiilikäyttäjissä eli yhä usempi selaa vaihtokalustoa älypuhelimella. - Mobiilikäyttäjien määrä on noin tuplaantunut joka vuosi mutta desktop-käyttökin on edelleen laajaa sillä se tarjoaa omat etunsa, toteaa Keskinen. Kun tutkitaan Mascuksen ilmoitusmääriä niin maarakennusala on suurin kategoria maailmanlaajuisesti. - Suomessa eniten ilmoituksia on kuljetuskaluston ympäriltä ja lähes yhtä paljon maatalous- ja maarakennussektoreilta. Metsäkoneissa Mascus on ollut maailman markkinajohtaja jo vuosia kun mitataan ilmoitusmääriä eri palveluiden välillä, toteaa Keskinen. (kuva: - Mascus on ratsastanut raskaan kaluston digitaalisen markkinoinnin aallonharjalla jo yli 20 vuotta joten kokemusta ja näkemystä löytyy, sanovat maajohtaja Tomi Keskinen (oik.) ja myyntijohtaja Saki Aro.) Monipuoliset palvelut digimarkkinointiin Mascus on myös oiva partneri yrityksille jotka ovat nyt siirtymässä vahvemmin digitaaliseen maailmaan tai haluavat tehostaa toimintaansa siellä. - Mascus on ratsastanut raskaan kaluston digitaalisen markkinoinnin aallonharjalla jo yli 20 vuotta joten kokemusta ja näkemystä löytyy. Olemme joustava ja tehokas toimija eri kokoisille yrityksille kun halutaan hyviä tuloksia kustannustehokkaasti, lupaa Keskinen. Johtavan raskaan kaluston markkinapaikan lisäksi Mascus tarjoaa laajasti erilaisia markkinointityökaluja alan yritysten käyttöön. - Esimerkiksi bannerit ovat tehokas tapa näkyä ostovoimaiselle asiakaskunnalle. Pystymme kohdentamaan bannerit tarkasti haluttuun kohderymään ja eri markkina-alueille. Olemme toteuttaneet onnistuneita bannerikampanjoita suomalaisille vientiyrityksille heidän kohdemaihinsa, sanoo Mascus Finlandin myyntijohtaja Saki Aro. (kuva: Mascus pystyy kohdentamaan bannerit tarkasti haluttuun kohderymään ja eri markkina-alueille. Niitä hyödyntävät menestyksellä suomalaiset vientiyritykset kohdemaissaan.) Mascus rakentaa yrityksille myös vaihtokonesivut heidän omien verkkosivujensa sisään. - Vaihtokonesivut tehdään yrityksen brändin mukaisesti ja niiden päivittäminen tapahtuu kätevästi: kun vaihdokit syötetään Mascuksen sivuille niin kuvat ja tiedot päivittyvät automaattisesti myös yrityksen kotisivuille, kertoo Aro. Muita Mascuksen tarjoamia markkinointityökaluja ovat esimerkiksi Publisher-julkaisutyökalu millä asiakas voi luoda helposti ilmoitukset ja painotuotteet käytetystä kalustostaan sekä sähköposti tarjoustyökalu millä asiakas voi markkinoida vaihdokkejaan suoraan asiakkailleen. - Itse vaihtokoneportaalissa viime aikojen tärkeä uutuus on WhatsApp -ominaisuus ilmoittajan tiedoissa, mitä kautta ostajat voivat olla myyjään yhteydessä suoraan WhatsAppin kautta, sanoo Saki Aro. |