Törmäystestatut Work System ajoneuvokalusteet Carsport Designilta

16.02.2021 13.50

pastedGraphic.png

Work System tuo markkinoille uuden kevyiden hyötyajoneuvojen tuplalattian, joka on nyt törmäystestattu myös takaa tulevilta törmäyksiltä.

Yksi yleisimmistä onnettomuuksista liikenteessä on peräänajo, jossa toinen auto ajaa paikallaan olevaan auton perään. Work System on kehittänyt ainutlaatuisen tuplalattiaratkaisun, joka on törmäyssuojattu sekä edestä että takaa tulevilta törmäyksiltä. Alan törmäystestien standardi määrää törmäystestit vain edestä tuleviin törmäyksiin

Ajoneuvokalustetoimialan törmäystestien autojen sisätilat vastaavat standardia NS 286. Tämä standardi määrittelee törmäyksen nopeudella 50 km/h kiinteää estettä vastaan. Sisätiloihin on tällöin kiinnitettävä kuorma siten, että se ei vahingoita kuljettajaa tai matkustajia.

Loukkaantumisriski, jota ei käsitellä tässä standardissa on se, jos pakettiautoon törmätään takaapäin. Liian jäykät järjestelmäratkaisut, kuten suosittu tuplalattia, voi törmäyksessä työntyä matkustamoon. Törmäys voi vahingoittaa kuljettajaa tai matkustajaa, jos ajoneuvo osuu suurella nopeudella autoon takaapäin.

"Seuraamme kaikkia törmäys- ja vahinkotilastoja, joita eri vakuutusyhtiöt, alan lehdet ja laitokset välittävät. Olemme viime aikoina nähneet törmäystilanteita, joissa tämä skenaario on tapahtunut", kertoo Bengt Rimark, Work Systemin toimitusjohtaja. "Meillä, jotka valmistamme ajoneuvokalusteita, on suuri vastuu törmäysturvallisuudesta.

Asiakkaidemme huoltoautot toimivat pyörillä liikkuvina työpaikkoina. Siksi olemme kehittäneet uuden ainutlaatuisen tuplalattiakonstruktion, joka on turvallinen sekä edestä että takaa tulevilta törmäyksiltä. "

pastedGraphic_1.png

Work System suoritti oman ”aidon ympäristön” törmäystestin oikeilla tieliikennekuntoisilla autoilla

Ei ole olemassa kuormatilaa koskevaa standardia, joka määrittelisi auton takaosaan osuvia törmäyksiä. Siksi Work System on kehittänyt oman törmäystestin, joka tehdään tieliikennekuntoisilla autoilla simuloimaan raskaita törmäyksiä auton takaosaan. "Olen työskennellyt henkilökohtaisesti törmäysturvallisuuden kanssa yli seitsemän vuoden ajan, sekä Autolivin että Volvon kanssa ja ensisijaisesti henkilöturvallisuuden parissa.

Törmäysturvallisuus on tärkeä osa jatkuvaa kehitystyötämme", Rimark sanoo. "Olemme kehittäneet oman törmäystestin yhdessä törmäysturvallisuusalan parhaiden asiantuntijoiden kanssa saadaksemme mahdollisimman realistisen törmäystestin."

Work Systemin törmäystesti

Peräänajoa simuloiva törmäystesti tehtiin kahdella autolla, joista toinen, uudella Work Systemin tuplalattialla varusteltu auto, on paikallaan ja perään ajava auto on lastattu 400 kilolla ylimääräistä kuormaa, mikä on melkein kolminkertainen määrä alan törmäystestien vaatimusten mukaisesta kuormasta. Törmäystesti suoritettiin 60.2 km/h nopeudella ja tuotetut G-voimat saavuttivat testissä 26G tason. Uusi tuplalattia on rakennettu niin, että törmäyksen voimasta se hallitusti muotoutuu uudestaan niin, ettei se pääse tunkeutumaan ohjaamoon, vaikka törmäysvoima ylittää 10 tonnia. Siten se ei vahingoita kuljettajaa tai matkustajia.

Uusi tuplalattia on käynyt myös standardin NS 286 mukaisen edestä tulevan törmäyksen testin läpi ilman ongelmia.

Work System AB

Works System AB on perustettu vuonna 2009. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tenhultissa ja yrityksellä on 12 omaa yritystä konsernissa. Yritys on 100 % keskittynyt pakettiautojen hyllyratkaisuihin, lisävarusteisiin ja pakettiautojen sisätiloihin, jotta yritys voi tarjota hyötyautoille mahdollisimman laadukkaat ja turvalliset tuotteet. Ruotsissa Work Systemiä edustaa 23 toimipistettä jakautuen koko maan alueelle. Ruotsin ulkopuolella Work System toimii myös Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Alankomaissa.

Vahva jatkuva kasvu ja laajentuminen alusta asti on tuonut yritykselle viisi Gazelle palkintoa ja Ruotsin suurimman yrityslehden myöntämä Super-Gazelle tittelin myötä on vahvistanut, että yritys on alansa johtava yritys. Yhtiöllä on erittäin vahva omistusrakenne, jonka pääomistaja on Entreprenörinvest AB, jonka omistaa 100% IKEA perheen Kampradin säätiö, sekä perustajat Jonas Hallenborg ja David Nord.

Jonasson Oy – Carsport Design

Jonasson Oy on vuonna 1965 perustettu, alusta asti autojen sisustamiseen keskittynyt kotimainen perheyritys. Ylöjärveläinen Jonasson Oy - Carsport Design sisustaa ja varustelee Volkswagen-, Mercedes-Benz- ja Ford - hyötyautoista monikäyttöisiä esteettömiä- ja koululaistakseja, linja-autoja, autoverottomia retkeilyautoja, luksusluokan yritysautoja sekä tuotantoajoneuvoja omalla Carsport Design -tuotemerkillään. Yli 40 ajoneuvovarustelun ammattilaisen voimin Carsport valmistaa yli 500 yksilöllistä kevyttä hyötyajoneuvoa.

Liikevaihto on yli 9 miljoonaa euroa. Vienti suuntautuu pääasiassa Ruotsiin.

18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.03.2024 19.00Vuokrakoneilla tehokkuutta kierrätysprosesseihin
15.03.2024 9.17Valkohäntäpeurakanta laskee suunnitellusti - Kannan pieneneminen on metsästäjien pitkäjänteisen työn tulosta
15.03.2024 9.02Tiguanin lataushybridien myynti alkaa
14.03.2024 15.13Volvo Finland Ab muuttaa organisaatiotaan - Manninen palaa Volvolle

Siirry arkistoon »