Volvo Trucks ja Renault Trucks tukemassa kaasukuorma-autohankintaa merkittävällä lisäedulla

01.12.2020 9.36


 
Valtio myöntää hankintatukea kaasukuorma-auton ostajalle tai leasing-käyttöön ottajalle. Volvo Finland tukee kaasuauton hankintaa lisäedulla – vuoden huollot kaupan päälle.

Valtio on päättänyt myöntää hankintatukea uuden yli 16 tonnisen kaasukäyttöisen kuorma-auton ostoon tai vähintään kolmen vuoden pitkäaikaiseen leasingkäyttöön ottamiseen. 
Hankintatuen suuruus on LNG-kuorma-auton osalta 12 000 euroa ja CNG-käyttöiselle ajoneuvolle 5000 euroa. Kuorma-auton ostaja tai pitkäaikaisvuokraaja hakee tuen Traficomilta. Tuki maksetaan auton ostajalle tai pitkäaikaisvuokraajalle. Volvo Finland on tarvittaessa mukana tukemassa ja neuvomassa asiakasta tuen hakuprosessissa.

Volvo Finland haluaa olla mukana raskaan liikenteen päästönvähennystalkoissa ja tarjoaa valtion hankintatuen lisäksi vuoden huollot valtuutetuilla Volvo-korjaamoilla. Kampanja koskee kaikkia joulukuun alusta alkaen hankittuja uusia kaasukäyttöisiä Volvo ja Renault Trucks -kuorma-autoja. Volvo Finlandin maahantuomasta kuorma-autovalikoimasta on saatavilla laaja valikoima vaihtoehtoisilla polttoaineilla liikkuvia kuorma-autoja: Volvo Trucksilta löytyy sekä LNG- että CNG-auto ja ensi vuoden alusta alkaen Euroopan markkinoille tulee myös kattava valikoima sähkökuorma-autoja. Renault Trucksin tuotevalikoimaan kuuluu D Wide CNG sekä sähköautopuolelta D ja D Wide ja Renault Master -pakettiauto.

Volvo Trucksin LNG-kuorma-auto on ympäristöystävällinen valinta pienemmillä polttoainekuluilla: LNG-kuorma-autossa hiilidioksidipäästöt ovat 20% pienemmät vastaavaan diesel-ajoneuvoon nähden, polttoainekustannukset puolestaan 30% pienemmät. Suorituskyvyssä ei tarvitse tehdä kompromisseja LNG:n tai dieselauton välillä, sillä moottoriteknologian ansiosta LNG-moottori on teholtaan dieselin veroinen ja sopii jopa 68 tonnin yhdistelmämassoille. Volvon LNG-moottori toimii dieselmoottorin työkierrolla, joka puolestaan takaa erinomaisen moottorin hyötysuhteen. Huoltoväleiltään kaasu- ja dieselkäyttöisten kuorma-autojen välillä ei ole eroa. 

Renault Trucksin kaasuautovalikoimaan kuuluu D Wide CNG kuorma-auto, josta on saatavilla 4x2 ja 6x2 -variaatiot ja kolme eri ohjaamovaihtoehtoa. Mallista riippuen auton toimintasäteeksi saadaan jopa 800 kilometriä. D- ja D Wide - kuorma-autoista löytyy myös sähköversiot. Niiden myynti on jo alkanut Suomessa ja toimituksia saadaan maahan ennen kesää 2021. Renault Master -pakettiautosta on tarjolla täyssähköversio sekä peltiumpiautona että ohjaamoalustana. Näihin on mahdollista rakentaa erilaisia päällirakenteita monia käyttötarkoituksia varten. Ensimmäisen täyssähkö Renault Master –pakettiauton pitäisi saapua Suomeen vielä tämän vuoden puolella.

29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan

Siirry arkistoon »