Puutavara-autoilijat luottaa kotimaisiin vetolaitteisiin

29.11.2020 11.30

riiko13.jpg

Kotimaisten tyyppihyväksyttyjen TAV-vetolaitteiden valmistus perustuu yli 40 vuoden kokemukseen alalta. Tuotteiden kehittämisessä ykkösasia on aina ollut käyttäjiltä saatu palaute.

(kuva yllä: TAV -vetolaitteet ovat saavuttaneet puutavara-autoilijoiden luottamuksen. Konekorjaamo Riikonen Oy:n RIIKO -puutavaravarusteluissa TAV -vetolaitteet on asiakkaiden ykkösvalinta.)

TAV-tuotevalikoimaan kuuluu vetokytkimet varsinaisen perävaunun ja Dollyn vetoon sekä vetopalkit, sivulevyt, kaukokäyttölaitteet, lisävarusteet ja varaosat.

- Loppukäyttäjien lisäksi erittäin suuressa roolissa vetolaitteissa on päällerakentajien kansa tehtävä tiivis yhteistyö. Meidän tehtävänä on palvella autovarustelijoita parhailla mahdollisilla tuotteilla, nopeilla toimituksilla sekä teknisellä osaamisella, sanoo M. Korte Oy:n Jarkko Schroderus.

Asiakkaiden ykkösvalinta

Ensi vuonna 40-juhlavuottaan viettävä Konekorjaamo Riikonen Oy valmistaa RIIKO puutavara-, sora- ja energiapäällirakenteet merkkivapaasti kaikkiin kuorma-autoihin kaikkien akseli- ja jousitusvaihtoehtojen erityisvaatimusten mukaan. Lisäksi myyntiohjelmaan kuuluvat Kilafors -perävaunut, Özgül -puoliperävaunut, Kesla -puutavaranosturit sekä Tamtron -puutavaranosturivaa´at. Kattavasta valikoimasta löytyy lisäksi myös renkaat, vanteet, varaosat ja lisätarvikkeet. Joensuussa toimivassa korjaamossa vankalla kokemuksella tehdään asennusten lisäksi myös korjaukset ja huollot kaikkiin raskaan kaluston ajoneuvoihin ja työkoneisiin.

- TAV -vetolaitteista on tullut puutavara- ja sorakuljetusten asiakkaidemme keskuudessa ykkösvalinta. Kotimaisuus, korkea laatu, kestävyys ja toimintavarmuus ovat asioita joita kentällä arvostetaan, sanoo Konekorjaamo Riikonen Oy:n Jari Riikonen.

riiko22.jpg

(kuva: Yhdistelmien mitat ja massat ovat kasvaneet joten vetolaitteet ovat aiempaakin kovemmalla. Puunajossa niiden kestävyydestä ja luotettavuudesta ei voi tinkiä.)

Viime vuosina yhdistelmien mitat ja massat ovat kasvaneet joten vetolaitteet ovat aiempaakin kovemmalla.

- Suomalaisiin erityistarpeisiin kehitetyt TAV -vetolaitteet ovat näyttäneet käytössä kestävyytensä myös järeimmissä HCT-yhdistelmissä, toteaa Leinonen.

- Olemme vetolaitevalmistajana mukana kehittämässä ja tutki- massa uusien kokonaismassoiltaan suurempien HCT-yhdistelmien testausta Suomessa. Näin saamme arvokasta tietoa tuotekehitykseemme, jotta voimme olla tulevaisuudessakin oikea ja turvallinen valinta raskaiden ajoneuvoyhdistelmien vetolaitetoimittajaksi, sanoo Jarkko Schroderus.

Asennus helppoa - teknistä tukea tarjolla

Konekorjaamo Riikonen asentaa varustelemiinsa autoihin TAV-vetolaitekokonaisuuksia sekä irtokytkimiä silloin kun vetopalkki tulee kuorma-autotehtaalta valmiina.

- Asennus on tehty helpoksi ja M. Kortteelta saa osaavaa teknistä tukea aina kun sitä tarvitaan. Yhteistyö on muutenkin läheistä ja yhdessä mietitään jatkuvasti uusia ratkaisuja, kehuu Riikonen.

Myös kotimaisen vetolaitevalmistajan toimitukset saavat Konekorjaamo Riikoselta kiitosta:

- TAV-tuotteet valmistetaan Ylöjärvellä ja tehdastoimitukset pelaavat hienosti kun ei olla ulkomaan rahdin varassa. Lisäksi meillä on koko ajan vetolaitteita omassa varastossa, toteaa Riikonen.

riiko32.jpg

(kuva: Konekorjaamo Riikonen Oy varustelee myös sora-autot ja maahantuo Kilafors -perävaunut. TAV-vetolaitteet on asiakkaiden suosima valinta myös sorayhdistelmissä.)

Huollettu vetolaite kestää käyttöä ja aikaa

TAV-vetokytkimet kestävät kovaa käyttöä vuodesta toiseen.

- Vetokytkintä pitää kuitenkin muistaa huoltaa säännöllisesti sekä tarkkailla että kaikki on kunnossa. TAV-tuotteissa takuuasiat hoituvat ja varaosia on aina saatavilla - tosin harvoin niihin joudutaan turvautumaan. Yleensä vetolaiteremontti on edessä silloin jos yhdistelmälle on sattunut joku haaveri tai vanha vetokytkin on käyttöikänsä päässä, sanoo Riikonen.

19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat

Siirry arkistoon »