Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:20364007 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

23.10.2020 21:00KATSO TÄSTÄ 30. JUHLALÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »28.10.2020 8:22Metsäteollisuus: Elinkeinoelämän kilpailukyky jää sivurooliin fossiilittoman liikenteen työryhmän raportissaLue lisää »27.10.2020 14:45Autoliitto jätti eriävän mielipiteen fossiilittoman liikenteen työryhmän loppuraporttiinLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

23.10.2020 21:00KATSO TÄSTÄ 30. JUHLALÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »28.10.2020 8:22Metsäteollisuus: Elinkeinoelämän kilpailukyky jää sivurooliin fossiilittoman liikenteen työryhmän raportissaLue lisää »27.10.2020 14:45Autoliitto jätti eriävän mielipiteen fossiilittoman liikenteen työryhmän loppuraporttiinLue lisää »

Monipuolinen ja laaja KESLA City -nosturimallisto on saatavilla nyt myös hytillisenä

15.10.2020 8:33

keslacity1.jpg

Keslan muutama vuosi sitten lanseeraama City-nosturimallisto on rakennettu kaupunkiolosuhteita silmällä pitäen, sillä nosturit on varustettu KESLA proSTABILITY-vakaudenhallintajärjestelmällä. Järjestelmä pitää huolta nosturin käytön turvallisuudesta.

Alun perin nosturimallia oli saatavana vain muutamana Z-mallina ja radio-ohjauksella, mutta nyt malleja löytyy eri kokoluokista sekä Z- että suorapuomisena ja ohjauskin onnistuu radio-ohjauksen lisäksi avohallintalaitteesta joystickein ja nyt uutuutena myös hytistä käsin. 

Radio-ohjauksesta hyttiohjaukseen 

Laaja KESLA City -mallisto käsittää 12, 15 ja 17 tonnimetrin nostureita useilla eri ulottuvuuksilla sekä suora- että z-puomisena. Alun perin nostureiden ohjauksessa lähdettiin radio-ohjauksesta vakaudenhallintajärjestelmän kanssa. Sittemmin saataville on tullut avohallintalaite, avohallintalaitteen ja radio-ohjauksen yhdistelmä sekä viimeisimpänä hytti. 

- Hytille on ollut selkeä tilaus paitsi kotimaassa myös yleisesti metallinkierrätyksessä, jossa yhtäjaksoiset työskentelyajat ovat selvästi keskimääräistä pidempiä, kertoo City-nostureiden liiketoiminnan kehittämisestä vastaava Toni Lehtinen Kesla Oyj:stä. 

Hytti mahdollistaa perinteisen sähköisen 2-vipuohjauksen lisäksi myös sähköisen ohjauksen joko 2 tai 4 vivulla sekä kahdella polkimella. 

KESLA City-nostureissa on aina sähköinen ohjausventtiili, jonka avulla nosturin ohjaus on tarkkaa ja kevyttä. Nostureissa on laajat hydrauliikkakanavat, minkä ansiosta liikkeet ovat tarvittaessa myös nopeat. Näitä ominaisuuksia myös asiakkaat ovat arvostaneet KESLA City-nostureissa. 

- KESLA City -nosturit ovat kappaletavaranostureita nopeampia ja kestävämpiä, mitä asiakkaat arvostavat korkealle, kertoo Lehtinen.

keslacity2.jpg

KESLA proSTABILITY on Keslan oma ohjelmisto 

KESLA City -nostureissa hyödynnetty vakaudenhallintajärjestelmänä KESLA proSTABILITY -järjestelmää, joka on Keslan omaa kädenjälkeä. Oma osaaminen mahdollistaa myös asiakaskohtaiset säädöt. Joillekin asiakkaille on esimerkiksi säädetty, että tietyissä puomin asennoissa nostoja pystytään tekemään ilman tukijalkoja. Anturointi mahdollistaa myös joidenkin liikkeiden, esimerkiksi kuljetusasennon, osittaisen automatisoinnin. 

- Järjestelmä on saanut helppokäyttöisyydestään positiivista palautetta, toteaa Lehtinen. 

Metsän ja tehdasalueiden ulkopuolella työskennellessä nosturissa tulee lain mukaan olla vakaudenhallintajärjestelmä, vaikka käytännössä moni työskentelee peruspuutavaranosturilla ilman vakaudenhallintaa.

KESLA City-nostureiden syntyivät yhteistyöstä ranskalaisen Dalby-Techmatin kanssa 

KESLA City-nostureiden tarina lähti liikkeelle 2016 Ranskasta, jonne ensimmäinen City-nosturi ZT17 suunniteltiin ja myytiin Recycling-nosturin nimellä. Ranska on tänäkin päivänä vahvin City-nostureiden markkina-alue juuri vahvan yhteistyökumppanin ansiosta. 

Alun perin nosturit myytiin Ranskaan lähinnä jäteastioiden tyhjennykseen, mutta nykyisin niiden käyttökohteet ovat monipuolistuneet. 

– Yhteistyökumppanimme Techmat myy auto-nosturi-koukkulavapaketteja nykyisin myös mm. rakennusjätteiden keräämiseen, maa-ainesjakeluun ja metallinkierrätykseen, kertoo Lehtinen. 

Nostureiden myynti on kasvanut tasaisesti viime vuosien aikana. 

- Myynti on kasvanut viime vuosina Ranskan lisäksi kotimaassa. Yhdysvaltojen markkinat vaikuttavat lupaavilta. Toimitimme sinne juuri ensimmäisen isohkon City-nosturierän, joka sisälsi sekä suora- että Z-puomisia nostureita. Nosturit menivät eläinten ruhojen käsittelyyn. 

Kesla on toimittanut kotimaahan useita City-nostureita.

23.10.2020 21:00KATSO TÄSTÄ 30. JUHLALÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
28.10.2020 8:22Metsäteollisuus: Elinkeinoelämän kilpailukyky jää sivurooliin fossiilittoman liikenteen työryhmän raportissa
27.10.2020 14:45Autoliitto jätti eriävän mielipiteen fossiilittoman liikenteen työryhmän loppuraporttiin
27.10.2020 14:15Uusi keksintö muuntaa älypuhelimen kaikuluotaimeksi
27.10.2020 14:10Nokian Renkaat Oyj Osavuosikatsaus Q3: Hyvä suoritus epävakaassa markkinaympäristössä
27.10.2020 13:20Valmetin osavuosikatsaus Q3: Saadut tilaukset laskivat 700 miljoonaan euroon ja vertailukelpoinen tulos ennen rahoituseriä kasvoi 91 miljoonaan euroon.
27.10.2020 12:04Finavia avaa Helsinki-Vantaan pysäköintitalot autojen ja veneiden talvisäilytykseen
27.10.2020 10:00Postin Rahtipalvelut siirtymässä vaihtoehtoisiin polttoaineisiin ja käyttövoimiin kuljetuksissa
27.10.2020 9:00Lataa tästä maksuttomat oppaat yritysten tietosuojan ja tietoturvan tueksi
27.10.2020 8:23SONAX pinnoiteuutuus auton maalipinnan viimeistelyyn

Siirry arkistoon »