Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:19418160 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2020 23:33KATSO TÄSTÄ 25. JUHLA LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »18.9.2020 13:11Aila-myrskyn metsätuhojen arviointi on alkanutLue lisää »18.9.2020 9:03Metsätalouden kannattavuus hiipui huippuvuoden jälkeenLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2020 23:33KATSO TÄSTÄ 25. JUHLA LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »18.9.2020 13:11Aila-myrskyn metsätuhojen arviointi on alkanutLue lisää »18.9.2020 9:03Metsätalouden kannattavuus hiipui huippuvuoden jälkeenLue lisää »

AMMATTILEHTI KOEAJAA: MAN TGE 3.180 4x2 - Hyvä on nyt vieläkin parempi

28.08.2020 19:23

van12.jpg

Parin vuoden ikään yltänyt MAN TGE -mallisto on saanut markkinoilla erittäin hyvän vastaanoton. Edistyksellistä autoa hiotaan jatkossakin koko ajan paremmaksi. Loppukesästä MAN päivittää TGE:n radiot, mikä tuo mukanaan tukun uusia ja lakisääteisiä toimintoja multimedialaitteisiin.

(kuva yllä: Suomalaisten suosikki MAN TGE 3.180 taipuu moneen; TGE -malliston kantavuudet ovat mallista riippuen noin 600 - 1500 kg ja vetopainot 2500 - 3000 kg.) 

MAN TGE mallisarjan pakettiautojen myynti on sujunut Suomessa odotetun kaltaisena. Sisarmalli VW Crafterin tavoin TGE:n valtteja kilpailussa ovat korkea kantavuus ja luokkansa suurimpiin lukeutuva kuormatila sekä edistyksellinen, hyvään polttoainetalouteen yltävä voimanlähde- ja vaihteistovalikoima - unohtamatta täyssähköistä e-TGE mallivaihtoehtoa. Monipuolinen TGE -mallisto kattaa umpikylki- ja alustavaihtoehdot useina eri akseliväli-, koripituus- ja vetotapavaihtoehtoina. 

Myynnin keihäänkärkenä on 180 hv moottorin voimin kulkeva MAN TGE 3.180, jota on tarjolla manuaalvaihteistolla ja 8-pykäläisellä automaattivaihteistolla. Suomessa MAN TGE mallistosta ovat saavuttaneet suosiota nyt koeajettavan auton kaltaiset automaattivaihteistolla täydennetyt ja kattavasti varustellut pitkät koripituudet.

van22.jpg

(kuva: Ohjamon puolella MAN TGE tarjoaa tuttua laadukasta yhteneväisyyttä VW Craftreriin.)

Ammattikäyttöön

MAN TGE tarjoaa sisarmalliaan kattavamman vakiovarustelun ja sen verhoilumateriaalit ovat raskasta ammattikäyttöä silmällä pitäen paitsi mukavia myös helposti puhdistettavia ja hyvin kulutusta kestäviä. Ajomukavuuden ja ohjaamotilojen sekä kuormatilan käytettävyyden osalta MAN TGE yltääkin mallivaihtoehdosta riippumatta luokkansa kirkkaimpaan kärkeen. 

Nyt koeajettavan etuvetoisen keskipitkän ja normaalikorkuisen mallin miltei suorakaiteen muotoisen kuormatilan vetoisuudeksi ilmoitetaan 14,4 kuutiometriä, mikä yhdessä alle 60 senttimetrin kuormauskorkeuden ja suurikokoisten lastausaukkojen kanssa mahdollistaa TGE:n käytön monipuolisissa kuljetustehtävissä.

van3.jpg

(kuva: Syksyllä TGE saa uudet 6,5 ja 8 tuuman näytöillä varustetut multimedialaitteet.)

Kehittynyttä multimediaa

MAN varustaa tuotantoviikosta 32 eteen päin kaikki TGE:t uusilla multimedialaitteilla. Taustalla syksyn kuluessa voimaan astuva asetus, mikä tuo DAB+ digitaaliradiot pakollisiksi varusteiksi eCall-järjestelmän rinnalle N1 -luokan pakettiautoihin.

Suomessa on jatkossakin vakiona 6,5 tuuman näytöllä varustettu MAN Media Van -järjestelmä, jossa on yhdistettynä eCall -soittopalvelut ja joitakin ajotietokoneen toimintoja. Lisähinnasta, joskaan ei jälkiasenteisena perusmankkaan on tarjolla MAN SmartLink eli Hands free ja matkapuhelimen peilauspalvelut eri valmistajien laitteille. SmartLink mahdollistaa matkapuhelimen navigointipalveluiden yhdistämisen radion näytölle. 

Kattavampaa palvelutarjontaa ja suurempaa näyttöä kaipaavalle on tarjolla lisähinnasta 8-tuuman näytöllä varustetut MAN Media Van Business- ja MAN Media Van Business Navigation -vaihtoehdot. 

Viimeksi mainituissa on vakiona MAN SmartLink ja laajennetut ajoneuvotietopalvelut sekä navigaatio parin vuoden päivityspaketilla. Isolla näytöllä varustetut vaihtoehdot toimivat myös peruutuskameran näyttönä, jos sellainen on asennettuna.

Taloudellinen

MAN TGE malliston voimanlähteenä toimii VW-yhtymän kehittämä ja valmistama kaksi- litrainen moottori. Suomeen tuotavassa MAN TGE mallistossa nelisylinterisestä myllystä on tarjolla 102 hv, 140 hv ja 180 hv vaihtoehdot, mitkä yltävät erinomaiseen polttoainetalouteen. Koeajossa 180 hv moottorin ja automaattivaihteiston yhdistelmällä yllettiin leppoisassa kesäkelissä ja maltillisella ajotavalla parhaimillaan alle 9 litran kulutuslukemiin. Moottoritienopeuksilla kulutus kasvaa 11 litraan ja ylikin.  

Kokonaisuutena MAN TGE antaa rahalle erittäin hyvän vastineen ja vamistajan koko maan kattava huolto- ja jälleenmyyjäverkosto pitää pitää huolen että ammattiautoilijan pyörät pysyvät pyörimässä.

18.09.2020 23:33KATSO TÄSTÄ 25. JUHLA LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisia
18.09.2020 13:11Aila-myrskyn metsätuhojen arviointi on alkanut
18.09.2020 9:03Metsätalouden kannattavuus hiipui huippuvuoden jälkeen
18.09.2020 5:55Nimitykset: Liisa Kaattari DAF:lle
17.09.2020 12:13Chevrolet Silverado 1500 3.0 TD Duramax - Vihdoin täällä!
17.09.2020 10:36Continental Tekniikan Maailman nastarengastestin kärkeen
17.09.2020 10:10Työsuhesähköautolle luvassa veroetuuksia
17.09.2020 9:55Etäohjattava Valtra-traktori kykenee nyt entistä vaativampiin tehtäviin
17.09.2020 9:45Väitöstilaisuus: Ohjelmoidut bakteerit muuntavat teknisen ligniinin voitelu- ja polttoaineiksi
17.09.2020 9:02Stora Enso lupaa Oulun alueelle lisää työtä ja puukauppatuloja

Siirry arkistoon »