Uudistunut Toyota Hilux Suomeen loppusyksystä 2020

04.06.2020 8.30

HILUX_3_4_front.jpg

Toyota Hiluxin keulan ilme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluilla etumaskilla ja etupuskurilla. Uutta ilmettä täydentävät hienosti saatavilla olevat uudet LED-valot niin edessä kuin takana, uudet 18” vannemallit sekä nippu uusia ulkovärejä.

Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8” mediakeskuksen kosketusnäyttö jota on höystetty painikkeilla kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan helpottamaan mediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa. Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää sekä sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot.

HILUX_interior_full_dash.jpg

Saatavilla on liuta huippuluokan varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla.

HILUX_Topshot.jpg

Totuttuun tapaan myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on huima, ja erilaisilla varusteilla voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin.

Voimalinjat

Uuden Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0 - 100 km/h kiihtyvyyden 10,0 s aikaan taloudellisuuden siitä kärsimättä.

Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen automaattivaihteisto on jatkossa saatavilla kummankin korimallin yhteyteen.

*Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä.

HILUX_3_4_back.jpg

Ajamisen dynamiikkaa

Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää legendaariset mittasuhteet omaavat maastoajo-ominaisuudet ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu, luja tuote mikä kestää maasto-ajon vaativat olosuhteet.

Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu niin ohjausta kuin jousitusta hienosäätämällä. Tarkemmin jousitus on kokenut muutoksia mm. takalehtijousien uudesta toteutustavan ja  iskunvaimennuksen hienosäädön kautta niin edessä kuin takana. Joutokäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 rpm) helpottaa entisestään ryömintäajoa vaihteiston hitaalla alueella, ajonvakautusjärjestelmää on päivitetty ja kuljettajalla on käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö.

19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »