Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:18718572 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

6.8.2020 10:05Itärajan läpivalaisutekniikkaan merkittävä päivitysLue lisää »6.8.2020 9:09Nimitysuutinen MAN Truck&Bus FinlandLue lisää »5.8.2020 11:22Maaston kosteusolosuhteita kuvaava kartta-aineisto auttaa kosteiden alueiden löytämistä puunkorjuun suunnittelussaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

6.8.2020 10:05Itärajan läpivalaisutekniikkaan merkittävä päivitysLue lisää »6.8.2020 9:09Nimitysuutinen MAN Truck&Bus FinlandLue lisää »5.8.2020 11:22Maaston kosteusolosuhteita kuvaava kartta-aineisto auttaa kosteiden alueiden löytämistä puunkorjuun suunnittelussaLue lisää »

Sennebogen 875 Hybrid - Tehokas materiaalinkäsittelykone monipuoliseen operointiin

07.01.2020 19:03

uusikuva1.jpg

Oy Adolf Lahti Yxpila Ab on moderni konealan ammattilainen, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia, asiakaskohtaisesti kohdennettuja logistiikka- ja konepalveluratkaisuja metsäteollisuudelle, kaivosalalle, kemianteollisuudelle ja kaupalle. 

(kuva yllä: Uusi Sennebogen 875 Hybrid -materiaalinkäsittelykone soveltuu monipuoliseen satamakäyttöön laivojen purussa ja lastauksessa.)

- Vuonna 2019 toimimme yli 15 toimipisteessä eri puolella Suomea. Toteutamme niin pienet kuin suuretkin toimeksiannot täsmällisesti ja asiakkaan vaatimusten mukaisesti. Toimimme osana kansainvälistä KWH-konsernia. Yhdistämme konsernimme satamaoperaattoreiden kanssa meri- ja maakuljetukset sekä tehdas- ja kaivospalvelut saumattomaksi kokonaisuudeksi, joka edistää asiakkaidemme liiketoimintaa ja kannattavuutta, sanoo Oy Adolf Lahti Yxpila Ab:n aluejohtaja Pekka Pöllänen ja jatkaa:

- Mikäli kyseessä on satamien kautta kulkeutuvaa materiaalia, pystymme kehittämään kilpailukykyisiä ratkaisuja, yhdistämällä omaa ammattitaitoamme, satamaoperaattoreidemme osaamista, sekä maantie- ja rautatiekuljetuksia. Laaja yhteistyökumppaneiden verkosto mahdollistaa asiakkaillemme erittäin kilpailukykyiset ratkaisut.

senne2.jpg

(kuva: Oy Adolf Lahti Yxpila Ab:n Pekka Pöllänen (vas.) ja Niko Miettinen (oik.) kättelivät kaupat uudesta Sennebogen 875 Hybrid -koneesta Bauma 2019 -messuilla Sennebogenin tehtaan Robert Aumüllerin (toinen vas.) ja maahantuoja OP System Finlandin Urho Voutilaisen kanssa.)

Uusi Sennebogen satamaoperointiin

Loppukesästä 2019 Adolf Lahti otti käyttöön uuden Sennebogen 875 Hybrid -materiaalinkäsittelykoneen, millä operoi konserniin kuuluva Oy M. Rauanheimo Ab.

- Hankimme koneen mikä soveltuu hyvin monipuoliseen työskentelyyn satamissa laivojen purussa ja lastauksessa. Asiakkamme vaativat jatkuvasti tehokkaampaa toimintaa mihin päästään uudella koneteknogialla ja osaavilla kuljettajilla. Tällä hetkellä Sennebogen on Mussalon satamassa lastaamassa lannoiteraaka-aineita laivoihin, mutta sitä voidaan tarpeen mukaan helposti siirrellä eteläisen Suomen satamissa ponttoonikuljetuksena. Kone soveltuu laajasti erilaisiin tehtäviin kuten metsäteollisuuden sellun, hakkeen ja puun käsittelyyn, kertoo Oy Adolf Lahti Yxpila Ab:n kaluston operoinnista vastaava Niko Miettinen.

Tarkkaa harkintaa - nopea ostopäätös

Sennebogeniin päädyttiin tarkan harkinnan jälkeen mutta päätös investoinnista syntyi lopulta todella nopeasti.

- Olen seurannut Sennebogenin koneiden kehitystä tiiviisti, vieraillut tehtaalla ja kuullut siitä hyvää muilta käyttäjiltä. Esimerkiksi Euroports on operoinut Pietarsaaressa kyseisellä saksalaismerkillä yli kymmenen vuoden ajan luotettavasti ja Sennebogen on ollut koko ajan sataman nopein kone sellun lastauksessa. Itse investointipäätös syntyi lopulta hyvin äkkiä huhtikuussa Bauma -messuilla, kun tehdas ilmoitti että heillä on tilauksissa tapahtuneiden muutosten takia tarjota yksi kone todella nopeaan toimitukseen, toteaa Miettinen.

senne3.jpg

(kuva: Sennebogen 875 Hybrid saapui Mussalon satamaan heinäkuun lopulla, missä se kasattiin käyttövalmiiksi nopeassa ajassa.)

Hybridikäytöltä odotetaan paljon

Adolf Lahdelle tullut  Sennebogen 875 Hybrid noudattaa nykyistä suuntausta satamatyöskentelyssä, eli se on varustettu mahdollisimman korkealla tela- alustaisella alavaunulla. 

- Uusi kevytrakenteinen mutta kestävä K29 Port -puomi tarjoaa mahdollisimman suuret nostoarvot satamakäyttöön. Odotamme paljon myös hybridi- käytöltä, missä puomin laskusta ladataan voimaa paineakkuihin ja sitten sitä jaetaan hydrauliikan eri tarpeisiin. Järkevän oloinen järjestelmä vähentää polttoaineenkulutusta ja tehostaa liikkeitä, sanoo Miettinen.   

06.08.2020 10:05Itärajan läpivalaisutekniikkaan merkittävä päivitys
06.08.2020 9:09Nimitysuutinen MAN Truck&Bus Finland
05.08.2020 11:22Maaston kosteusolosuhteita kuvaava kartta-aineisto auttaa kosteiden alueiden löytämistä puunkorjuun suunnittelussa
04.08.2020 15:44Hyväkuntoinen yksityistie parantaa metsäsi arvoa
04.08.2020 10:00Vasaralakkamaali pitää pintansa
04.08.2020 8:45LVM: Raskaan liikenteen ammattipätevyyskoulutukseen vaatimuksiin tarkennuksia
03.08.2020 14:24Hyötyajoneuvojen rekisteröinnit romahtivat vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla koko Euroopassa
03.08.2020 12:49Moottorisahauksen SM-kilpailut ja työnäytöksiä Lustossa 8.8.2020
03.08.2020 12:00Kuorma-autojen ensirekisteröinnit kasvoivat heinäkuussa vuodentakaisesta
03.08.2020 11:00Wetteri Opel-myyjäksi Pohjois-Suomessa

Siirry arkistoon »