Opel Vivaro sähköistyy

21.11.2019 11.00

Opel tuo ensi vuonna markkinoille täyssähköisen mallin suositusta Vivarosta, jonka uusin sukupolvi tuli markkinoille tänä syksynä. Täyssähköiseen Vivaro-e:hen on tarjolla kaksi akkuvaihtoehtoa – toimintamatkaltaan 200 km ja 300 km (WLTP-mittaustavalla). Opel goes electric –strategian mukaisesti Opelin kaikista malleista on saatavilla sähköinen versio vuoteen 2024 mennessä. Vivaro-e saakin seurakseen täyssähköisen Combo-e:n vuonna 2021. 

Opelin sähköistymistarina saa jatkoa. Opel Vivaro -mallisto kasvaa vuonna 2020 täyssähköversiolla – Vivaro-e:llä. Uutuuteen on tarjolla kaksi eri akkuvaihtoehtoa, joista asiakkaat voivat valita omaan käyttötarkoitukseensa paremmin sopivan vaihtoehdon. Pienempitehoinen, 50 kWh:n kokoinen akku tarjoaa 200 kilometrin toimintamatkan ja 75 kWh akku puolestaan 300 kilometrin toimintamatkan (WLTP). Vivaro-e on rakennettu muuntautumiskykyiselle EMP2-pohjalevylle, mikä mahdollistaa niin perinteisen kuin sähköisen voimanlähteen käytön.

“Opel sähköistyy. Kaikki Opel-mallit sähköistyvät vuoteen 2024 mennessä – asiakkaat voivat valita jokaisesta mallista myös sähköisen version”, lupaa Opelin pääjohtaja Michael Lohscheller. ”Sähköiset pakettiautot ovat erityisen tärkeitä kaupunkialueilla niin ihmisten kuin tavaroiden kuljettamisessa. Siksi olen erittäin iloinen siitä, että Vivaro-e saapuu markkinoille ensi vuonna, ja sähköistetyt versiot Combo Lifesta, Combo Cargosta ja Zafira Lifesta vuonna 2021.”

Kolme sukupolvea: Opel Vivaron menestystarina vuodesta 2001

Vivaron menestystarina sai alkunsa vuonna 2001. Vivaro A oli markkinoilla vuoteen 2014 asti, ja niitä myytiin yli 650 000 yksilöä. Toinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2014, ja sitä on myyty tämän vuoden puoliväliin mennessä noin 310 000 yksilöä.

Vivaron kolmas ja samalla ensimmäinen PSA-yhtymän hyötyautomalliin pohjautuva mallisukupolvi saapui jälleenmyyntiliikkeisiin tänä syksynä. Monikäyttöinen suosikkimalli on nyt saatavana kahden sijaan kolmella eri pituudella (4,60 m, 4,95 m ja 5,30 m). Edeltäjään verrattuna myös hyötykuorma on kasvanut 200 kilolla (nyt jopa 1400 kg) ja vetopaino 500 kilolla (nyt jopa 2500kg). Myös kuljettajan ja matkustajan mukavuuteen on panostettu. Uutuudessa on paljon kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten IntelliGrip-pidonhallinta ja 180 asteen panoraamanäkymän auton taakse tarjoava kamera. Jokapäiväistä käyttöä helpottaa myös jalanheilautuksella avautuvat ja sulkeutuvat liukuovet sekä pitkätkin kuljetustarpeet mahdollistava FlexCargo-järjestelmä.

29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan

Siirry arkistoon »