Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:15495995 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

6.12.2019 16:11Nyt puhutaan puunkorjuun kuluttamasta polttoaineesta ja CO2-päästöistäLue lisää »6.12.2019 13:31Otto Lahti, johtava asiantuntija, Traficom: Sähkörekka lähestyy hiljaa...Lue lisää »6.12.2019 11:50Metsä ja Energia Hemmilä Oy: Metsästä megawateiksiLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

6.12.2019 16:11Nyt puhutaan puunkorjuun kuluttamasta polttoaineesta ja CO2-päästöistäLue lisää »6.12.2019 13:31Otto Lahti, johtava asiantuntija, Traficom: Sähkörekka lähestyy hiljaa...Lue lisää »6.12.2019 11:50Metsä ja Energia Hemmilä Oy: Metsästä megawateiksiLue lisää »

Tana Oy:n jätteenkäsittelykoneille on myönnetty Avainlippu

13.11.2019 13:11

tana.jpg

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Jyväskylässä toimivan yrityksen Tana Oy:n tuotteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteista.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset. 

”Olemme vahvistaneet läsnäoloamme kotimaan markkinoilla ja aloittaneet tänä vuonna vuokraliiketoiminnan tuodaksemme tarjoomamme kotimaisten asiakkaiden saataville entistä laaja-alaisemmin. Huomasimme pian, miten iso merkitys kotimaisuudella on suomalaisille asiakkaille ja päätimme hakea avainlippumerkkiä tuodaksemme sen esille”, kertoo Tanan Marketing Vice President Mirja Yli-Erkkilä.

”Myös kansainvälisillä markkinoilla suomalaisella ympäristöteknologialla on hyvä maine ja useimmat asiakkaat kysyvät ensi kontaktissaan, mistä Tana on. Niinpä ajattelimme tuoda sen vahvemmin esille avainlippumerkillä, josta luonnollisesti olemme itse erittäin ylpeitä”, toteaa Yli-Erkkilä.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan yli 90 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

”Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä”, Reetta Mentu kertoo.

06.12.2019 16:11Nyt puhutaan puunkorjuun kuluttamasta polttoaineesta ja CO2-päästöistä
06.12.2019 13:31Otto Lahti, johtava asiantuntija, Traficom: Sähkörekka lähestyy hiljaa...
06.12.2019 11:50Metsä ja Energia Hemmilä Oy: Metsästä megawateiksi
06.12.2019 10:10Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 10.100 tykkääjää - määrä vahvassa kasvussa
05.12.2019 21:50Vuoden Auto Suomessa 2020 on Skoda Kamiq
05.12.2019 10:44Sopu kaukana mekaanisen metsäteollisuuden sovittelussa; Teollisuusliitto aloittamassa lakkoilun, sen jälkeen kuuden vuorokauden työsulku
05.12.2019 8:00Kaasuautojen määrä ennätyskasvussa - 10 000 kaasuajoneuvon raja ylittyi Suomessa
04.12.2019 18:11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun marraskuun voittaja on selvinnyt
04.12.2019 14:03Metsä Groupin kesätyöhaku vauhtiin - oikeita töitä ja reilua palkkaa
04.12.2019 11:01Raskassarja-ketju - Vapaata suomalaista varaosakauppaa 30 vuotta

Siirry arkistoon »