Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:15199558 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

12.11.2019 8:23Konepaja- ja Nordic Welding Expo -messut maaliskuussa TampereellaLue lisää »12.11.2019 8:00Enemmän tilaa, liitettävyysmahdollisuuksia ja tunteita - uusi Skoda OctaviaLue lisää »11.11.2019 19:11UPM Metsän taimille Avainlippu merkiksi suomalaisuudestaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

12.11.2019 8:23Konepaja- ja Nordic Welding Expo -messut maaliskuussa TampereellaLue lisää »12.11.2019 8:00Enemmän tilaa, liitettävyysmahdollisuuksia ja tunteita - uusi Skoda OctaviaLue lisää »11.11.2019 19:11UPM Metsän taimille Avainlippu merkiksi suomalaisuudestaLue lisää »

Eurooppa, Japani ja Nafta-maat edelläkävijöinä kestäville kuljetusjärjestelmille

07.11.2019 14:43

Arocs2020.jpg

Daimler Trucks & Buses vahvistaa sitoutumisensa Pariisin ilmastosopimukseen konkreettisella kehitysohjelmalla. Yhtiön tavoitteena on kehittää avainmarkkina-alueille Eurooppaan, Japaniin ja Pohjois-Amerikan Nafta-maihin ajoneuvomallisto, joka on polttoaineen käytön ja energiatehokkuuden suhteen (tank-to-wheel) paikallisesti CO2-neutraali vuoteen 2039 mennessä.

Lisäksi on asetettu välitavoitteita: vetykäyttöisten ajoneuvojen sarjatuotanto ensi vuoden loppuun mennessä sekä sähkökäyttöisten ajoneuvojen sarjatuotanto vuoteen 2022 mennessä kaikilla avainalueilla. Lisäksi kaikki eurooppalaiset tuotantolaitokset muuttuvat CO2-neutraaleiksi viimeistään vuonna 2022 ja tehtaat muilla mantereilla sen jälkeen. Tavoite CO2-neutraalisuudesta on asetettu vuoteen 2039, koska kuljetuskaluston uusimissyklit vievät aikaa keskimäärin 10 vuotta. Lopullinen tavoite on CO2-neutraali kuljetusjärjestelmä vuonna 2050.

Daimler Trucks esitteli vastikään Tokion autonäyttelyssä polttokennokäyttöisen FUSO Vision F-Cell -konseptimallin, joka toimii pohjana vetyenergian hyödyntämiselle liikennekäytössä. Auton toimintamatka vedyllä on jopa 300 kilometriä. ”Paikallisesti CO2-neutraalit sähkökäyttöiset kuorma- ja linja-autot eivät myy itse itseään, sillä jopa vuonna 2040 niiden koko elinkaaren aikaiset hankinta- ja käyttökustannukset tulevat olemaan dieselmalleja korkeammat – valmistajien kaikista omista ponnisteluista huolimatta”, Daimler Trucks & Buses -divisioonan johtaja Martin Daum huomauttaa. ”Tarvitsemme hallitustason tukia ja kannustimia voidaksemme tehdä näistä ajoneuvoista kilpailukykyisiä, erityisesti valtakunnallisten sähkön latausverkkojen ja vedyn jakelujärjestelmien aikaansaamiseksi.”

12.11.2019 8:23Konepaja- ja Nordic Welding Expo -messut maaliskuussa Tampereella
12.11.2019 8:00Enemmän tilaa, liitettävyysmahdollisuuksia ja tunteita - uusi Skoda Octavia
11.11.2019 19:11UPM Metsän taimille Avainlippu merkiksi suomalaisuudesta
11.11.2019 16:20AMMATTILEHTI KOEAJAA: RAM 3500 - Jättiläisen askeleet
11.11.2019 10:01Laukaan Tupaswilla osti Suomen Metsämuseo Luston harvinaisen metsäkoneen
11.11.2019 8:00Merja Rehn projektipäälliköksi JAMKin liki miljoonan euron Biotalouden yrityskiihdyttämö -hankkeeseen
10.11.2019 14:20Laurinaho-Yhtiöt Oy: Laadukasta kuljetuskalustoa Parkanosta
10.11.2019 11:11Haketuspalvelu J. Mickos Oy: Lisää haketuskapasiteettia vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin
10.11.2019 9:00Puhtaiden ajoneuvojen ja kuljetuspalvelujen hankintalainsäädännön valmistelu käynnistyy
10.11.2019 8:00Metsää ennallistetaan ja paahdealueita hoidetaan Lopen Komiolla

Siirry arkistoon »