Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:17706111 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

3.6.2020 16:22Kuljetus- ja vuokrauspalveluita välittävien yritysten vuosi-ilmoitusvaatimukset uudistuvatLue lisää »3.6.2020 14:32Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnat HankkijalleLue lisää »3.6.2020 10:50Täysin uusi Scania-keskus avaa ovensa PirkkalassaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

3.6.2020 16:22Kuljetus- ja vuokrauspalveluita välittävien yritysten vuosi-ilmoitusvaatimukset uudistuvatLue lisää »3.6.2020 14:32Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnat HankkijalleLue lisää »3.6.2020 10:50Täysin uusi Scania-keskus avaa ovensa PirkkalassaLue lisää »

Eurooppa, Japani ja Nafta-maat edelläkävijöinä kestäville kuljetusjärjestelmille

07.11.2019 14:43

Arocs2020.jpg

Daimler Trucks & Buses vahvistaa sitoutumisensa Pariisin ilmastosopimukseen konkreettisella kehitysohjelmalla. Yhtiön tavoitteena on kehittää avainmarkkina-alueille Eurooppaan, Japaniin ja Pohjois-Amerikan Nafta-maihin ajoneuvomallisto, joka on polttoaineen käytön ja energiatehokkuuden suhteen (tank-to-wheel) paikallisesti CO2-neutraali vuoteen 2039 mennessä.

Lisäksi on asetettu välitavoitteita: vetykäyttöisten ajoneuvojen sarjatuotanto ensi vuoden loppuun mennessä sekä sähkökäyttöisten ajoneuvojen sarjatuotanto vuoteen 2022 mennessä kaikilla avainalueilla. Lisäksi kaikki eurooppalaiset tuotantolaitokset muuttuvat CO2-neutraaleiksi viimeistään vuonna 2022 ja tehtaat muilla mantereilla sen jälkeen. Tavoite CO2-neutraalisuudesta on asetettu vuoteen 2039, koska kuljetuskaluston uusimissyklit vievät aikaa keskimäärin 10 vuotta. Lopullinen tavoite on CO2-neutraali kuljetusjärjestelmä vuonna 2050.

Daimler Trucks esitteli vastikään Tokion autonäyttelyssä polttokennokäyttöisen FUSO Vision F-Cell -konseptimallin, joka toimii pohjana vetyenergian hyödyntämiselle liikennekäytössä. Auton toimintamatka vedyllä on jopa 300 kilometriä. ”Paikallisesti CO2-neutraalit sähkökäyttöiset kuorma- ja linja-autot eivät myy itse itseään, sillä jopa vuonna 2040 niiden koko elinkaaren aikaiset hankinta- ja käyttökustannukset tulevat olemaan dieselmalleja korkeammat – valmistajien kaikista omista ponnisteluista huolimatta”, Daimler Trucks & Buses -divisioonan johtaja Martin Daum huomauttaa. ”Tarvitsemme hallitustason tukia ja kannustimia voidaksemme tehdä näistä ajoneuvoista kilpailukykyisiä, erityisesti valtakunnallisten sähkön latausverkkojen ja vedyn jakelujärjestelmien aikaansaamiseksi.”

03.06.2020 16:22Kuljetus- ja vuokrauspalveluita välittävien yritysten vuosi-ilmoitusvaatimukset uudistuvat
03.06.2020 14:32Suur-Seudun Osuuskaupan maatalousliiketoiminnat Hankkijalle
03.06.2020 10:50Täysin uusi Scania-keskus avaa ovensa Pirkkalassa
03.06.2020 10:23Työkaluvaunu-uutta Kamasa Toolsilta
02.06.2020 12:00Brittiläinen Lister Wilder KESLA-traktorivarusteiden jälleenmyyjäksi
02.06.2020 11:22Haluaako yrityksenne mukaan Ammattilehden Hyviä uutisia! lähetykseen? Näin helppoa se on...
02.06.2020 10:00Mercedes-Benz tavoittelee hybridi- ja sähköautoille yli 50 prosentin osuutta myynnistään vuoteen 2030 mennessä
02.06.2020 7:33Tenojoen lohiseurannat käynnistyvät hankalissa olosuhteissa
01.06.2020 19:10LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti on ilmestynyt - 250 sivua maarakennus- ja kaivosalan asiaa
01.06.2020 16:05Naantalin Sataman liikennejärjestelyt muuttuvat 4.6.2020

Siirry arkistoon »