Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14490268 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.9.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtienLue lisää »19.9.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »19.9.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. KarstulassaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.9.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtienLue lisää »19.9.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »19.9.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. KarstulassaLue lisää »

Mercedes-Benz GLB tuo suorituskykyä kysyttyyn kaupunkimaasturien luokkaan

29.08.2019 12:40

GLB on Mercedes-Benzin ensimmäinen kolmella istuinrivillä varustettu kompaktiluokan auto. Uutuuden pituus on 4634 mm, akseliväli 2829 mm ja korkeus 1658 mm. Kun suurinta henkilökuljetuskapasiteettia ei tarvita, lisävarusteena saatava kolmas rivi voidaan taittaa piiloon ja kasvattaa näin tavaratilaa käden käänteessä.

Muunneltavuus pähkinänkuoressa:

5-paikkainen 7-paikkainen (lisävaruste)
Ensimmäinen istuinrivi Eteen taittuva oikean etuistuimen selkänoja (lisävaruste)
Toinen istuinrivi Selkänoja voidaan taittaa alas kolmessa osassa 40:20:40
Moniportainen selkänojan kallistus
Istuimessa 140 mm pituussuuntainen säätö. Selkänoja voidaan taittaa alas suhteessa 40:60 Istuimessa 140 mm pituussuuntainen säätö. Selkänoja voidaan taittaa alas suhteessa 40:60
EASY-ENTRY - toiminto
Kolmas istuinrivi - Kaksi taitettavaa erillisistuinta

GLB.jpg

Mercedes-Benz GLB-mallisto

Monipuolinen moottoripaletti, jossa dieselmoottorivaihtoehtojen kanssa on saatavissa jatkuvalla nelivedolla varustetut vaihtoehdot.

Bensiinimoottorit

GLB 200 GLB 250 Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC
Sylinterit 4 4 4
Iskutilavuus cm3 1332 1991 1991
Teho kW/hv 120/163 165/224 225/306
Vääntö Nm 250 350 400
Vaihteisto 7G-DCT -automaatti 8G-DCT -automaatti AMG Speedshift 8G-DCT -automaatti

Dieselmoottorit

GLB 200d GLB 200d 4MATIC GLB 220d 4MATIC
Sylinterit 4 4 4
Iskutilavuus cm3 1951 1951 1951
Teho kW/hv 110/150 110/159 140/190
Vääntö Nm 3400 – 4400 3400 – 4440 3800
Vaihteisto 8G-DCT -automaatti 8G-DCT -automaatti 8G-DCT -automaatti

Kolmella valinnaisella vetosuhteella varustettu jatkuva neliveto

Mercedes-Benz GLB tuo citymaasturisegmenttiin ennen näkemättömän nelivetojärjestelmän. Moottorin tuottaman vääntömomentin jakoa etu- ja taka-akseleiden välillä voidaan ohjata kolmella vaihtoehtoisella tavalla Dynamic Select-valintakytkimen välityksellä. Eco- ja Confort-ajotiloissa voima jaetaan pääsääntöisesti 80:20 suhteessa etu- ja taka-akseleiden välillä. Sport-ajotilassa momentinjako toteutetaan hieman enemmän takavetopainotteisesti, jolloin etupyörille suunnataan 70 % voimasta ja taakse 30 %. Off-Road-ajotilassa voimanjako on lähtökohtaisesti 50:50.

Kaikissa ajotiloissa voimanjakoa täsmäsäädetään moottorin kierrosluvusta riippumatta pidon mukaan sähkömekaanisesti ohjatun monilevykytkimen välityksellä.

AMG-mallin Dynamic Select -valintakytkimessä ajo-ohjelmia on käytettävissä kaikkiaan viisi: Slippery, Comfort, Sport, Sport + ja Individual, jotka vaikuttavat vastaavasti moottorin, vaihteiston, jousituksen ja ohjauksen vasteisiin ja säätöihin. Auton ajo- ja käsittelyohjelmia voidaan mukauttaa olosuhteisiin ja alustaan entistä enemmän AMG Dynamics -järjestelmän avulla. Sen Basic-taso on käytössä Slippery- ja Comfort-ohjelmien kanssa, kun taas Advanced-taso aktivoituu valittaessa käyttöön Sport-ajo-ohjelma.

Off-Road- paketti tuo mukanaan maastoajoon räätälöidyn näytön, jonka kautta kuljettaja saa tiedon auton pituus- ja poikittaisesta kallistuskulmasta, kaasu- ja jarrupolkimen asennosta, ohjauspyörän kääntökulmasta sekä kameroiden välittämästä yksityiskohtaisesta lähestymis- tai jättökuvista. Pakettiin kuuluu myös maastossa kätevä DSR-alamäkihidastin, jossa suurin käytettävä nopeus on säädettävissä välillä 2–18 km/h. Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC erottuu muista GLB-malleista AMG-tyylisillä etumaskilla, 19–21-tuumaisilla renkailla, vaikuttavalla äänimaailmalla ja vakiovarustukseen kuuluvalla Race Start -toiminnollaan.

GLB AMG 35 4Matic täydentää laajaa kompaktiautojen Driving Preformance -aloitusmallien tarjontaa

GLB AMG 35 4Matic täydentää kompaktiautojen sykähdyttävien Driving Performance- luokan aloitusmallien lukumäärän peräti viiteen. Samaa tekniikkaa hyödyntävät jo tuotannossa olevat A AMG 35 Hatchback, A AMG 35 Sedan, CLA AMG 35 Coupé ja CLA AMG 35 Shooting Brake. Kaikkien näiden sydämenä on uusi kaksilitrainen, 306 virkeää hevosvoimaa sivistyneesti tarjoileva voimanlähde.

Sisätilojen design jatkaa kompaktiautojen evoluutiota

Mercedes-Benz GLB:n sisätilat ovat yhtä edistykselliset kuten runsaasti kehuja saaneet A-, B- ja CLA- sarjojen sisätilat. Kuljettajan edessä on vapaasti seisova näyttökokonaisuus, josta on saatavissa kolme eri mallia: kahden 7-tuumaisen (17,78 cm) näytön kokonaisuus, yhden 7-tuumaisen ja yhden 10,25-tuumaisen (26 cm) näytön kokonaisuus sekä Widescreen Cockpit -versio, jossa on kaksi korkearesoluution 10,25-tuumaista näyttöä. AMG-versiossa käytössä on kolme vaihtoehtoista näyttötyyliä: Classic, Sporty ja Supersport.

Kojelaudan viiden pyöreän ilmasuuttimen turbiininsiipi-ilme on saanut inspiraation ilmailun maailmasta. Keskikonsoli ja siihen sijoitettu kosketuksella käytettävä käyttö- ja syöttöyksikkö on E-sarjan tapaan toteutettu Black Panel -optiikalla. Tunnelmavalaistuksessa on 64 värivaihtoehtoa ja 10 värimaailmaa, mikä on ainutlaatuista tämän kokoluokan autoissa. Valaistus on siten mahdollista mukauttaa omien mieltymysten ja mielialan mukaan. Mercedes-AMG 35 4MATICin urheiluistuimet on verhoiltu mustalla Artico-tekonahan ja Dinamica-mikrokuitukankaan yhdistelmällä, jota on korostettu punaisilla kaksoistikkauksilla.

19.09.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtien
19.09.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta Konnevedellä
19.09.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. Karstulassa
19.09.2019 13:50Suomalaisten sotalaivojen rakentaminen Raumalla saa jatkoa
19.09.2019 13:44Nokian Renkaiden Yhdysvaltojen tehdas tukee yhtiön kasvustrategiaa
19.09.2019 13:24SKAL Kuljetusbarometri 3/2019: Maailmanmarkkinoiden heilahtelut vaativat Suomelta veromalttia tai kustannukset karkaavat käsistä
19.09.2019 12:02Omavalvontasovellus mahdollistaa harvennushakkuiden omavalvonnan korjuutyön ohessa
18.09.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa

Siirry arkistoon »