Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:16159073 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

29.1.2020 16:22Ammattilehti MotorSports: Jonne Ollikainen mukaan Rallin SM sarjaanLue lisää »29.1.2020 13:00Myllys Yhtiöt ProTruck-jälleenmyyjäksiLue lisää »29.1.2020 12:30Lava-automarkkinoilla tapahtuuLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

29.1.2020 16:22Ammattilehti MotorSports: Jonne Ollikainen mukaan Rallin SM sarjaanLue lisää »29.1.2020 13:00Myllys Yhtiöt ProTruck-jälleenmyyjäksiLue lisää »29.1.2020 12:30Lava-automarkkinoilla tapahtuuLue lisää »

MAN julkaisi eTGE -täyssähköpakettiauton hinnan Suomessa

29.08.2019 12:00

MAN esitteli syyskuussa 2018 hyötyajoneuvojen IAA-näyttelyssä Hannoverissa täyssähköisen eTGE:n ja Suomessa tämä malli lanseerattiin kuljetusmessuilla toukokuussa 2019. MAN eTGE oli messujen vetonaula ollessaan ensimmäinen sarjatuotannossa oleva täyssähköpakettiauto, joka lanseerattiin Suomessa.

MAN eTGE:n hinnat alkavat 93 899,65 eurosta (MAN eTGE 3.140, 100 kW, 3640).

MAN eTGE ja kattava vakiovarustelu

Kattavan vakiovarustelun huippukohtiin kuuluvat 8” näytöllä oleva Media Van -navigointijärjestelmä, täysautomaattinen Climatronic-ilmastointi, monitoimiohjauspyörä, peruutuskamera ja LED-ajovalot. Vakiovarusteita ovat myös kuljettajan Comfort Plus -istuin, vakionopeudensäädin, sivutuuliassistentti, väsyneisyydentunnistus, lämmitettävä tuulilasi ja peruutuskamera. Lisäksi saatavilla on kattava valikoima yksittäisiä lisävarusteita ja erilaisia ulkovärejä.

Ulkoisesti MAN eTGE ei eroa dieselmoottorilla varustetuista versioista. Ainoastaan perinteisen polttoaineen tankkausluukun takana korkin sijasta on paikka latauspistokkeelle. Lataus onnistuu vakiovarusteisen 8A-kotilatauskaapelin avulla tai suositeltavalla seinään kiinnitettävällä AC Wall Boxilla. Seinälatauslaitetta ja muita lataustarpeita varten autossa on vakiovarusteena 8A-kotilatauskaapelin lisäksi 16A-latauskaapeli. Julkisissa latauspisteissä kuten K-Latauksen pisteissä käytetään 16A-latauskaapelia.

Kokonaismassan suhteen tarjolla on kaksi erilaista versiota, 3 500 kg N1-luokan ajoneuvo ja 4 250 kg N2-luokan ajoneuvo. MAN eTGE -täyssähköpakettiautoja voidaan jälkivarustella samaan tapaan kuin dieselmoottorilla varustettuja versioita.

MAN eTGE:n teho on 100 kW ja vääntö 290 Nm, toimintamatkan ollessa noin 174 km (NEDC). Latausajat vaihtelevat 45 minuutin (80 % varaustila) pikalatauksesta tavallisen seinälatauslaitteen 5 h 20 minuutin latausaikaan.

Täyssähköpakettiautot ovat tulevaisuuden suuntaus, jonne myös suurin osa pakettiautovalmistajista suuntaa katseensa. MAN on eTGE:n myötä Suomessa sähköisen hyötyajoneuvomarkkinan kärjessä.

29.01.2020 16:22Ammattilehti MotorSports: Jonne Ollikainen mukaan Rallin SM sarjaan
29.01.2020 13:00Myllys Yhtiöt ProTruck-jälleenmyyjäksi
29.01.2020 12:30Lava-automarkkinoilla tapahtuu
29.01.2020 10:00Mercedes-Benz - edistyksellistä valoteknologiaa vuodesta 1886 alkaen
28.01.2020 16:33John Deere metsäkoneiden työnäytös Kainuun ammattiopistolla 30.1.2020
28.01.2020 16:30Bruks järjesti mielenkiintoisen hakkuritapahtuman pohjoismaisille alan ammattilaisille
28.01.2020 16:05Ponsse 50 vuotta -juhlakiertue Karstulassa perjantaina 31.1.2020
28.01.2020 15:50AMMATTILEHTI KOEAJAA: Volkswagen Transporter T6.1 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG - Suomalaisten suosikki
28.01.2020 11:54Suomalainen vetolaitevalmistaja TAV kasvaa ja kansainvälistyy
28.01.2020 11:30Metsäpuiden lisäystutkimus vahvistuu - Luken Savonlinnan tiloihin käyttöön uusin teknologia

Siirry arkistoon »