Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14867779 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!Lue lisää »16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketinLue lisää »16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajeneeLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!Lue lisää »16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketinLue lisää »16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajeneeLue lisää »

AMMATTILEHTI KOEAJAA: Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4MOTION Aventura - Nyt myös kevytkuorma-autona

11.08.2019 12:22

ama0.jpg

Volkswagen on luonut huippuvarustelluilla Amarok -malleillaan oman premium-luokan lava-automarkkinoille. Nyt saksalaisvalmistaja on antanut Suomen maahantuojalle siunauksen Amarokin muuttamiseksi Suomessa autoverottomaksi kevytkuorma-autoksi. Jatkossa entistä useampi Volkswagen Amarok myydään viisipaikkaisena.

(kuva yllä: Volkswagen Amarok lava-autosta on nyt saatavilla autoveroton kevytkuorma-auto versio, mikä on todella viisas vaihtoehto ammattikäyttöön vaikkapa koneurakoitsijalle työmailla liikkumiseen.)

Amarokin kuorma-autoversio on saatavilla sekä 204 hv että 258 hv tehovaihtoehtoina. Vaihteistoksi on valittavissa 6-vaihteinen manuaalivaihteisto alennusvaihteella ja kytkettävällä nelivedolla tai 8-vaihteinen automaattivaihteisto jatkuvatoimisella 4MOTION nelivedolla. Tehoversion yhteydessä vaihteistona on aina 8-vaihteinen automaatti. Suurin sallittu kokonaispaino on 3 510 kg ja vetopaino on maksimissaan 3 300-3 500 kiloa.

Amarokin kuorma-autoversio on saatavilla Comfortline-, High- line- tai Aventura-varustelutasoilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. ESP-ajonvakausjärjestelmä Offroad-toiminnolla, Climatic-ilmastointi, automaattitoiminen polttoainekäyttöinen lisä- lämmitin, vakionopeudensäädin, monitoiminäyttö, vetokoukkuvalmius, kolme 12V-pistorasiaa sekä molempien etuistuinten korkeudensäätö ja radio Composition Media.  

amar2.jpg

(kuva: Volkswagen on luonut Amarok -malleillaan oman premium-luokan lava-automarkkinoille.)

Vähäisin muutoksin

Kuorma-automuutosta varten Amarokiin on asennettu nopeudenrajoitin, kuorma-autojen valomääräysten mukaiset suuremmat sivuvilkut ja kaksi kappaletta lisää kuormasidontalenkkejä lavalle. Lisäksi taka-akselil- le on viety lisäilmajouset vahvistettujen lehtijousien lisäksi. Ilmajoustuksen säätö tapahtuu kojelautaan viedyistä nappuloista. Ajopiirturivalmius on saatavana Amarokiin tehdasasennettuna. 

Amarokin kuorma-autoversion muutostyöt tehdään Suomessa yhteistyössä Truck Masters Finland Oy:n kanssa. Truck Masters tekee kaikki muutostoimenpiteisiin liittyvät testaukset ja huolehtii hyväksynnöistä. Amarokin kuorma-autojen myynnistä ja huollosta huolehtii Volkswagen-jälleenmyyjäverkosto.

Amarokin kuorma-autoversion ajoneuvoluokka on N2G kevyt maastokuorma-auto, ja tarvittava ajokorttiluokka on tällöin vähintään C1. Amarokin kuorma-autoversion viisi istuinpaikkaa mahdollistaa ylellisen istuinmukavuuden niin maantiellä kuin maastossakin.

Ajettavuudeltaan ”rahti-Amarok” on erinomainen. Koeajettava auto edustaa parasta Aventura varustelutasoa, joka on tarjolla vain 258 hv moottorin yhteydessä. Nahkaistuimin ja huippuvarustein pakattu Amarok täyttää vaativimmankin ostajan tarpeet. Monista kilpailijoista poiketen Amarok tarjoaa asialliset oltavat myös takapenkkiläisille. Istuma- asento on väljä ja päätilaa on riittävästi. 

amar3.jpg

(kuva: Kevytkuorma-automuutoksen myötä työkäytössä erittäin kätevä viisipaikkainen lava-auto tulee entistä useamman yrittäjän saataville.)

Rahalle vastinetta

Huippuvarusteista huolimatta Amarok jää yhä mukavuudessa pienelle takamatkalle, kun verrokiksi otetaan Amerikkalaiset lava-autot, jotka ovat Suomessa nykyisin hyvin edustettuina. Tosin hankintahintakin on toinen.

Volkswagen Amarok kuorma- auton hinnat alkavat noin 50 000 eurosta (Volkswagen Amarok Comfortline 3,0 TDI, 150 kW, 4Motion, manuaalivaihteisto). Nyt koeajettavan Aventura -huippumallin hintapyynti ilman lisävarusteita on noin 62 000 euroa. Ilman kuorma-automuutosta vastaavan auton hinta nousee, kiitos Suomen autoveron, noin 98 600 euroon. 

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4MOTION Aventura kevytkuorma-auto lienee tällä hetkellä varusteiden ja ominaisuuksiensa sekä hinta/laatu -suhteen puolesta yksi parhaista markkinoilla olevista vaihtoehdoista hintaluokassaan. Mikäli suurin kuorma-autolle sallittu huippunopeus 80 km/h ei muodostu ylitsepääsemättömäksi esteeksi on nyt koeajettu Amarok on lähes täydellinen kampe ammattikäyttöön.

amar4.jpg

(kuva: Amarokin lavalle sopii urakoinnissa tarvittavia varusteita ja työkaluja. Suurin sallittu kokonaispaino on 3 510 kg.)

amar5.jpg

(kuva: Kuorma-automuutos toi VB-lisäilmajouset taka-akselille. Säätö käy näppärästi kojelautaan viedyistä säätimistä.) 

 
16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!
16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketin
16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajenee
16.10.2019 13:33Starttiboosterilla pakkasia vastaan
16.10.2019 12:01Ponssen työnäytös Kurussa 25.10. - esittelyssä mm. uusi Cobra harvesteri
16.10.2019 10:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
16.10.2019 8:00Nokian Renkaat vahvasti mukana Agritechnica -maatalousnäyttelyssä
15.10.2019 20:11Tiestön tilaa kartoitetaan metsäsektorin ajoneuvoilla
15.10.2019 18:44Teollisuuden liikevaihto kasvoi elokuussa 1,9 prosenttia
15.10.2019 11:00Katumaasturi vaatii talvirenkailta enemmän kuin henkilöauto

Siirry arkistoon »