Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14176299 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

23.8.2019 15:33Ammattilehden Mediamobiili mukana Länsirannikon Konepäivässä Ulvilassa huomenna lauantaina 24.8.2019Lue lisää »23.8.2019 15:11Ylelliset metsäkoneet herättävät mielenkiintoa - kansanedustaja Joakim Strand vieraili Logsetin tehtaallaLue lisää »23.8.2019 12:11Suomen ensimmäinen Etanoli-Scania näytillä MaxpossaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

23.8.2019 15:33Ammattilehden Mediamobiili mukana Länsirannikon Konepäivässä Ulvilassa huomenna lauantaina 24.8.2019Lue lisää »23.8.2019 15:11Ylelliset metsäkoneet herättävät mielenkiintoa - kansanedustaja Joakim Strand vieraili Logsetin tehtaallaLue lisää »23.8.2019 12:11Suomen ensimmäinen Etanoli-Scania näytillä MaxpossaLue lisää »

Uuden Mercedes-Benz Actrosin aktiivinen ajoavustin vakuutti kuljetusyhtiön

11.08.2019 10:01

meseuuuussssss.jpg

Uuden Mercedes-Benz Actrosin viimeiset valmistavat käyttötestit ennen sarjatuotantoa yllättivät tuloksillaan autoa testanneen saksalaisen Wagenstetter-kuljetusyhtiön.

Elintarvikkeita ja vaarallisia materiaaleja kuljettavan yhtiön autot liikennöivät pääosin Saksan Ruhrin ja Pohjois-Italian välisillä tieosuuksilla. Reiteillä on mukana kaksi kuljettajaa, ja yksi kuljetusauto voi näin ajaa jopa 300 000 kilometriä vuodessa.

Wagenstetterin testiautot oli varustettu uudella aktiivisella ajoavustimella, joka mahdollistaa osittaisen automaattisen ajamisen kaikilla nopeusalueilla. Järjestelmän kamerat havaitsevat kaistaviivat auton molemmilla puolilla, ja järjestelmän ollessa aktiivinen se tukee auton pysymistä viivojen välissä ilman kuljettajan kokoaikaisia ohjausliikkeitä. Järjestelmän toiminnasta ilmoitetaan mittariston sinisellä ohjauspyörä-symbolilla. Järjestelmä jarruttaa ja kiihdyttää autoa itsenäisesti edessä ajavien vauhdin mukaisesti ja ohjaa auton takaisin omalle kaistalle, mikäli auto on ajautumassa reuna- tai keskiviivan yli. Lopullinen vastuu auton turvallisesta liikkumisesta säilyy kuitenkin joka hetki kuljettajalla.

”Aktiivista ajoavustinta reiteillä testannut kuljettaja Tom Westphal oli myönteisesti yllättynyt sen toimintavarmuudesta: ”Järjestelmä on arvokas ajamisen tuki monissakin tilanteissa. Esimerkiksi jonoajossa ajettaessa aktiivinen ajoavustin auttaa oikean turvavälin säilyttämisessä, mutta myös pysymisessä riittävän lähellä edellä ajavaa. Ruuhkissa järjestelmän apu on tervetullutta stop-and-go-toimintonsa ansiosta. Ajaminen tuntuu tietysti erilaiselta ajoavustimen takia, mutta siihen oppii nopeasti luottamaan. Minun on yhä ajamisen aikana seurattava autoa ja ympäristöä, mutta yhdeksän tunnin työvuoron jälkeen en ole enää läheskään yhtä väsynyt kuin ennen”, Westphal kertoo. ”Aktiivinen ajoavustin tukee kuljettajiamme tehokkaasti, erityisesti moottoriteillä ja pääteillä. Mercedes-Benz on jälleen kerran osoittanut, että se kykenee tarjoamaan käyttöömme alan huipputeknologiaa”, toimitusjohtaja Klaus Wagenstetter vahvistaa.

23.08.2019 15:33Ammattilehden Mediamobiili mukana Länsirannikon Konepäivässä Ulvilassa huomenna lauantaina 24.8.2019
23.08.2019 15:11Ylelliset metsäkoneet herättävät mielenkiintoa - kansanedustaja Joakim Strand vieraili Logsetin tehtaalla
23.08.2019 12:11Suomen ensimmäinen Etanoli-Scania näytillä Maxpossa
23.08.2019 8:00Uusi 200 km/h kulkeva maisematoimisto? Kolme kymmenestä hyödyntää matka-aikaa työskentelyyn
22.08.2019 20:11Wuudis Solutions ja Spacebel vientiyhteistyöhön sähköisissä metsäpalveluissa
22.08.2019 19:00Teboil D-päivät kuljetusalan ammattilaisille 27.8.-10.9. - katso tästä paikkakunnat!
22.08.2019 11:11Työllisten määrä pysyi lähes ennallaan, työttömyys väheni vuoden takaiseen verrattuna
21.08.2019 18:44Komatsu Forest mukana Länsirannikon Konepäivät Ulvilassa MM-terminaalissa tulevana lauantaina 24.8.2019
21.08.2019 18:11Enemmän kokoja, tehokkaampaa urakointia ympäri vuoden - Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasperhe laajenee
21.08.2019 16:44Land Rover Discovery tehostaa malarian kenttätutkimusta

Siirry arkistoon »