Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14868409 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!Lue lisää »16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketinLue lisää »16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajeneeLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!Lue lisää »16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketinLue lisää »16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajeneeLue lisää »

Uuden Mercedes-Benz Actrosin aktiivinen ajoavustin vakuutti kuljetusyhtiön

11.08.2019 10:01

meseuuuussssss.jpg

Uuden Mercedes-Benz Actrosin viimeiset valmistavat käyttötestit ennen sarjatuotantoa yllättivät tuloksillaan autoa testanneen saksalaisen Wagenstetter-kuljetusyhtiön.

Elintarvikkeita ja vaarallisia materiaaleja kuljettavan yhtiön autot liikennöivät pääosin Saksan Ruhrin ja Pohjois-Italian välisillä tieosuuksilla. Reiteillä on mukana kaksi kuljettajaa, ja yksi kuljetusauto voi näin ajaa jopa 300 000 kilometriä vuodessa.

Wagenstetterin testiautot oli varustettu uudella aktiivisella ajoavustimella, joka mahdollistaa osittaisen automaattisen ajamisen kaikilla nopeusalueilla. Järjestelmän kamerat havaitsevat kaistaviivat auton molemmilla puolilla, ja järjestelmän ollessa aktiivinen se tukee auton pysymistä viivojen välissä ilman kuljettajan kokoaikaisia ohjausliikkeitä. Järjestelmän toiminnasta ilmoitetaan mittariston sinisellä ohjauspyörä-symbolilla. Järjestelmä jarruttaa ja kiihdyttää autoa itsenäisesti edessä ajavien vauhdin mukaisesti ja ohjaa auton takaisin omalle kaistalle, mikäli auto on ajautumassa reuna- tai keskiviivan yli. Lopullinen vastuu auton turvallisesta liikkumisesta säilyy kuitenkin joka hetki kuljettajalla.

”Aktiivista ajoavustinta reiteillä testannut kuljettaja Tom Westphal oli myönteisesti yllättynyt sen toimintavarmuudesta: ”Järjestelmä on arvokas ajamisen tuki monissakin tilanteissa. Esimerkiksi jonoajossa ajettaessa aktiivinen ajoavustin auttaa oikean turvavälin säilyttämisessä, mutta myös pysymisessä riittävän lähellä edellä ajavaa. Ruuhkissa järjestelmän apu on tervetullutta stop-and-go-toimintonsa ansiosta. Ajaminen tuntuu tietysti erilaiselta ajoavustimen takia, mutta siihen oppii nopeasti luottamaan. Minun on yhä ajamisen aikana seurattava autoa ja ympäristöä, mutta yhdeksän tunnin työvuoron jälkeen en ole enää läheskään yhtä väsynyt kuin ennen”, Westphal kertoo. ”Aktiivinen ajoavustin tukee kuljettajiamme tehokkaasti, erityisesti moottoriteillä ja pääteillä. Mercedes-Benz on jälleen kerran osoittanut, että se kykenee tarjoamaan käyttöömme alan huipputeknologiaa”, toimitusjohtaja Klaus Wagenstetter vahvistaa.

16.10.2019 20:00Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.500 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!
16.10.2019 16:11PARI PÄIVÄÄ AIKAA EHTIÄ MUKAAN ILMOITUKSELLE! Seuraava jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti tarjoaa 156-sivuisen lukupaketin
16.10.2019 14:15Yrittäjägallup: Ongelma yritysten välisistä ylipitkistä maksuajoista laajenee
16.10.2019 13:33Starttiboosterilla pakkasia vastaan
16.10.2019 12:01Ponssen työnäytös Kurussa 25.10. - esittelyssä mm. uusi Cobra harvesteri
16.10.2019 10:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
16.10.2019 8:00Nokian Renkaat vahvasti mukana Agritechnica -maatalousnäyttelyssä
15.10.2019 20:11Tiestön tilaa kartoitetaan metsäsektorin ajoneuvoilla
15.10.2019 18:44Teollisuuden liikevaihto kasvoi elokuussa 1,9 prosenttia
15.10.2019 11:00Katumaasturi vaatii talvirenkailta enemmän kuin henkilöauto

Siirry arkistoon »