Palfinger Epsilon: Vahvaa panostusta puutavaranostureihin

21.07.2019 15.22

vta1.jpg

Palfinger Epsilon on maailman johtava puutavara- ja kierrätysnostureiden valmistaja; esimerkiksi EMEA alueella markkinaosuus on jopa yli 50 %. Viime vuonna Itävallan tehtaasta valmistui yli 4000 nosturia ja tänä vuonna 2019 valmistusmäärä kasvaa entisestään - nostureita tehdään parhaillaan toistasataa kappaletta viikossa. Myös Suomessa Palfinger Epsilon on erittäin vahvassa asemassa markkinoilla ja maahantuoja VTA Tekniikka panostaa toimintaansa vastatakseen asiakaskunnan tarpeisiin entistäkin paremmin. 

Palfinger Epsilonin nouseminen suomalaisten puutavara-autoilijoiden suosimaksi nosturiksi on pitkäjänteisen työn tulos.

- Tehdas on panostanut tuotekehitykseen ja kuunnellut tarkalla korvalla meidän erityisolosuhteita. Suomessa nosturit ovat kovassa käytössä sillä puutavara-autoilla ajetaan suurimpia kuormia Euroopassa ja kuormaamista on paljon; meillä ajetaan puuta paljon myös lyhyttä siirtoa junaan. Myös lastattu puu on eri mittaista ja kokoista - välillä ajetaan tukkia ja välillä kuitua tai energiapuuta.  Käyttöolosuhteet ovat haastavat sillä esimerkiksi lämpötilaerot voivat vaihdella kesän ja talven välillä jopa yli 70°C. Näistä syistä johtuen myös kuljettajiemme nosturinkäytön osaaminen on maailman huippua, joten Suomesta saatu asiakaspalaute on Palfinger Epsilonin tehtaalla todella korkeassa arvossa, kertoo VTA Tekniikka Oy:n Epsilon -tuotepäällikkö Jari Kossi, joka aloitti tehtävässään elokuussa 2018:

- Vastaan tehdasyhteistyöstä ja jälleenmyyjistämme sekä Palfinger Epsilon tuotteiden markkinoinnista ja myynnin kehittämisestä - hoidan lisäksi myös myyntiä Pirkanmaalla aluepäällikkö Joni Valtatien kanssa. Sain räväkän lähdön tehtävään FinnMetkosta. VTA Tekniikalle tulin Veholta missä toimin Pirkkalassa kuorma-automyyjänä ja sitä ennen korjaamon työnjohtajana. Raskaan kaluston huoltopuoli tuli jo sitä ennen tutuksi Raskoneella ja Patrialla Hämeenlinnassa, missä aikanaan huollettiin myös siviilipuolen Sisu ja Renault kuorma-autoja. Niinpä myös nosturit ovat tulleet jo aiemmin tutuksi niin huoltopuolen kuin myös autokaupan kautta.

vta2.jpg

(kuva: Jari Kossi aloitti VTA Tekniikka Oy:llä Palfinger Epsilon tuotepäällikkönä elokuussa 2018. Hänellä on vankka kokemus raskaan kaluston myynti- ja huoltotoiminnoista.)

Vahva ja osaava jälleenmyyjäverkosto

Yksi tärkeä tekijä Palfinger Epsilon nostureiden menestystarinassa Suomessa on ammattitaitoinen ja sitoutunut jälleenmyyjäverkosto. Pohjois-Suomessa myynnistä vastaa Osaratas / Matti Porkola, Oulusta alaspäin ja Pohjanmaalla Markkinointi E. Kivelän Erkki Kivelä ja Pekka Lääkkö, Itä-Suomessa Maxlift / Jani Karhu, Kaakkois ja Etelä- Suomessa Ideachip Machine / Teppo Humalainen ja Varsinais-Suomessa & Ahvenanmaalla Moilar / Arto Moilainen. Palfinger Epsilon tuotteiden huoltoverkosto on maan kattava - huoltopisteitä löytyy reilut 30. 

- Jälleenmyyjillämme on valtava kokemus puutavaranosturikaupasta sekä samalla visiota kehittää toimintaa vastaamaan tulevaisuudeen haasteisiin. Myynnin ja varaosapalvelun lisäksi Osarattaalta ja Ideachip Machinelta löytyy myös huolto- ja asennustoiminot. Yhteistyö pelaa jälleenmyyjien kesken hienosti niin että aina ajatellaan asiakkaan parasta, kehuu Kossi.

vta3.jpg

(kuva: Suomessa Palfinger Epsilon nostureiden varaosa- ja huoltokeskus sijaitsee VTA Tekniikalla Pirkkalassa, mistä osia saadaan maakuntaan todella nopeasti.)

Varaosapalvelu pelaa

Suomessa Palfinger Epsilon nostureiden varaosakeskus sijaitsee VTA Tekniikalla Pirkkalassa, mistä osia saadaan maakuntaan todella nopeasti. 

- Pirkkalassa tehdään myös huollot ja asennukset sekä käytettyjen nostureiden kunnostukset laadukkaissa tiloissa, joita parhaillaan laajennetaan toimistojen osalta.  Ja Itävallasta löytyy tietenkin osat ja komponentit erittäin joustavilla toimituksilla, lisää Kossi. 

vta5.jpg

(kuva: Pirkkalassa tehdään huollot ja asennukset sekä käytettyjen nostureiden kunnostukset.)

Edistyksellinen mallisto

Palfinger Epsilon tarjoaa kattavan ja edistyksellisen nosturimalliston kokoluokassa 7 - 28 tm puutavaran käsittelyyn ja kierrätykseen. Autonostureiden lisäksi valikoimaan kuuluu myös metsäkonenosturit. Laadukkaille tuotteille myönnettään 1 vuoden täystakuu ja 3 vuoden rakennetakuu pääkomponenteille. 

- Suomessa myydään eniten M- ja Q-sarjan nostureita, joista löytyy loistavat vaihtoehdot sekä perinteisellä L-puomistolla että koko ajan suosiotaan kasvattavana Z-mallina kokoluokassa 10-17 tonnimetriä. Hiljattain uustuneeseen M-sarjaan on tarjolla perinteisen vipuohjauksen ohella hydraulinen esiohjaus (2- tai 4-vipu), mikä on saavutta- nut suuren suosion suomalaisten puutavara-autoilijoiden keskuudessa. Myös sähköohjattujen nostureiden käyttö lisääntyy koko ajan - M- ja Q-sarjoihin on tarjolla luotettava IQAN -sähköohjaus, sanoo Kossi. 

Tulossa uusi Q-sarja

Q-sarjan nosturit ovat täysin uudistumassa, joista saatiin esimakua jo viime vuonna alan näyttelyissä. 

- Uudet Q-sarjalaiset ovat tällä hetkellä asiakastestivaiheessa ja niitä on käytössä suomalaisillakin asiakkailla. Kun sarjatuotanto aikanaan alkaa niin siirrytään jälleen uudelle tasolle puutavaranostureissa, vihjaa Kossi. 

vta4.jpg

(kuva: Pirkkalassa on meneillään laajennus toimistotilojen osalta myynnin ja teknisen tuen käyttöön.)

Nosturit erikoiskäyttöön

Palfinger Epsilonin laajasta mallistosta kannattaa nostaa esiin myös järeä S-sarja, mistä löytyy sekä L- että Z -puomiset nosturit aina 28 tm kokoluokkaan saakka parhaimmillaan jopa 13 metrin ulottumalla.

- Niitä on asennettu Suomessakin autojen päälle sekä teollisuuskäyttöön, Kossi toteaa.

Autohakkuri- ja murskainkäytössä Palfinger Epsilon on erittäin suosittu niin Euroopassa kuin meillä Suomessakin.

- Jatkuvaan mättöön on tarjolla D-version nosturit, joista esimerkiksi Q130 -malli on erinomainen hakkurikäytössä IQAN sähköohjauksella ja XL-koon ohjaamolla, ilmoittaa Kossi. 

Myös jatkuvasti kasvavan kierrätyspuolen tarpeisiin Palfinger Epsilon tarjoaa laajan ja monipuolisen skaalan tehokkaita nosturivaihtoehtoja.

- Kuorma-auton ohjaamon taakse kätevästi pieneen tilaan taittuva Triple-Z -malli mallissa on myös nostopuomissa teleskooppi ja ulottumaa 9,5 metriä, kertoo Kossi. 

 

  

19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset

Siirry arkistoon »