Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:15517773 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

8.12.2019 14:30AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Transit Van Limited 350 L3H2 - Legendaarinen Transit uudistuiLue lisää »8.12.2019 12:30V-Kran ja Penz: Järkivaihtoehdot puutavaranosturiksiLue lisää »8.12.2019 12:00Ähtärissä syksyn ruska oli väriltään vihreä - uusia John Deere metsäkoneita Jykylä & Pojat Oy:lleLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

8.12.2019 14:30AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Transit Van Limited 350 L3H2 - Legendaarinen Transit uudistuiLue lisää »8.12.2019 12:30V-Kran ja Penz: Järkivaihtoehdot puutavaranosturiksiLue lisää »8.12.2019 12:00Ähtärissä syksyn ruska oli väriltään vihreä - uusia John Deere metsäkoneita Jykylä & Pojat Oy:lleLue lisää »

Ladattavan hybridin Audi Q5 55 TFSI e quattron myynti alkoi erikoismallilla

14.06.2019 11:32

audi_q5_55.jpg

Audi Q5 55 TFSI e quattro on ensimmäinen Audin uusista ladattavista hybridimalleista. Sen toimintamatka sähköllä on yli 40 kilometriä. Suomessa Audi Q5 55 TFSI e quattron myynti alkoi Launch Edition -erikoismallilla. Hinnat alkavat 66 994, 58 eurosta. Launch Edition -mallin yhdistetty polttoaineenkulutus on 2,2 l/100 km ja CO2-päästöt 50 g/km.

Launch Edition -erikoismallissa on erittäin kattava vakiovarustelu. Siihen sisältyvät mm. mukautuva ilmajousitus, led-ajovalot, takaluukun sähkötoiminen avaus- ja sulkutoiminto, urheiluistuimet, kolmialueilmastointi, etusivulasit äänieristelasia, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana, vakionopeudensäädin nopeusrajoittimella, informaationäyttö 7” värinäytöllä, ladattavalle hybridille yksilöity mittaristo, säädettävä takaistuin (pituussuunta), vetokoukku ja 18” alumiinivanteet. Vakiona mallissa on myös S line -ulkonäköpaketti, joka sisältää mm. S line -puskurit edessä ja takana, sekä ainutlaatuisen, tummalla kromilla päällystetyn Singleframe-etusäleikön.

Audi Q5 55 TFSI e quattrossa kompakti latausjärjestelmä on osa vakiovarusteita. Se sisältää latauskaapelit niin Schuko- kuin voimavirtapistorasioihin, kuin myös Mode 3 -kaapelin julkiseen lataukseen. Saatavilla on myös lukittava latauslaite teline auton mukana tulevalle latauslaitteelle.

Audi Q5 55 TFSI e quattro S tronic

Uudessa voimalinjassa on nelisylinterinen turboahdettu 2,0 TFSI -bensiinimoottori ja sähkömoottori. Bensiinimoottori tuottaa 185 kW (252 hv) maksimitehon ja 370 Nm maksimiväännön ja sähkömoottorin huipputeho on puolestaan 105 kW ja maksimivääntö 350 Nm:ä. Yhteistehoa on 270 kW ja maksimivääntöä 500 Nm. Audi Q5 55 TFSI e quattro on varustettu aina S tronic -automaattivaihteistolla ja ensimmäistä kertaa myös taloudellisuusoptimoitu quattro ultra -neliveto yhdistetään sähkömoottoriin. Se kiihtyy 0–100 km/h 5,3 sekunnissa ja saavuttaa 239 km/h maksiminopeuden. Pelkästään sähkömoottorilla ajettaessa huippunopeus on 135 km/h

Audi Q5 55 TFSI e -mallin litiumioniakku on sijoitettu tavaratilan lattian alle. Se on tehty 104 prismakennosta ja se varastoi 14,1 kWh energiaa, 381 voltin jännitteellä. Ilmastointijärjestelmä käyttää erittäin taloudellista lämpöpumppua, joka voi generoida jopa 3 kW:a lämpöenergiaa 1 kW:n sähköenergiasta. Akun täyteen lataaminen kestää noin kaksi ja puoli tuntia ladattaessa voimavirtapistorasiasta (CEE, 400 V / 16 A). Lataus tapahtuu maksimissaan 7,4 kW:n teholla. Kotilatauspistokkeesta (Schuko) ladattaessa kestää akun lataaminen tyhjästä täyteen noin kuusi tuntia.

Kuljettaja voi vapaasti valita miten haluaa käyttää polttomoottoria ja sähkömoottoria. Valittavissa on kolme eri ajotilaa: Auto-hybridiajotila, EV- ja Hold-ajotilat. Auto-hybridiajotila aktivoituu automaattisesti lisävarusteena saatavilla olevan MMI Navigointi plus -järjestelmän yhteyteen kuuluvan reittiopastuksen kanssa. Tässä tilassa akun lataus on optimaalisesti jaettu reitille, siten että polttoaineen kulutusta vähennetään ajamalla sähköllä pääasiallisesti kaupunkialueella ja ruuhkaliikenteessä. Järjestelmä valitsee rullauksen moottori sammutettuna ja jarrutusenergian talteenoton välillä. EV-ajotilassa auto ajaa vain sähköllä niin kauan kunnes kuljettaja painaa kaasua tietyn vaihtelevan painepisteen yli. Auto käynnistyy aina EV-ajotilassa. Hold-ajotilassa senhetkinen akun lataustaso säilytetään käytettäväksi myöhemmin.

myAudi-sovellusta käyttämällä asiakas voi tarkastaa älypuhelimesta akun tilan ja jäljellä olevan toimintamatkan, aloittaa latauksen, asettaa ajastimen ja katsoa latauksen tilaa ja kulutustilastoja. Tämän lisäksi reittisuunnittelija sekä auton MMI-järjestelmässä että sovelluksessa näyttävät latausasemat. Myös esilämmityksen ja ilmastoinnin voi asettaa päälle ennen liikkeellelähtöä. Riippuen auton varustelutasosta ohjauspyörän, istuinten, peilien, tuulilasin ja takaikkunan lämmitys kuin myös istuinten ilmastointi voidaan aktivoida ennakoivasti. 

Uudet Audi Q5 55 TFSI e quattro -mallit saapuvat Audi-jälleenmyyjille syksyllä 2019.

Audi Q5 55 TFSI e quattro Launch Edition hinnasto ja lisävarustehinnasto:
http://bit.ly/AudiQ555TFSIequattroLaunchEditionHinnasto
http://bit.ly/AudiQ555TFSIequattroLaunchEditionLisävarustehinnasto

08.12.2019 14:30AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Transit Van Limited 350 L3H2 - Legendaarinen Transit uudistui
08.12.2019 12:30V-Kran ja Penz: Järkivaihtoehdot puutavaranosturiksi
08.12.2019 12:00Ähtärissä syksyn ruska oli väriltään vihreä - uusia John Deere metsäkoneita Jykylä & Pojat Oy:lle
07.12.2019 18:01Marraskuussa 2019 ensirekisteröitiin 8 680 uutta henkilöautoa
07.12.2019 16:01Harvennushakkuut yleistyvät vauhdilla Länsi-Kanadassa
07.12.2019 11:00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Ranger Raptor Double Cab 4x4 - Tuunattu työjuhta
06.12.2019 16:11Nyt puhutaan puunkorjuun kuluttamasta polttoaineesta ja CO2-päästöistä
06.12.2019 13:31Otto Lahti, johtava asiantuntija, Traficom: Sähkörekka lähestyy hiljaa...
06.12.2019 11:50Metsä ja Energia Hemmilä Oy: Metsästä megawateiksi
06.12.2019 10:10Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 10.100 tykkääjää - määrä vahvassa kasvussa

Siirry arkistoon »