Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14477836 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelleLue lisää »18.9.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorilleLue lisää »18.9.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelleLue lisää »18.9.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorilleLue lisää »18.9.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoaLue lisää »

Mercedeksen katumaasturi-suosikki uudistuu

10.06.2019 9:00

GLC_2019.jpg

Mercedes-Benz GLC-malliston ulkoinen ilme saa nyt ripauksen lisää terävyyttä, käyttökonsepti uusiutuu, autoon tulee tietoviihdejärjestelmä MBUX, innovatiivisia ajoavustinjärjestelmiä sekä uusittu moottorivalikoima. Osansa lukuisista parannuksista saa samalla GLC Coupé.

Molemmissa malleissa on vakiovarusteena High Performance LED -ajovalot. Valot on muotoiltu nyt aiempaa selvästi pienemmiksi ja matalammiksi. Näin huomiovalojen soihtumuoto on vahvistunut entisestään, ja automerkille ominainen valokuvio on tunnistettavissa aiempaakin paremmin. Lisävarusteena on tarjolla Multibeam LED -ajovalot. 

GLC:n molemmissa malleissa on vakiovarusteena oppiva MBUX-käyttöliittymä, jonka nimikin - Mercedes-Benz User Experience - viittaa juuri käyttökokemukseen. Sen vahvuuksia ovat intuitiivinen ja monipuolinen käytettävyys koskettamalla tai eleohjauksella sekä vakiovarusteinen ja edelleen optimoitu puheohjaus (Hey Mercedes). Navigoinnin MBUX Augmented Reality -toiminto eli lisätty todellisuus täydentää ympäristön videokuvaa havainnollisilla lisätiedoilla.

GLC_2019_engine.jpg

Uudet moottorit

GLC:n moottorivalikoima uudistuu nyt täysin. Lanseeraushetkellä GLC SUV - ja GLC Coupé -autoihin on Suomessa ensivaiheessa saatavana seuraavat kolme moottoria:

  • GLC 200 d 4Matic (120 kW/163 hv, 360 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,4-5,2 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 144-137 g/km)
  • GLC 220 d 4Matic (143 kW/194 hv, 400 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,4-5,2 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 144-137 g/km)
  • GLC 300 d 4Matic (180 kW/245 hv, 500 Nm (polttoaineen kulutus yhdistetty 5,9-5,7 l/100 km, CO2-päästöt yhdistetyt 157-151 g/km).

GLC:n ja GLC Coupén dieselmoottorit edustavat uutta nelisylinteristä moottorisukupolvea. Tiukentuneet vaatimukset ja alhaisemmat päästörajat. Muun muassa toisen SCR-katalysaattorin ansiosta, jossa on ammoniakkijäämien puhdistuskatalysaattori (ASC), tämä moottori saavuttaa jopa vaativissa ajotilanteissa RDE-olosuhteissa jo valmiiksi Euro 6d -päästönormin (RDE/Real Driving Emissions eli todellisessa ajossa mitatut päästöt, taso 2). Normi tulee voimaan 1. tammikuuta 2020 uusille automalleille, ja vuotta myöhemmin kaikille uusille autoille.

Myöhemmin kuluvan vuoden syksyllä mallistoa saapuu täydentämään uudella suuremman kapasiteetin akustolla varustettu ladattava bensiinipistokehydridi, nelivetoinen GLC 300e. Sen nelisylinterisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin tuottama yhteisteho on muhkeat 235 kW/320 hv ja suurin molempien voimanlähteiden yhdessä tuottama vääntömomentti on 700 Nm.  Mallin CO2-päästöt julkaistaan myöhemmin.  Vuonna 2020 mallisto täydentyy uuden sukupolven dieselpistokehybridillä. 

Vakiovarusteinen jatkuva neliveto 4Matic on kiinnitetty yhdeksänportaiseen 9G-Tronic-automaattivaihteistoon laipalla. Nelivedon peruslukkovaikutus on 50 Nm. Vetävä voima välitetään etu- ja taka-akselille planeettatasauspyörästön välityksellä. Suhde riippuu moottorista ja on joko 45:55 tai 31:69 etu- ja taka-akselin välillä.

GLC_2019_sisa.jpg

Laaja avustinjärjestelmien kattaus

Saksassa 85 prosenttia asiakkaista mainitsee ensimmäisenä ominaisuutena "turvallisuuden", kun heitä pyydetään luonnehtimaan GLC:tä. Vastaus pohjautuu SUV-autolle tyypillisten ominaisuuksien ohella myös sen älykkäisiin ajoavustinjärjestelmiin. Malliuudistuksen jälkeen GLC SUV ja Coupé tukevat kuljettajaa aiempaakin tehokkaammin.

Tienpinnan mukainen iskunvaimennus takaa ajonautinnon

Vakiovarusteisen Agility Control -alustan ohella alustavalikoimassa on nyt lisävarusteena saatava Dynamic Body Control -alusta, jossa on kierrejousitus ja jatkuvasti säätyvä iskunvaimennus. Iskunvaimennus säätyy kullakin pyörällä erikseen ajotilanteen, ajonopeuden ja ajotien kunnon mukaan. Dynamic Select -katkaisimella voi valita kolme erilaista alustan säätymistapaa. Lisää mukavuutta ja säätömahdollisuuksia tarjoaa ilmajousitettu alusta Air Body Control. Korin korkeustasoa voi sen yhteydessä laskea tai nostaa 50 mm vakiovarusteisen Dynamic Selectin avulla.

18.09.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa
18.09.2019 10:10Ponssen Norjan tytäryhtiön Ponsse AS:n toimitusjohtaja vaihtuu.
17.09.2019 20:22Metsäteollisuus ry: Budjettiesitys jää laihaksi
17.09.2019 19:11Uusi Actros ja Arocs koeajokiertueella 18.9.-11.10.2019 - katso tästä aikataulu!
17.09.2019 17:11Metsäteho: Ajoneuvojen massojen nostolla saavutettavissa kustannus- ja päästöhyötyjä
17.09.2019 15:03Valmet rakentaa uuden koelaitoksen Ruotsiin
17.09.2019 12:36Etteplan mukana Stora Enson Oulun paperitehtaan uudistushankkeessa
17.09.2019 12:15Kuhinaa Uusi puun Kuntamarkkinat -osastolla

Siirry arkistoon »