Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14477836 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelleLue lisää »18.9.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorilleLue lisää »18.9.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

18.9.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelleLue lisää »18.9.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorilleLue lisää »18.9.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoaLue lisää »

Scania teki hattutempun - Scania R 450 on Green Truck 2019

04.06.2019 11:12

green_truck_of_the_year.png
Scania R 450 voitti kolmannen kerran peräkkäin Green Truck 2019 -palkinnon ja valittiin polttoainetehokkaimmaksi ja ympäristöystävällisimmäksi hyötyajoneuvoksi luokassaan. 

Green Truck 2019 on saksalaisten VerkehrsRundschau- ja Trucker-ammattilehtien sponsoroima polttoainevertailutesti, joka testaa raskaiden kuorma-autojen polttoaineen kulutusta. Tällä kertaa kolmetoista ajoneuvoa osallistui testiin.

Scania R 450 oli testin voittaja. Ajoneuvon keskimääräinen polttoaineenkulutus oli pienin: 23,25 litraa dieseliä 100 kilometriä kohden, myös kasvihuonekaasupäästöt (CO2e) olivat pienimmät: 738 grammaa kilometriä kohti ja keskimääräinen nopeus oli korkein: 80,42 km/h 353 kilometriä pitkällä testiradalla.

"Scanialle on kunnia saada tämä palkinto, erityisesti siksi, että se on kolmas peräkkäinen voitto. Green Truck 2019 -palkinto vahvistaa sen, mitä asiakkaamme ympäri maailmaa ovat jo todenneet: Scania R 450 on poikkeuksellisen polttoainetaloudellinen kuorma-auto, sanoo Alexander Vlaskamp, Head of Scania Trucks.

Scanian markkinaosuus Euroopassa on alkuvuonna ollut ennätyksellisen korkea. Vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä se nousi 19,1 prosenttiin.

Toinen Scania-ajoneuvo, Scania G 410, otti kolmannen sijan ympäristöluokituskilpailussa. Keskimääräinen polttoaineen kulutus oli 24,02 litraa dieseliä 100 kilometriä kohti ja kasvihuonekaasupäästöt (CO2e) olivat 762 grammaa kilometriä kohti.

Kilpailussa mukana olleet ajoneuvot olivat puoliperävaunuyhdistelmiä ja niiden kokonaispaino varusteista riippuen oli hieman alle 32 tonnia. Moottorin teho oli enintään 500 hevosvoimaa. Taloudellisimmaksi kuljetustehoksi osoittautui 450 hevosvoimaa.

"Ympäristöpalkinto menee Södertäljeen kolmannen kerran peräkkäin. Voittoputki, jonka jotkut kilpailijat varmasti yrittävät murtaa vuonna 2020! ", kirjoittaa VerkehrsRundschau.
18.09.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa
18.09.2019 10:10Ponssen Norjan tytäryhtiön Ponsse AS:n toimitusjohtaja vaihtuu.
17.09.2019 20:22Metsäteollisuus ry: Budjettiesitys jää laihaksi
17.09.2019 19:11Uusi Actros ja Arocs koeajokiertueella 18.9.-11.10.2019 - katso tästä aikataulu!
17.09.2019 17:11Metsäteho: Ajoneuvojen massojen nostolla saavutettavissa kustannus- ja päästöhyötyjä
17.09.2019 15:03Valmet rakentaa uuden koelaitoksen Ruotsiin
17.09.2019 12:36Etteplan mukana Stora Enson Oulun paperitehtaan uudistushankkeessa
17.09.2019 12:15Kuhinaa Uusi puun Kuntamarkkinat -osastolla

Siirry arkistoon »