Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14439626 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

15.9.2019 16:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän ensi perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »15.9.2019 12:01Karttapohjainen sovellus esittää parhaat sijainnit korjuukohteen ajourilleLue lisää »15.9.2019 11:00Liikkuvan kaluston hydrauliikan asiantuntija LappeenrannassaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

15.9.2019 16:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän ensi perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »15.9.2019 12:01Karttapohjainen sovellus esittää parhaat sijainnit korjuukohteen ajourilleLue lisää »15.9.2019 11:00Liikkuvan kaluston hydrauliikan asiantuntija LappeenrannassaLue lisää »

Volvo Trucks ja SEK yhteistyöhön

21.05.2019 13:22

Volvo_SEK.jpg

Volvo Finland Ab:n kuorma-autoliiketoiminta on valinnut SEKin brändäys- ja konseptointikumppanikseen. Vuodenvaihteessa käynnistynyt yhteistyö alkoi tuotebrändiuudistuksella. Uudistuksen myötä markkinajohtaja Volvo Trucks tarjoaa entistä parempia ratkaisuja kuljetusyrittäjien liiketoiminnan kehittämiseen.

(kuva: Volvon ja SEKin tiimin ensimmäinen yhteinen lanseeraus eli Volvo Pro -kuorma-autojen brändiuudistus on jo esitelty Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla. Vasemmalta oikealle copywriter Janne Vahvaselkä, tuotepäällikkö Mikko Aules, luova johtaja Matti Pentikäinen, myyntijohtaja Reino Manninen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Annika Martas, markkinointi- ja tapahtumakoordinaattori Laura Ristolainen, projektijohtaja Maria Sjövik, AD Miika Saksi, markkinointi- ja viestintäjohtaja Christoffer Lundén ja asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho.)

Volvo Finland Ab:n loppuvuodesta 2018 toteuttaman kilpailutuksen tavoitteena oli löytää sekä tuotebrändiuudistuksen tekijä että markkinointiviestinnän kumppani. SEK erottui joukosta monipuolisen osaamisensa ja loppuasiakaslähtöisen ajattelunsa ansiosta.

Yhteistyö alkoi Volvo Pro -kuorma-autojen brändin uudistuksella. Työn tulokset lanseerattiin Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.5.2019. Volvolla on vahva globaali brändi ja tunnettuus, jonka ytimessä ovat Volvon arvot eli laadukkuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys.

– Logistiikassa jokainen markkina-alue on aina omanlaisensa, ja siksi Volvo panostaa paljon lokalisointiin. Suomalaisen kuljettamisen erityispiirteitä ovat muun muassa vaativat olosuhteet ja muita Euroopan maita merkittävästi kookkaammat ajoneuvoyhdistelmät. Meillä ajetaan suuria kuormia kovissa keleissä, ja siinä missä tehtaamme vastaa suomalaisten asiakkaiden tarpeisiin huippuosaamisella ja jatkuvalla tuotekehityksellä, myös markkinointimme tulee vastata niihin kysymyksiin, jotka nousevat esiin keskusteluissa asiakkaidemme kanssa, kertoo Volvo Finlandin markkinointijohtaja Christoffer Lundén.

Vakuuttavaa kasvua

Volvo Trucks menestyi erinomaisesti vuonna 2018 ja oli viime vuoden markkinajohtaja. Volvon osuus Suomen kuorma-autokannasta kasvoi mahdollistaen Volvon koko Suomen laajuisen huoltoverkoston kehittämisen ja entistä paremmat palvelut asiakkaille. 

– Kuorma-autoala elää kasvuvaihetta. Tavaravirrat vahvistuvat, ja kasvualoille tyypilliseen tapaan horisontissa siintää jo työvoimapula. Vastaamme hyvistä kuljettajista käytävään kilpailuun luomalla autoistamme hyviä työpaikkoja. Volvon tehtävä on tukea kuljetusyritysten kasvua ja luoda tehokkaan, tuloksellisen toiminnan edellytyksiä asiakkailleen, jotka puolestaan pitävät koko Suomen pyörät pyörimässä, Lundén korostaa. 

– SEK vakuutti meidät luovuuden ja datan yhdistelmällä eli suomalaisen logistiikka-alan ja kuljetusyritysten liiketoiminnan ymmärtämisellä. SEK on monipuolinen ja perinteikäs bränditalo, joka hallitsee kaikki modernin markkinoinnin osa-alueet designista analytiikkaan.


Vahvasta arvopohjasta käsin

SEKin asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho arvostaa Volvon tinkimätöntä kehitystyötä, korkeaa laatutasoa ja syvälliseen asiakasymmärrykseen perustuvaa lähestymistapaa.

– Volvo on luotettava ja teknisesti edistyksellinen, yhtä aikaa moderni ja perinteikäs toimialansa suunnannäyttäjä. Meitä SEKissä puhuttelee etenkin se vahva arvovetoisuus, joka näkyy Volvon satsauksina turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen.

Tuore yhteistyö kattaa Volvo Finlandin brändäyksen ja konseptoinnin strategisesta suunnittelusta monikanavaisiin toteutuksiin. Volvo Finlandin sisältömarkkinointiyhteistyö Nordic Morningin kanssa jatkuu kuten tähänkin asti ja näkyy jatkossakin muun muassa Volvo Visiitti -asiakaslehden muodossa.

15.09.2019 16:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän ensi perjantaina 20. syyskuuta Konnevedellä
15.09.2019 12:01Karttapohjainen sovellus esittää parhaat sijainnit korjuukohteen ajourille
15.09.2019 11:00Liikkuvan kaluston hydrauliikan asiantuntija Lappeenrannassa
15.09.2019 9:20Volvo Trucks -koeajokiertue starttaa 21.9. Riihimäeltä - Tapahtuma kiertää 10 paikkakunnalla
15.09.2019 7:13Komatsu Forest avaa verkkokaupan ProSelect-profiilimalliston vaatteille ja asusteille
14.09.2019 19:11Valmet toimittaa TwinRoll-puristimen Metsä Boardille Suomeen Joutsenon tehtaaseen
14.09.2019 14:11Forssan Lava ja Huolto Oy valmistaa perävaunut ja päällerakenteet asiakastarpeeseen räätälöitynä
14.09.2019 11:44VTT ja Cambridgen yliopisto vertailivat vaihtoehtoja tieliikenteen päästöjen vähentämiseksi
14.09.2019 11:01Sähköiset Hopeanuolet aloittavat Formula E -sarjassa
14.09.2019 9:11Teollisuuden liikevaihto kasvoi heinäkuussa 3,6 prosenttia

Siirry arkistoon »