Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13410958 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja BaltiastaLue lisää »19.6.2019 8:11Kierrätykseen kerättyjen renkaiden määrässä hurja kasvuLue lisää »18.6.2019 10:40Kantorahatulot korkealla vuonna 2018Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

19.6.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja BaltiastaLue lisää »19.6.2019 8:11Kierrätykseen kerättyjen renkaiden määrässä hurja kasvuLue lisää »18.6.2019 10:40Kantorahatulot korkealla vuonna 2018Lue lisää »

Volvo Trucks ja SEK yhteistyöhön

Share |
21.05.2019 13:22

Volvo_SEK.jpg

Volvo Finland Ab:n kuorma-autoliiketoiminta on valinnut SEKin brändäys- ja konseptointikumppanikseen. Vuodenvaihteessa käynnistynyt yhteistyö alkoi tuotebrändiuudistuksella. Uudistuksen myötä markkinajohtaja Volvo Trucks tarjoaa entistä parempia ratkaisuja kuljetusyrittäjien liiketoiminnan kehittämiseen.

(kuva: Volvon ja SEKin tiimin ensimmäinen yhteinen lanseeraus eli Volvo Pro -kuorma-autojen brändiuudistus on jo esitelty Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla. Vasemmalta oikealle copywriter Janne Vahvaselkä, tuotepäällikkö Mikko Aules, luova johtaja Matti Pentikäinen, myyntijohtaja Reino Manninen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Annika Martas, markkinointi- ja tapahtumakoordinaattori Laura Ristolainen, projektijohtaja Maria Sjövik, AD Miika Saksi, markkinointi- ja viestintäjohtaja Christoffer Lundén ja asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho.)

Volvo Finland Ab:n loppuvuodesta 2018 toteuttaman kilpailutuksen tavoitteena oli löytää sekä tuotebrändiuudistuksen tekijä että markkinointiviestinnän kumppani. SEK erottui joukosta monipuolisen osaamisensa ja loppuasiakaslähtöisen ajattelunsa ansiosta.

Yhteistyö alkoi Volvo Pro -kuorma-autojen brändin uudistuksella. Työn tulokset lanseerattiin Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.5.2019. Volvolla on vahva globaali brändi ja tunnettuus, jonka ytimessä ovat Volvon arvot eli laadukkuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys.

– Logistiikassa jokainen markkina-alue on aina omanlaisensa, ja siksi Volvo panostaa paljon lokalisointiin. Suomalaisen kuljettamisen erityispiirteitä ovat muun muassa vaativat olosuhteet ja muita Euroopan maita merkittävästi kookkaammat ajoneuvoyhdistelmät. Meillä ajetaan suuria kuormia kovissa keleissä, ja siinä missä tehtaamme vastaa suomalaisten asiakkaiden tarpeisiin huippuosaamisella ja jatkuvalla tuotekehityksellä, myös markkinointimme tulee vastata niihin kysymyksiin, jotka nousevat esiin keskusteluissa asiakkaidemme kanssa, kertoo Volvo Finlandin markkinointijohtaja Christoffer Lundén.

Vakuuttavaa kasvua

Volvo Trucks menestyi erinomaisesti vuonna 2018 ja oli viime vuoden markkinajohtaja. Volvon osuus Suomen kuorma-autokannasta kasvoi mahdollistaen Volvon koko Suomen laajuisen huoltoverkoston kehittämisen ja entistä paremmat palvelut asiakkaille. 

– Kuorma-autoala elää kasvuvaihetta. Tavaravirrat vahvistuvat, ja kasvualoille tyypilliseen tapaan horisontissa siintää jo työvoimapula. Vastaamme hyvistä kuljettajista käytävään kilpailuun luomalla autoistamme hyviä työpaikkoja. Volvon tehtävä on tukea kuljetusyritysten kasvua ja luoda tehokkaan, tuloksellisen toiminnan edellytyksiä asiakkailleen, jotka puolestaan pitävät koko Suomen pyörät pyörimässä, Lundén korostaa. 

– SEK vakuutti meidät luovuuden ja datan yhdistelmällä eli suomalaisen logistiikka-alan ja kuljetusyritysten liiketoiminnan ymmärtämisellä. SEK on monipuolinen ja perinteikäs bränditalo, joka hallitsee kaikki modernin markkinoinnin osa-alueet designista analytiikkaan.


Vahvasta arvopohjasta käsin

SEKin asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho arvostaa Volvon tinkimätöntä kehitystyötä, korkeaa laatutasoa ja syvälliseen asiakasymmärrykseen perustuvaa lähestymistapaa.

– Volvo on luotettava ja teknisesti edistyksellinen, yhtä aikaa moderni ja perinteikäs toimialansa suunnannäyttäjä. Meitä SEKissä puhuttelee etenkin se vahva arvovetoisuus, joka näkyy Volvon satsauksina turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen.

Tuore yhteistyö kattaa Volvo Finlandin brändäyksen ja konseptoinnin strategisesta suunnittelusta monikanavaisiin toteutuksiin. Volvo Finlandin sisältömarkkinointiyhteistyö Nordic Morningin kanssa jatkuu kuten tähänkin asti ja näkyy jatkossakin muun muassa Volvo Visiitti -asiakaslehden muodossa.

19.06.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja Baltiasta
19.06.2019 8:11Kierrätykseen kerättyjen renkaiden määrässä hurja kasvu
18.06.2019 10:40Kantorahatulot korkealla vuonna 2018
18.06.2019 10:22Suomalaiskeksintö mullistaa biomassan käsittelyn
18.06.2019 8:11KATSO VIDEO! Puunkuormaajamestari 2019 finaalin tunnelmia Maksamaalta 15.6.
17.06.2019 17:23Nokian Raskaiden Renkaiden suurinvestointi etenee aikataulussa
17.06.2019 17:09Kolmannen sukupolven Renault ZOE - kompaktien sähköautojen uusi standardi
17.06.2019 16:11Vehon kasvu Ruotsissa jatkuu - ostaa kuorma-autotoiminnan Malmössä
17.06.2019 9:55Subaru tuo markkinoille nelivetoisen sähköauton
17.06.2019 9:50Topi Talvitiestä Vuoden tiepalvelumies 2019

Siirry arkistoon »