Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13428720 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.6.2019 12:22Nokian Renkaiden SnapSkan-palvelulla täyteen miljoona mittausta - Joka kymmenes auto rullaa huonokuntoisilla renkaillaLue lisää »20.6.2019 11:23Gasum suunnittelee bbiokaasulaitosta OuluunLue lisää »20.6.2019 10:01Vandernetilta apuvälineet tehokkaaseen UV-suojakseenLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.6.2019 12:22Nokian Renkaiden SnapSkan-palvelulla täyteen miljoona mittausta - Joka kymmenes auto rullaa huonokuntoisilla renkaillaLue lisää »20.6.2019 11:23Gasum suunnittelee bbiokaasulaitosta OuluunLue lisää »20.6.2019 10:01Vandernetilta apuvälineet tehokkaaseen UV-suojakseenLue lisää »

AMMATTILEHTI KOEAJAA: Volkswagen Crafter 2,0 TDI 35 4MOTION L2H2 - Asiakaskohtaista räätälöintiä

Share |
17.05.2019 11:20

scandi1.jpg

Hydroscand laajentaa suosittua hydrauliikan LetkuExpress huoltoautopalveluaan Suomessa. Myös uusin auto on Volkswagen Crafter; nyt 4-vetoisena ja Hyötyajoneuvokeskuksen BOTT -ajoneuvokalusteilla varustelemana.

(kuva yllä: Hydrauliikan alan toimija, erityisesti letku- ja johdinkomponentteihin keskittyvä Hydroscand Oy luottaa huoltoautokalustossaan Volkswageniin. Uusin auto on lahtelaisen Hyötyajoneuvokeskuksen varustelema. Näyttävästi teipatut huoltoautot toimivat myös yrityksen käyntikorttina.)

- Työkoneiden huoltotyöt ja korjaukset tehdään enenevissä määrin suoraan työmailla ja asi- akkaat odottavat yhä monipuolisempaa palvelua. Palvelut pitää pystyä tuomaan asiakkaan luokse. Yritykset jotka pystyvät tähän haasteeseen vastaamaan tulevat erottumaan kilpailijoistaan. Tämä näkyy varustelupyyntöjen  ja varusteluiden laajuudessa joita toteutamme. Pitkä kokemus alalta, maahantuomiemme markkinajohtajien tuoteperheet sekä alihankintaverkosto takaavat että asiakkaamme saavat parasta laatua kustannustehokkaasti, sanoo Hyötyajoneuvokeskuksen myyntijohtaja Eemeli Nummela

scandi2.jpg

(kuva: Letkujen katkaisuun ja liitosten puristukseen tarvittava laitteisto saadaan tarvittaessa nopeasti käyttöön.)

Nyt koeajettava Hydroscand Oy:lle BOTT -ajoneuvokalustein varustettu Volkswagen Crafter on Nummelan mukaan erittäin hyvä esimerkki asiakasräätälöidystä huoltoautosta: 

- Kattava BOTT -ajoneuvokalustemallisto rakentuu korkealaatuisten, kestävien ja keveiden kalustevaihtoehtojen ympärille. Teollisuus-, kone- ja ajoneuvohydrauliikan parissa toimivan Hydroscandin toiveesta autoon asennettiin reilusti tarvikelaatikoita ja kannellisia, mukaan otettavia tarvikesalkkuja sekä tukevatekoinen työtaso laakeroiduin kiskoin varustetulla laatikostolla. Edellä mainittujen lisäksi varusteluun sisältyy huoltoautossa tuiki tarpeellinen invertteri verkkovirran tuottoon ja viilapenkki, mikä kääntyy näppärästi esiin työtason viereen. 

Hieman erikoisempiin työkaluvarusteisiin lukeutuu ohjaamon ja työtilan erottavan väliseinän viereen asennettu hydrauliikkaletkujen katkaisukoneen ja letkuliittimien puristukseen tarkoitetun prässin yhdistelmä. 

- Liukukiskojen päälle asennetun laitteen avuin asentajalla on mahdollisuus valmistaa erilaisia letkuasennelmia paikan päällä ns. metritavarasta. Korkealuokkaisen ja loppuun asti viimeistellyn Hyötyajoneuvokeskuksen räätälöimän huoltoautovarustuksen kruunaa tehokas ja koko työtilan kattava led-valaistus, sanoo Nummela.

scandi3.jpg

(kuva: Korkealaatuiset ja kustannustehokkaat BOTT -ajoneuvokalusteet tuovat järjestyksen ahtaaseen tilaan. Seimomakorkeutta Crafterissa on reilut 190 cm. Huomaa katon led -valokiskot ja esiin taittuva viilapenkki.)

Kuljettajan ehdoilla

Crafterin ovet aukeavat riittävästi ja askelman korkeus on oikein mitoitettu. Ohjaamoon, kuten auton takaa huoltotilan puolelle, nousu on helppoa ja vaivatonta. Konsernin mukainen muotokieli jatkuu myös ohjaamon puolella. Ohjauspyörässä on riittävät etäisyys ja korkeus säädöt, samoin kuljettajan Comfort istuimessa joka kuuluu Suomessa vakiovarusteisiin. 

scandi4.jpg(kuva: Ohjaamon puolella huokuu saksalainen järjestelmällisyys ja käytännöllisyys.)

Matkustamon ja rahtitilan jakava peltinen väliseinä on viety pitkäjalkaisia kuljettajia ajatelleen riittävän etäälle selkeälukuisesta ja runsaasti erilaisia säilytystiloja sisältävästä kojelaudasta. Mittaristo on valmistajalle ominaiseen tapaan selkeälukuinen ja hallintalaitteiden toiminnot helposti omaksuttavia. 

Nelivetoinen, keskipitkä ja korkeakattoinen Crafter asemoituu valmistajan korimalliston puoliväliin. Voimanlähteenä on hyötyautopuolen tarpeisiin kehitetty 2-litrainen TDI-moottori. Parhaalta teholtaan 140 heppaisen ja 340 Nm vääntömomentin tarjoavan moottorin ja sen jatkeeksi liitetyn, käsin hämmennettävän, 6-vaihteisen vaihteiston toiminta on sujuvaa. Jatkuvavälitteinen Volkswagen 4MOTION nelivetotekniikka jakaa voimaa tarvittaessa akseleiden kesken, mikä onkin tarpeellinen etu vaativissa työmaaolosuhteissa toimivalle huoltoautolle. 

Ajossa Crafter on merkille ominaiseen tapaan, hyvässä mielessä yllätyksetön. Lyhyesti sanottuna ajettavuus on niin korke- alla tasolla ettei siltä voi enää enempää tässä ajoneuvoluokassa odottaa tai vaatia. Tosin nelivetoisuus tekee pienen särön kääntyvyyteen, mikä näkyy lievänä kankeutena ahtaissa paikoissa.

Tasan 3500 kg kokonaispaino ja reilun 11 kuutiometrin kuormatila antavat hyvät puitteet huoltoautovarusteille ja työtiloille.  

Asiakaskohtaisia ratkaisuja

Saksalaisten BOTT -ajoneuvokalusteiden maahantuontiin, myyntiin ja asennukseen erikoistuneen lahtelaisen Hyötyajoneuvokeskus Oy:n Eemeli Nummelan mukaan BOTT 3d -suunnitteluohjelma huomio sentin tarkkuudella ajoneuvojen pienetkin yksityiskohdat. Tämä mahdollistaa ajoneuvon tehokkaan tilan käytön. 

- Lähes pystysuorilla sivuseinillä varustettu Volkswagen Craf- ter, kuten useimmat muutkin suuret pakettiautot, mahdollistavat korkeidenkin kalusteiden tukevan kiinnityksen ilman että kalusteen ja seinän väliin jää suurta hukkatilaa, toteaa Nummela. 

Modulaarisen ja tarvittaessa muunneltavan rakenteensa ansiosta BOTT -ajoneuvokalusteet saadaan sovitettua tilaasäästävästi myös pienempiin ja kaarevilla sisäseinillä varustettuihin autoihin, merkistä ja mallista riippumatta.

Valmiiden vaihtoehtojen kirjo on laaja ja lähes kaiken kattava. 

- Varusteluiden laajuus on kasvava trendi. Syynä on hyvä taloustilanne sekä automyyjien kasvava ammattitaito myydä ja tarjota monipuolisempia kokonaisuuksia joita tarjoamme, Nummela kiteyttää.

scandi5.jpg

(kuva: Yleisimmät liittimet kulkevat matkassa joko työtason laatikoissa tai kuljettajan puoleisen seinän hyllyn lokeroissa.)

20.06.2019 12:22Nokian Renkaiden SnapSkan-palvelulla täyteen miljoona mittausta - Joka kymmenes auto rullaa huonokuntoisilla renkailla
20.06.2019 11:23Gasum suunnittelee bbiokaasulaitosta Ouluun
20.06.2019 10:01Vandernetilta apuvälineet tehokkaaseen UV-suojakseen
19.06.2019 17:11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä pysyi ennallaan vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä
19.06.2019 14:11Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalle
19.06.2019 9:33Komatsu Days Uumajassa oli onnistunut tapahtuma - paikalla lähes 250 vierasta Suomesta ja Baltiasta
19.06.2019 8:11Kierrätykseen kerättyjen renkaiden määrässä hurja kasvu
18.06.2019 10:40Kantorahatulot korkealla vuonna 2018
18.06.2019 10:22Suomalaiskeksintö mullistaa biomassan käsittelyn
18.06.2019 8:11KATSO VIDEO! Puunkuormaajamestari 2019 finaalin tunnelmia Maksamaalta 15.6.

Siirry arkistoon »