IVECO näyttävästi esillä Kuljetus&Logistiikka messuilla

24.04.2019 14.55

Daily2019_Van_RoadCity.jpg

IVECO esittelee kaikkiin tehtäviin sopivia kestäviä ratkaisujaan kevyissä ja keskiraskaissa sekä raskaissa hyötyajoneuvoissa. Erityisenä painopisteenä on Ivecon Natural Power -teknologia ja juuri lanseerattu uusi Daily.

IVECO julkistaa uuden Daily:n, joka tarjoaa täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja käyttötarpeisiin. Uutuuksien joukossa on myös markkinoiden ensimmäinen kokonaismassaltaan 7-tonninen 4x4 -ajoneuvo, jonka hyötykuorma on jopa 4 300 kg.

IVECO osallistuu Kuljetus ja Logistiikka 2019 näyttelyyn Helsingin messukeskuksessa 9.– 11.5.2019. IVECO keskittyy tämän vuoden näyttelyssä Natural Power -teknologialla varustettuihin raskaisiin hyötyajoneuvoihin ja juuri lanseerattuun Dailyyn.

Messuilla IVECO keskittyy myös kestävän kehityksen kuljetusmuotoihin.

Messuilla esillä oleva IVECO hyötyautomallisto:

  • Uusi Daily 35S16A8 V 12m3 – Pakettiauto, yhdistettävyys ja kuljettajaa avustavia toimintoja
  • Daily 55S18H 4x4 – Saatavissa jopa 7,0 versiona umpiautoina ja alustana
  • Daily 35S18A8 V – Luxus matkailuauto Hi-Matic automaattivaihteistolla
  • Eurocargo ML160E28FP– Täysilmajousitus, 16 ton, täydellinen suuren hyötykuorman auto kaupunkijakeluihin.
  • Stralis AS440S46TX/P Natural Power – kuorma-auto, jossa on kaksi LNG-tankkia, 460 hv, 6x2 rekkaveturi
  • Stralis AS440S46T/P Natural Power – kuorma-auto, jossa on yksi CNG ja yksi LNG- tankki, 460 hv, 4x2 rekkaveturi
  • Stralis AS340X57/P X-WAY – Akselisto 3+1, 8x4 Tridem
  • Trakker AT410T50/P – 10x4 pitkällä akselivälillä

Uusi Daily ensiesittelyssä

New Daily on segmenttinsä ensimmäinen ajoneuvo, joka noudattaa Euro 6D / Temp- päästöstandardeja, mikä tuo kestävyyden yhdessä suuremman tehon ja polttoainetalouden kanssa asiakkaiden kannattavuuden eduksi.

Hyötyajoneuvoalalla on ennennäkemättömiä muutoksia, jotka johtuvat megatrendeistä, kuten digitalisaatio, automaatio ja kuljettajaa helpottavat avustimet.

New Daily esittelee täydellisen valikoiman edistyksellisiä kuljettajan apujärjestelmiä, joiden avulla kuljettaja voi keskittyä työhön, joka vaatii yhä useamman tehtävän, ja parantaa niiden turvallisuutta. Hätäjarrutusjärjestelmä ja City Brake PRO estävät törmäyksiä alle 50 km/h nopeuksilla ja lieventävät törmäyksiä suuremmilla nopeuksilla. Se havaitsee itsenäisesti mahdollisuuden törmätä eteenpäin ja jarruttaa vastaavasti, jos kuljettaja ei puutu, varmistaen niiden turvallisuuden.

New Daily käyttää myös teknologiaa kuljettajan stressitasojen alentamiseksi. Kaupunkiajossa, joissa asiakkaat ajavat usein ruuhkaisessa liikenteessä, Queue Assist auttaa kuljettajaa seuraamalla eteenpäin kulkevaa ajoneuvoa hitaasti liikkuvissa jonoissa ja pysähdyksissä. Lisäksi Adaptive Cruise Control, yhdessä Queue Assistin kanssa, ylläpitää asetettua nopeutta ja turvaetäisyyttä, kun taas ProActive Lane Keeping Assist estää auton tahatonta ajautumista ulos kaistasta aktiivisen ohjauksen avulla. Tuulen ollessa sivusuunnassa Crosswind Assist auttaa kuljettajaa pitämään ajoneuvon vakaana kaistalla. New Daily vähentää väsymystä ja parantaa tuottavuutta sähköisen pysäköintijarrun avulla, joka kytkeytyy automaattisesti, kun ajoneuvo on pysäköity ja vapautuu automaattisesti.

Uusilla LED-valoilla on paljon terävämpi säde, joka kuljettaa edelleen, parantaa näkyvyyttä ja esteiden havaitsemista 15%, mikä lisää turvallisuutta heikossa valaistuksessa. City Mode nostaa ohjaustehoa, mikä vähentää pyörän kääntämistä jopa 70%, mikä helpottaa liikkumista kaupungin kaduilla.

New Daily auttaa kuljettajaa myös haastavissa ajo-olosuhteissa, kuten Hill Descent Controlin avulla, joka auttaa heitä ajamaan alas ja alas hitaasti ja turvallisesti pitkiä, jyrkkiä rinteitä ja Traction Plusia, joka pitää tiukasti kiinni liukkailla pinnoilla, kuten hiekalla, mudassa tai lumessa.

Liitettävyys maksimoi käyttöajan ja avaa uusien palveluiden maailman

New Daily -yhteys tuo ajoneuvon suoraan kosketukseen IVECO:n ohjaamoon, joka tarjoaa reaaliaikaisia tietoja. Näin IVECOn asiantuntijat voivat maksimoida ajoneuvon käyttöajan tekemällä ennakoivaa diagnostiikkaa ja ottamalla ennaltaehkäiseviä toimia, suunnittelemalla huolto- ja huoltotoimenpiteitä tehokkaasti huoltopisteen käyntien määrän optimoimiseksi.

Lisäksi innovatiivinen etätukipalvelu mahdollistaa tietokannan muutosten, diagnostisten istuntojen ja jopa ohjelmistopäivitysten tekemisen etänä Over the Airin kautta, välttäen pysähdyksiä huoltopisteelle.

Uudessa mittaristossa on TFT-korkearesoluutioinen värinäyttö, joka tarjoaa erittäin käyttäjäystävällisen, intuitiivisen käyttöliittymän kaikkien ajoneuvon keskeisten asetusten ja toimintojen kanssa.

Uusi Hi-Connect-tieto- ja viihdejärjestelmä, jossa on puheentunnistus, antaa kuljettajalle mahdollisuuden heijastaa mobiililaitettaan Apple Car Play- ja Android Auto ™ -sovelluksilla ja käyttää sovelluksia täysin turvallisesti ajon aikana. Siinä on 7-tuumainen näyttö, DAB-radio, takakameran näyttö ja TOM TOM -auton ja kuorma-auton navigointijärjestelmä sekä IVECOn ajotyylin arviointijärjestelmä, joka tarjoaa reaaliaikaisia neuvoja.

Uuden Dailyn huoltoväli on jopa 60.000 km.

Stralis_NP.jpg

Maakaasu ja biokaasu

Kuljetusalalla on meneillään todellinen energiavallankumous, ja ala liikkuu kovaa vauhtia eteenpäin kasvavien ympäristöön ja ilmanlaatu paineiden alla. IVECO kulkee tämän muutoksen etulinjassa kattavalla valikoimallamme vaihtoehtoisia voimanlähteitä, joiden tarjoamien teknologioiden avulla pystymme vastaamaan kaikkiin tarpeisiin. Lisäksi tehokkaat ja erittäin matalapäästöiset ratkaisumme uudistavat myös dieselteknologiaa.

IVECO oli maailman ensimmäinen hyötyajoneuvojen valmistaja, joka ennakoi maakaasun tarjoamat mahdollisuudet. IVECO onkin hyödyntänyt tätä kaukokatseisuuttaan kehittämällä täydellisen valikoiman maakaasukäyttöisiä pakettiautoja, kuorma-autoja ja linja-autoja. IVECO on yhä ainoa valmistaja, joka tarjoaa kattavan valikoiman kaasukäyttöisiä malleja, ja tähän mennessä kaasuajoneuvoja on myyty yli 24 000 kappaletta.

Osastolla messukävijät voivat tutustua muun muassa hiljattain ”Sustainable Truck of the Year 2019” -palkinnon voittaneeseen IVECO Stralis NP 460 hv -malliin.

Haluamme antaa selvän signaalin siitä, että olemme valmistautuneet ratkaisuihin, joilla nopeutamme vihreää muutosta. Painotamme muun muassa biokaasun pitkäaikaisia ympäristöhyötyjä. Biometaani voi vähentää typpidioksidipäästöjä yli 90 prosenttia, hiukkaspäästöjä 99 prosenttia ja hiilidioksidipäästöjä 95 prosenttia.

Tässä yhteydessä on sanottava, että kaasulla voidaan korvata dieselajoneuvot 1:1 jo nyt, mihin sähkö- tai vetykäyttöisillä ajoneuvoilla puolestaan on vielä pitkä matka.

Stralis Natural Power

Uusi Stralis NP 460, kestävin kuorma-auto kautta aikojen, tarjoaa ainoan täydellisen valikoiman raskaita maakaasukäyttöisiä kuorma-autoja, joissa on uusimman sukupolven automaattivaihteisto. Se on suunniteltu suoriutumaan kaikista tehtävistä ja tarjoaa yhdistelmän kestävyyttä, suorituskykyä, ja tuottavuutta sekä loistavan toimintasäteen vaativimpiinkin kaukokuljetuksiin.

460 hevosvoimansa ansiosta Stralis NP on erinomainen valinta kaukokuljetusten vetoauto- ja alustamallien segmentissä. Stralis NP tarjoaa loistavan valikoiman, joka kattaa matalat vetoautot, vaihtolavat, erityiskevyet ADR-vetoautot ja rakennusalan logistiikkatehtävät.

Uudessa yhden polttoaineen Stralis NP 460 -kuorma-autossa on kaksi LNG-tankkia, 460 hevosvoimaa ja jopa 1 600 kilometrin toimintasäde, ja se on varustettu IVECOn parhaalla teknologialla ja tarjoaa polttoainetehokkuutta matkalle sekä jopa 15 % alhaisemman polttoaineen kulutuksen.

Uusi Stralis NP 460 tarjoaa PUHDASTA VOIMAA ja huikeat 99 % vähemmän hiukkaspäästöjä ja 60 % vähemmän NOx-päästöjä suhteessa Euro VI -raja-arvoihin. Biometaania käytettäessä myös CO2-päästöt putoavat 95 prosenttia. Lisäksi melutaso pienenee, sillä kuorma-auto on 71 dB:n käyntiäänellään todella hiljainen.

Toinen biometaanin tarjoama etu on vähäisempi riippuvuus fossiilisista polttoaineista, sillä kaasua voidaan tuottaa maatalouden ja kaupunkien jätteistä, jätevedestä sekä elintarviketeollisuuden jätteistä. Biometaania voidaan tuottaa paikallisesti, jolloin kuljetusten tarve sekä niistä syntyvät CO2-päästöt vähenevät huomattavasti. Sen lisäksi tuotannosta syntyy arvokkaita sivutuotteita, kuten bioperäistä hiilidioksidia jäähdytysyksiköille ja biolannoitteita maatalouden käyttöön.

Uusi mallisto sisältää myös uuden yhden polttoaineen IVECO Cursor 13 NP -maakaasumoottorin, joka kehitettiin takaamaan tarvittava voima vaativimpia tehtäviä varten. Uutta on myös automaattinen 12-nopeuksinen Hi-Tronix-vaihteisto, joka parantaa entisestään aiempien versioiden ajomukavuutta ja suorituskykyä. Lisäksi saatavilla on uusia toimintoja, kuten GPS-pohjainen ennakoiva vakionopeudensäädin HI-CRUISE. Kuorma-auto voi käyttää polttoaineena CNG:tä, CNG:n ja LNG:n yhdistelmää tai LNG:tä.

LNG-kaksoistankein varusteltu versio varmistaa jopa 1 600 kilometrin ennätyspitkän toimintasäteen.

Luokkansa paras polttoainetalous

Uusi IVECO Cursor 13 NP -moottori, jonka on kehittänyt FTP Industrial, on suunniteltu eritoten kansainvälistä pitkän matkan liikennettä varten. Se on markkinoiden tehokkain kokonaan kaasulla toimiva moottori ja takaa riittävän suorituskyvyn kaikkein haastavimpiinkin tehtäviin.

Kestävyyttä ja huoltovälejä on kasvatettu, jotta voidaan taata oikeanlainen suorituskyky ilman käyttöaikaan kohdistuvia vaikutuksia.

Tulokseen päästiin soveltamalla maakaasuun stoikiometristä palamista kipinäsytytyksellä.  Tämä yhden polttoaineen (ei tarvitse dieseliä eikä AdBlueta) ratkaisu takaa sen, että IVECO Cursor 13 NP toimii sataprosenttisesti maakaasulla.

Päästöjen jälkikäsittely tehdään kompaktilla ja kevyellä kolmitiekatalysaattorilla, joka ei tarvitse regenerointia tai lisäaineita, mikä tuo selviä etuja tilaan alustassa ja hyötykuormaan sekä vähentää käyttökatkoja. IVECO Cursor 13 NP tarjoaa muitakin etuja: se on hiljainen ja tuottaa vain vähän värinää, sillä sen stoikiometrinen polttomoottori käy 12:1 paineistussuhteella (eli huomattavasti alhaisemmalla kuin dieselin 17:1), ja siksi se on huomattavan hiljainen.

IVECO Cursor 13 NP -moottori on suojattu kahdella patentilla: ensimmäinen patentti, jonka suojausprosessi on meneillään, on FTP Industrialin omistama iskukontrolliominaisuus (knock control). Sen avulla suorituskyky ja polttoaineiden yhteensopivuus paranee, ja se myös suojelee moottoria ja kolmitoimikatalysaattoria sytytyskatkoilta.

Toinen patentti koskee FTP Industrialin omistamaa reaktiivista ilmavirran hallintajärjestelmää, uutta stoikiometrisen suhteen ohjauslogiikkaa vaihteiden vaihdossa. Näin voidaan varmistaa jatkuva vääntömomentti AMT-vaihteita vaihdettaessa, mikä mahdollistaa maksimaalisen suorituskyvyn ja vaihteen vaihtamisen ennennäkemättömän nopeasti.

Stralis NP 460 on ensimmäinen maakaasukuorma-auto, jossa on uusimman sukupolven automaattivaihteisto eli uusi 12-vaihteinen automaattinen HI-TRONIX-vaihteisto, joka edustaa luokkansa edistyneintä teknologiaa: 99,7 prosentin tehokkuus, uskomaton kestävyys sekä luokkansa parhaat vaihdejakauma (16,7) ja vääntömomentin ja painon suhde. Uusi vaihteisto lyhentää vaihteen vaihtoaikaa 10 % edelliseen malliin verrattuna ja tarjoaa useita muita toimintoja, kuten heijaustoiminnon, neljä peruutusvaihdetta ja uusia mahdollisuuksia voimanottoon. HI-TRONIXissa on vakiovarusteena integroitu hydraulinen hidastin ja mäkilähtöavustin kuljettajan ja kuorman turvallisuuden takaamiseksi. 

Moottorin erinomaisen polttoainetehokkuuden lisäksi ajoneuvossa on polttoainetta säästäviä ratkaisuja, kuten AJOTAVAN ARVIOINTI, jolla valvotaan ja parannetaan kuljettajien ajotapaa, nopeuden ja vääntömomentin rajoitin ECOSWITCH sekä ECOFLEET, joka takaa tehokkaimman vaihteenvaihtostrategian. Näiden lisäksi polttoaineen kulutusta vähentävät ajoneuvon optimoitu taka-akseli ja ekorenkaiden alhainen vierintävastus. Kuorma-autossa on myös integroitu HI-CRUISE-ajojärjestelmä, joka hyödyntää GPS-pohjaisia järjestelmiä, kuten ennakoivaa vakionopeudensäätöä ja vaihteen vaihtoa ja parantaa renkaiden eco-roll -toimintoa entisestään.

Tankkiyhdistelmiä kaikkiin tehtäviin

Stralis NP 460 tarjoaa laajan valikoiman polttoainesäiliöyhdistelmiä, jotka sisältävät pitkiä ja lyhyitä versioita, oikealle tai vasemmalle puolelle asennettavia malleja sekä LNG- ja CNG- tankkeja, jotta ajoneuvo voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Nivellettyihin vakiomallisiin kuorma-autoihin on tarjolla kolmen kokoisia LNG-tankkeja. Näin ajoneuvo voidaan räätälöidä siten, että alustassa on riittävästi tilaa asiakkaan tehtävien vaatimia lisälaitteita varten. Pienet säiliöt säästävät jopa metrin tilaa, johon voidaan asentaa komponentteja kuten säiliöautojen kompressoreita. Vasen säiliö voidaan myös jättää pois, jolloin saadaan tilaa suuremmille komponenteille.

Daily 4x4 laajemmalla mallistolla

Iveco esittelee myös huomattavia uudistuksia läpikäyneen Daily 4x4 -sarjan uusimman sukupolven, jota on ensimmäistä kertaa laajennettu siten, että se tarjoaa täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja maasto-oloihin. Näyttelyn kruunaa Daily Hi-Matic, joka on varustettu erittäin tehokkaalla dieselmoottorilla ja kehittyneellä 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, joiden ansiosta se tarjoaa alhaisten päästöjen lisäksi myös äärimmäisen ajomukavuuden.

IVECO esittelee tärkeän uutuuden, joka tuo ensimmäistä kertaa tarjolle täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja maasto-oloihin ohjaamo- ja pakettiauto- sekä miehistöohjaamoversioina: uusimman sukupolven Daily 4x4:n. Tämän IVECOn ”minne vain menevän” ajoneuvon valikoimaa on laajennettu uusilla versioilla. Näihin kuuluu markkinoiden ensimmäinen kokonaismassaltaan 7-tonninen 4x4 -ajoneuvo, jonka hyötykuorma on jopa 4 300 kg ja pisin korivaihtoehto jopa 5 m. Uuden sukupolven 4x4 kätkee sisälleen myös IVECOn Hi-Matic- vaihdelaatikon ja tärkeitä turvaominaisuuksia, kuten ABS-levyjarrut ja erityisesti tälle 4x4-ajoneuvolle suunnitellun ESP-ajonvakautusjärjestelmän.

Stralis_X_Way.jpg

STRALIS X-WAY

Stralis X-WAY, IVECOn kuorma-auto mallisarja on kehitetty erityisesti ammatti- ja rakennusalan logistiikkatehtäviin ja se on TÄYDELLINEN RATKAISU maantietehtäviin, joissa vaaditaan myös kevyttä maastoajoa.

Stralis X-WAY erottuu joukosta äärimmäisen alhaisten kokonaiskäyttökustannustensa (TCO) ansiosta. Lisäksi se tarjoaa IVECOn parasta polttoainetehokkuutta ja maantieteknologiaa, kuten patentoidun Hi-SCR-tekniikan, joka ei vaadi paikoillaan olevan ajoneuvon regenerointia.

Viimeistelty moduulirakenne ja tehtävälähtöisyys mahdollistavat laajan tuotevalikoiman ja tarjoavat asiakkaille mahdollisuuden räätälöidä ajoneuvonsa omien tarpeidensa mukaan – ilman kompromisseja.

IVECO on lanseerannut aivan uuden Stralis X-WAY -sarjan, joka on suunniteltu erityisesti rakennusalan logistiikkatehtäviin ja kaupunkikuljetuksiin. Siinä yhdistyvät IVECOn parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat sekä legendaarinen offroad-kestävyys. Kestävimmät ajoneuvot tunnistetaan näistä ominaisuuksista, ja ne tarjoavat loistavaa tuottavuutta ja ennätyksellisen alhaiset käyttökustannukset.

Uudelle sarjalle on ominaista suuri valikoima moduuliratkaisuja ja se sisältää useita erilaisia versioita, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan kaikkien tehtävien erityistarpeita. Loistavan joustavuutensa ansiosta Stralis X-WAY tarjoaa täydellisen ratkaisun useisiin vaihteleviin käyttötarkoituksiin – kevyistä kippilavoista aina betonisekoittimiin.

AINUTLAATUINEN TCO: IVECON EDISTYKSELLISINTÄ TEHOKKUUTTA JA SUORITUSKYKYÄ

Stralis X-WAY yhdistää IVECOn edistyksellisimmät maantieajotoiminnot tutkittuun polttoaineenkulutusta vähentävään teknologiaan, joka johtavan teknologisen palveluorganisaatio TÜV SÜD:n mukaan vähentää Stralis XP:n polttoaineenkulutusta 11,2 prosenttia. Täysin uudistettu voimansiirtolaitteisto on nostanut suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden uudelle tasolle. Patentoitu Hi-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä saa aikaan jopa 97 prosentin vähennyksen NOx-päästöissä, mikä on markkinoiden paras saavutus. Järjestelmän ansiosta regenerointia ei tarvita ajoneuvon seisoessa paikoillaan, ja se myös pienentää huoltokustannuksia ja maksimoi ajoneuvon ajoajan. Ajoneuvoluokan paras automaattinen Hi-Tronix-vaihteisto on saatavilla 12- ja 16-vaihteisina vaihtoehtoina. Sähkö- ja elektroniikka-arkkitehtuuri HI-MUX mahdollistaa kaikkien polttoainetta säästävien ja turvallisuuteen liittyvien toimintojen käytön. Näihin kuuluu myös edistyksellinen HI-CRUISE- järjestelmä, joka hallinnoi ajoavustajan toimintoja, kuten eco-roll-toimintoa, ennakoivaa vaihteistoautomatiikkaa ja ennakoivaa vakionopeudensäädintä. Se sisältää myös älykkään 120A:n generaattorin, älykkään kompressorin ja älykkään servopumpun, jotka minimoivat polttoaineenkulutuksen kaikissa tilanteissa. Lisävarusteet, kuten levyjarrut, laskevat käyttökustannuksia entisestään.

TEHTÄVÄKESKEINEN VALIKOIMA: USEAT KOKOONPANOT JA MODUULIRATKAISUT TARJOAVAT HUIPPULUOKAN JOUSTAVUUTTA

IVECO tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia kattavalla valikoimallaan, joka sisältää kaksi- ja neliakselisia malleja ja 8x4 tridem-mallin; vetoautoja ja alustaversioita; laajan valikoiman moottoreita, vaihteistoja ja Multipower-voimanottoja, kuten uusi sandwich-voimanotto, josta saadaan jopa 2 450 Nm:n vääntömomentti; kolme moottoria (Cursor 9, Cursor 11, joka on uutta 6x4- ja 8x4-versioissa, sekä Cursor 13) sekä kolme vaihteistoa (manuaalinen, automaattinen Allison-vaihteisto ja automatisoitu 12- tai 16-vaihteinen ZF Hi-Tronix).

Stralis X-WAY on saatavilla kolmena eri ajoneuvovariaationa, jotka täyttävät kaikki asiakkaidemme tarpeet. Valittava kokoonpano riippuu siitä, minkä verran ajoneuvoa käytetään maastossa: On-versiosta löytyvät kaikki maantieominaisuudet, kuten optimaalinen näkyvyys ja helppo ohjaamoon pääsy. Lisäksi malli on nyt saatavilla myös moniakselisina versioina. Off- versio tarjoaa erinomaista liikkuvuutta maastossa ja täyttää  offroad-ajoon  liittyvät  vaatimukset. ON+ taas sijoittuu näiden kahden välimaastoon ja on suunnattu asiakkaille, jotka tarvitsevat parhaan sekoituksen maantie- ja maastoajo-ominaisuuksia.

VOIMAA JA PITOA OFFROAD-AJOON: LEGENDAARISEN VANKKA ALUSTA JA HI- TRACTION

Stralis X-WAY yhdistää edistyksellisen onroad-tekniikan IVECOn legendaariseen alustarunkoon. Runko on tuttu IVECOn maastoajoneuvoista, jotka ovat vankkuudeltaan luokkansa huippuja.

Tämä kuorma-auto selviytyy helposti offroad -tehtävistä varustelunsa ansiosta, johon kuuluu esimerkiksi uusi hydrostaattinen HI-TRACTION-voimansiirto: se tuo tarvittaessa hydraulisesti lisäpitoa etupyöriin, mikä parantaa ajoneuvon vakautta ja kuljettajan turvallisuutta vaikeissa maasto-olosuhteissa.

YLIVOIMAISTA MUKAVUUTTA – KUTEN PARHAISSA KAUKOLIIKENTEEN MAANTIEAJONEUVOISSA

Stralis X-WAYn modulaarinen suunnittelu koskee myös ohjaamoa. Asiakas voi siis valita ohjaamon, joka soveltuu parhaiten hänen työhönsä ja tien päällä vietettävään aikaan: AD- ohjaamossa (Active Day) on lyhyt hytti matalalla katolla ja AT-ohjaamossa (Active Time) on nukkumahytti ja matala tai keskikorkea katto. Parasta mukavuutta tarjoaa makuuohjaamolla varustettu Hi-Way-ohjaamo, joka voitti Vuoden kuorma-auto -palkinnon vuonna 2013. Se on suunniteltu erityisesti pitkille matkoille ja korostaa kuljettajan mukavuutta. Kuljettajat pääsevät nauttimaan samasta mukavuudesta niin pitkillä matkoilla kuin lyhyemmillä, rakennustyömaille suuntaavilla offroad -matkoillakin.

18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.03.2024 19.00Vuokrakoneilla tehokkuutta kierrätysprosesseihin
15.03.2024 9.17Valkohäntäpeurakanta laskee suunnitellusti - Kannan pieneneminen on metsästäjien pitkäjänteisen työn tulosta
15.03.2024 9.02Tiguanin lataushybridien myynti alkaa
14.03.2024 15.13Volvo Finland Ab muuttaa organisaatiotaan - Manninen palaa Volvolle

Siirry arkistoon »